Boeing 787 Dreamliner започна първия си редовен полет

Самолетът е сочен за най-икономичния за полети на дълги разстояния
26 окт 2011 10:20, Елка Василева
53
Boeing 787 Dreamliner започна първия си редовен полет
Снимка: Reuters

Революционният самолет Boeing 787 Dreamliner на японския авиопревозвач All Nippon Airlines се отправи днес на първия си граждански полет от токийското летище "Нарита" до Хонконг, предаде ИТАР-ТАСС.

Двумоторният Boeing 787 Dreamliner, сочен като най-икономичния самолет за полети на дълги разстояния в света, е с дължина 56,7 метра, размах на крилете над 60 метра и може да превози до 260 пътници.

Още по темата

За корпуса му са използвани леки композитни материали на въглеродна основа, което дава възможност разходът на гориво да бъде с около 20 процента по-нисък спрямо други лайнери от този клас. Самолетът има по-големи прозорци и багажни клетки над пътническите места, ниско ниво на шум и двигатели с ефективен разход на гориво.

През 2004 г. All Nippon Airlines бе първият в света авиопревозвач, който направи поръчка за модела, но доставката на Dreamliner се забави близо три години заради проблеми с разработването на материалите от въглеродни влакна и проблеми с подизпълнители, припомня ДПА.

От 1 ноември авиокомпанията, която е най-големият японски авиопревозвач, ще включи B 787 в редовното разписание на полетите по вътрешни маршрути, а през декември - по международни линии от токийското летище "Нарита" до Пекин, посочва БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още по темата: Boeing 787 Dreamliner
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
4
 
2
 
! Отговори
Колев преди 12 години
Сигурно безработната Тиква го е подкарал.
11
2
 
4
 
! Отговори
2 преди 12 години
7, естествено, че инжинерите знаят за проблема и са предопредили, но шефовете на Боинг въпреки това са решили да заложат на тази технология! Инжинерът който визирах дори си позволи публично да изрази своите съмнения за технологията и след това веднага беше уволнен!Боинг в момента твърдят, че ужса решили технологичните проблеми, но никой не казва точно как са успяли, което пак буди съмнения. Може би има по строги правила за забикаляне на бури и кацане в лошо време...
10
3
 
4
 
! Отговори
--- преди 12 години
Скоро и във флотата на България ер. А дано ... че презокеански полети нямаме. Боко да купи 2-3 "такива" веднага и да опъне една нова писта.
9
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
7 не се ядосвай на поредната руска пияна колхозническа ***, той още не знае как се пише инжЕнер седнал да ни обяснява за светкавиците и фарадеевия кафез. Аман от спецове чалгари.
8
12
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
По тънката лайсна по тънката лайсна- в голямата дупка..Тва е някакъв преправен стар модел.Освен това използването на леко композитни материали неизбежно ще се отрази на крайната здравина на продукта.Вижте в нета всички военни самолети изработени по такъв начин какво им се случва.Както и да е де на мен не ми пука особено-скоро няма да го ползвам.Но ще е много безумно да му паднат крилата примерно- хептен ще заприлича на летяща толумбичка.. хахах
7
5
 
30
 
! Отговори
До 2 преди 12 години
И това никой не го е предвидил , инженерите които са учили по 10 г. и вземат по половин милион на година не го знаят според теб така ли ?Прати им едно писмо да ги уведомиш за опасността ,че те не знаят ! Аман от хора които си нямат работа и само пишат глупости !
6
17
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
А руските гробници падат ,като преяли с мър6а птици
5
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
До 2Карбоновите нишки проводник ли са или изолатор? ;) Иначе ако има проблем с композитите, то по-добре сега се вози, че след 7-8 години ще са се проявили вече ЕВЕНТУАЛНИТЕ дефекти от умора на материала. :)
4
0
 
3
 
! Отговори
композит преди 12 години
Бах маа му!
3
0
 
35
 
! Отговори
г преди 12 години
пожелавам му, броя на кацанията да е равена на броя на излитанията
2
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Един от инжинерите на Дримлайнера беше уволнен 2007-*** година защото публично изказа съмненията си за сигурноста на самолета. Аз бих изчакал 7-8 години преди да се кача на такъв самолет..Светкавиците са най-опасни за този вид самолети, защото при традиционните алуминиеви обвивки се получава така наречения фарадеев кафез, което предпазва вътрешноста на самолета, докато при композитните материали мълнията директно може да повреди всички електрически уреди на борда, което да доведе до катастрофа!
1
2
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
На добър час, 787 ! :))) Ти си красива "птица", дано си и толкова добра!

Спонсорирани публикации