Boeing 787 Dreamliner започна първия си редовен полет

Самолетът е сочен за най-икономичния за полети на дълги разстояния
26 окт 2011 10:20, Елка Василева
53
Boeing 787 Dreamliner започна първия си редовен полет
Снимка: Reuters

Революционният самолет Boeing 787 Dreamliner на японския авиопревозвач All Nippon Airlines се отправи днес на първия си граждански полет от токийското летище "Нарита" до Хонконг, предаде ИТАР-ТАСС.

Двумоторният Boeing 787 Dreamliner, сочен като най-икономичния самолет за полети на дълги разстояния в света, е с дължина 56,7 метра, размах на крилете над 60 метра и може да превози до 260 пътници.

Още по темата

За корпуса му са използвани леки композитни материали на въглеродна основа, което дава възможност разходът на гориво да бъде с около 20 процента по-нисък спрямо други лайнери от този клас. Самолетът има по-големи прозорци и багажни клетки над пътническите места, ниско ниво на шум и двигатели с ефективен разход на гориво.

През 2004 г. All Nippon Airlines бе първият в света авиопревозвач, който направи поръчка за модела, но доставката на Dreamliner се забави близо три години заради проблеми с разработването на материалите от въглеродни влакна и проблеми с подизпълнители, припомня ДПА.

От 1 ноември авиокомпанията, която е най-големият японски авиопревозвач, ще включи B 787 в редовното разписание на полетите по вътрешни маршрути, а през декември - по международни линии от токийското летище "Нарита" до Пекин, посочва БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още по темата: Boeing 787 Dreamliner
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
До 31SR-71 "Blackbird" ?
31
3
 
4
 
! Отговори
Habu преди 12 години
Също така съветвам всички да прочетат малко за една от най-страхотните машини правени някога. <<---- Това е емблемата на самолета, за който говоря. Някой знае ли го :)
30
1
 
10
 
! Отговори
Habu преди 12 години
2, имам доверие на инженерите, които сертифицират, не на бюрократите. Инциденти стават, нищо не може да бъде проектирано със 100 % сигурност. Фукушима е "a freak accident", дето се вика. "Хилядите паднали самолети" - :) - а милиардите катастрофи по пътищата? Не претендирам, че самолетите НИКОГА повече няма да катастрофират, но факите говорят - летенето е НАЙ-БЕЗОПАСНИЯ начин за транспорт на пътници и товари и НАЙ-СТРОГО регулирания. А 787 и 380 са "супер готски" ;) пийс
29
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Естествено, че конкурентите ще пускат инфо за сигурноста на конкурентната машина както и за това, че при светкавица ще се сгромоляса особенно когато има хора прости като теб, та да вярват. То това да правиш самолети не е като да копаш картофи. Кажи нещо за Руските сертифицирани самолети.
28
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
27 доста си *** и си кух колкото градинска лейка. Поне се научи да пишеш инжЕнер правилно. Да дънер, АЕЦ Фукушима е сертифицирана както АЕЦ Козлодуи както и АЕЦ Чернобил както и милионите коли по пътищата и хилядите самолети във въздуха е и ? Сертификата не е гаранция за нищо и всеки който ползва тия машини и чудеса на съвремието ни напълно го знае. Гаранция за рая никой не би ти дал. То и колите са сертифицирани но ги ползваме макар да знаем, че винаги може да се счупи и да ни убие.
27
5
 
2
 
! Отговори
2 преди 12 години
25, не твърдя, че съм компетентен по въпроса, а цитирах един мнението на един инженер участвал в разработването на този самолет и уволнен поради публично разпространяване на съмнения за сигурността!24, евала щом имаш такова безрезерно доверие към бюрократите, които сертифицират! АЕЦ Фукушима и хилядите паднали самолети през последните 60-70 години също са били сертифицирани!
26
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Самолета е красив, а вие сте ***.
25
0
 
1
 
! Отговори
авиоинженер преди 12 години
офффффф, компетентни инженери ..........
24
0
 
12
 
! Отговори
Habu преди 12 години
Като не сте нито инженери, нито физици, какво се дърлите? Някой намери проблеми в А380-то - да ама проблемите бяха в двигателя, не в самолета (Ролс Ройс, не Еърбъс). Друг прилага доклад за бетон, подсилен с въглеродни нишки (не много на място за авиационната индустрия). И накрая - прави сте за първоначалните опасения относно сигурността при светкавици, но щом самолетът е сертифициран, значи проблем няма. Четете повече, самолетите са невероятни машини, създадени от невероятен екип от инженери...
23
0
 
10
 
! Отговори
18 преди 12 години
До 2Електричеството протича от точка с висок потенциал към точка с нисък потенциал. Нужно ли е да продължавам или това е достатъчно? Между другото в САЩ и Русия с хеликоптери се качват хора на далекопроводите като първо обаче се ИЗРАВНЯВА ПОТЕНЦИАЛА НА ХЕЛИКОПТЕРА С ТОЗИ НА ЖИЦАТА.:))) И след това въпреки, че хеликоптерът е от метал и композит - ток не протича. Та не се кахъри за електрониката на самолетите и за пътниците, композитите не летят от днес .:)))
22
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Боже какво сляпо доверии има в корпорациите и инженерите! Ербус 380 уж също много беше тестван и още при първите няколко полета се появиха проблеми с двигателите!
21
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ce.berkeley.edu/~paulmont/241/Reports_04/Carbon_fiber_rep.pdfнеграмотните да четът. Аман от всичкоразбиращи.
20
2
 
2
 
! Отговори
2 преди 12 години
17, моля те не ме обиждай. Писах, че не съм физик, а какво съм чел от интервюто на инженера на Боинг! Сега потърсих в гугъл и наистина карбоновите нишки, не са изолатор, но тяхната проводимост е с 90% по ниска от тази на металите и явно това пречи да се образува добър фарадеев кафез!
19
1
 
3
 
! Отговори
2 преди 12 години
18, тока винаги търси най-краткият път и най- малкото съпротивление. При високоволтовите далекопроводи най-краткият път (най-малкото съпротивление) е по жицата, а не през човека, въздуха и до земята.При една мълния всякакви проводими части в самолета са по добър проводник от въздуха!
18
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
До 14Да, очевидно не си физик, не си и спечиалист по материалознание. Но да допуснем, че е вярно твърдението ти, че карбоновите нишки не са проводник. Ами добре, сещаш ли се, че високоволтовите далекопроводи се ремонтират под напрежение, защо хората не умират като се разхождат по жицАТА ? :)
17
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
14 карбона е проводник бе ***.Ако не вярваш виж какво пише на карбоновите ти въдици.
16
1
 
3
 
! Отговори
dsad преди 12 години
А така!Сега пуснете и новина, че е кацнал....после пък, че са го разтоварили..... 3 новини за тоя полет...хора без работа!!!
15
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Аз също четох за уволнения инженер за когото пише 2 и не случайно се забавиха с 3 години. Всяка нова технология има своите рискове докато не се тества достатъчно дълго, но това е цената на прогреса! Ако винаги само страхът ни водеше можеше още да се движим с конски каруци!
14
3
 
4
 
! Отговори
2 преди 12 години
5, не съм физик, но до колкото знам карбоновите нишки са изолатор от точно това прави проблема! При проводниците като алуминия се образува фарадеев кафез, което не позволява на тока от мълнията да повреди уредите на самолета. При обвивка изолатор не се образува фарадеев кафез и при достатъчно силен ток, ако изолатора не е достатъчно дебел и силен тока може да го пробие.
13
0
 
5
 
! Отговори
До 2 преди 12 години
Пич, моля те, пиши инжЕнер, моля те, моля те!

Спонсорирани публикации