Капитанът на потъналия луксозен лайнер е арестуван

Версиите за инцидента – човешка грешка или отказ на техниката
15 яну 2012 09:00,
52
Капитанът на потъналия луксозен лайнер е арестуван
Снимка: Reuters

Капитанът на италиански круизен кораб "Коста Конкордия" Франческо Скетино е задържан от полицията, съобщи ИТАР-ТАСС.

Италианската прокуратура е започнала разследване по обвинение в небрежност, причиняване на щети и непредумишлено убийство. Скетино е застрашен от десет години затвор.

Капитанът от крайбрежния град Соренто има зад гърба си 11-годишен опит в управлението на големи круизни кораби. Според местни медии, след като командваният от него кораб претърпял корабокрушение край остров Джилио, той се обади на близките си и казал, че се е случила трагедия, но той е спасил хората.

За специалистите е непонятно как оборудваният с високотехнологични навигационни системи съд се е натъкнал на подводни скали, при положение, че е следвал добре изучен маршрут. Според капитана скалите не били обозначени на картата.

Сред основните версии за причините за корабокрушението са човешка грешка или за повреда в електронното оборудване, отчитащо параметрите на курса на кораба. Според друга версия равнището на водата в района на Джилио се оказало по-ниско от очакваното.

Според неназован източник, близък до разследването, корабът се е движел по погрешен път, прекалено близо до сушата. Каквато и да е истината, в кораба има пробойна с дължина от около седемдесетина метра, причинена от скала.

Още по темата
 Пътниците обвиняват екипажа и персонала на кораба, които били предимно азиатци, в непрофесионализъм.Капитанът Скетино решил да приближи кораба възможно най-близо  до брега, за да може бреговата охрана на Джилио да помогне бързо на пасажерите, някои от които се хвърлили във водата.

Двама души са открити живи в останките  на луксозния лайнер "Коста Конкордия", който вчера претърпя корабокрушение.

По време на издирването си пожарникари са установили гласов контакт с мъж и жена и после са ги намерили в една кабина няколко палуби по-надолу. Двамата оцелели са от азиатски произход и са в добро състояние.

По данни от тази нощ около 40 души от над четирите хиляди пътници и екипаж на лайнера все още са смятани за изчезнали безследно. Досега са регистрирани трима загинали и 70 ранени.

Черните кутии на кораба са намерени и предадени на съдебните органи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
8
 
33
 
! Отговори
do Vasco da Gama преди 12 години
Сега изнамерих официалния таймлайн и наистина излиза, че са карали право към острова. Удрят скалата в 9.30 ( 8.30 по ГМТ ). Според трака, 7 минути по-късно правят десен завой към пристанището. Тоест излиза, че първо се удрят и след това разбират, че не са там където трябва да са. Ако не е била скалата е можело и да направят някой десент на острова :D
47
8
 
34
 
! Отговори
Vasco da Gama преди 12 години
До номер 50:Ако пък ти беше погледнал трака на кораба в marinetraffic/ais/ и ако знаеше какво значи AIS щеше да разбереш за какво говоря;-).Маршрута на кораба е трябвало да минава мноооого на запад от о-в Джилио.Освен това газенето на Costa Concordia e най-малко 8.0метра,така че корабът е трябвало да плава минимум по 30-метровата изобата,което ще рече че трябва да има поне 20метра чиста вода под кила!Да не говорим,че корабите от този тип имат поне 2 ехолота и то най-модерни-цифрови!
46
8
 
32
 
! Отговори
do Vasco da Gama преди 12 години
ако беше погледнал в гугъл сигурно щеше да намериш и други източници на информация от този световноизвестен и супер достоверен новинарски ( пардон - клюкарски ) сайт. Курсът на кораба е минавал западно то острова. Преди да го наближат взимат на буксир една скаличка дето ей така случайно им прави 70+ метра пробойна. След това капитанът решава да вземе курс към острова, така че бреговата охрана да може да помогне за евакуацията... та ето това е въпросната права линия дето виждаш в трака.
45
8
 
32
 
! Отговори
Иха преди 12 години
Като се обарне каруцата пътища много.В морето като стане такава е виновен КАПИТАНА.
44
9
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
навигационната вахта не е носена по правилата на "добрата морска практика"
43
8
 
36
 
! Отговори
До 46 преди 12 години
Жалко ,че не мога да ти дам 100 плюса!Много точно си ги описал!
42
8
 
45
 
! Отговори
Vasco da Gama преди 12 години
Ае ква човешка грешка,ква техническа неизправност,кви 5 лева бе!?Я вземете и влезте в чичко Google и напишете на англ.Costa Concordia Last Track за да видите последният записан и регистриран от спътници курс на кораба и ще се ужасите!!!Корабът се е движил точно срещу о-в Джилио и когато явно са разбрали,че се движат срещу сушата вахтените офицери на мостика са направили рязък поворот(завой) за да изменят курса в дясно и да се отдалечат от скалите.Поворотът обаче не е бил достатъчно голям!А пък въпроса е к'ъв х*й са държали и са спали та не са се усетили,че се движат срещу острова?Работил съм със западняци(включително и италианци)на пасажерски кораби-ами *** цървулите и *** са!Със самочувствие(без покритие разбира се)не до небето ами до Космоса!На 2 магарета сламата не могат да разделят!За разните му там ***-***,***,филипино и други азиатци-те пък са още по-големи ***!Наемат ги ако само правилно си напишат името на английски!Ама иначе са много евтинджос-бачкат за по 300-500 долара или евро на месец!Хората са казали:Евтиното излиза скъпо!Да си чукат главите сега с тая ***!Трагедията обаче е тази,че 99.9% от корабособствениците наемат такива шебеци-за по-евтинко!Трагедията е там,че и на сушата е същото-я,вземете и отидете в САЩ,Канада или ЕС и вижте по офисите,в банките,в предприятията,дори в IT-сектора,въобще навсякъде,как е пълно с всевъзможни ***-пакистанци-макистанци,чалмосани араби и индуси,азиатци и т.н....
41
9
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Както се казва на такива коментиращи "Обущарю, не по-високо от обувките".
40
8
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Като си представя как някаква продавачка на сергия за чорапи или чиновник в банка коментира действията на капитан на кораб с 5000 човека на борда и мозъка ми почва да дава грешка... Имате ли представа как се подбира капитан за такъв кораб?
39
8
 
41
 
! Отговори
Валери преди 12 години
Липсвали им са или Леонардо Ди Каприо или Брус Уилис !
38
11
 
34
 
! Отговори
до 37 преди 12 години
А жени на кораба качвали ли са?
37
10
 
37
 
! Отговори
ww преди 12 години
Човешка грешка е....несъмнено,но ще го изкарат техническа за да могат да вземат застраховката.Това е нормална практика.
36
11
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Как точно си представяте "капитана на волана и прекарва кораба между скалите"? Разбира се, че отговорността е негова, но при такива инциденти обикновено капитаните въобще не са на вахта, а руля "е в ръцете" на някой от подчинените му навигатори
35
11
 
46
 
! Отговори
Krasimir преди 12 години
Просто Италианци!!! А и в комбинация с Филипинци просто чудна работа!!! Капитана пръв напуснал Кораба! За какви кадри говорим тук а- само *** и кой от кой по-*** ама нали линията Италианска !
34
15
 
38
 
! Отговори
Екипаж преди 12 години
Работил съм на такъв американски кораб. Там нямаше палуба 13. Интересно ми дали този е имал такава, защото нещастието се случи на 13-ти в петък.
33
11
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Точно предават ,че още вадят живи от кораба .Били блокирани в каютите .Това е само потвърждение ,че екипажа се е спасявал а за пътниците ,на никой не му е пукало ,.Екипажите на такива кораби се набират на принципа ---ще ти плащам по 2 банана на ден ,а ти ще бачкаш по 25 часа в денонощие .26 ,в голяма грешка си относно качествата на филипинците като моряци .Стават само да мият палубата и да чистят зеленчуци .
32
15
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
тоя капитан *** ли е да мине на 15-20 м от скалите с това чудовище.
31
14
 
39
 
! Отговори
Капитана преди 12 години
Йо , хо хооооо....и бутилка Ром.....
30
11
 
49
 
! Отговори
yyy преди 12 години
никога не назначават за капитани българи макар да са със същата квалификация и сертификати-обикновено са англичани,немци,италианци,едва ли е бил пиян,ел.захранване-няма,докато диагностицират повредата машините спират и корабът се натриса в скалите-ако е било в открито море никой нищо нямаше да разбере-ама и си помислете как се евакуират 4000души изпаднали в паника за 3 минути
29
25
 
59
 
! Отговори
Искра Фидосова преди 12 години
Ако Б.Б. караше кораба, той никога нямаше да катастрофира!!! Бате Б. щеше да го пренесе над подводните скали!!!