Грешка ли е емоционалността на работното място

Трябва ли дамите да показват емоции в офиса
Обновена: 31 окт 2012 15:06 | 31 окт 2012 15:06,
9
Грешка ли е емоционалността на работното място
Дяволът носи Прада и няма никакви скрупули. Снимка: outnow.ch

Случвало ли ви се е да започнете работа на някое място, всички да ви харесват и да ви се възхищават и след някоя и друга година да се борите едва-едва за оцеляването си в офиса? Ключът към запазване на позицията, обаянието и положението на една жена в компанията се нарича на кратко „емоционална интелигентност", твърди Даниел Голман в книгата си „Емоционална интелигентност".

Голман твърди, че ефективните лидери си приличат: „Tе всички имат висока степен на т.нар. емоционална интелигентност. Адриан Фърнхам, който е професор по психология в колеж в Лондон, е на друго мнение. „Най-често срещаната лъжа в бизнеса е, че емоционалната интелигентност е по-важна от реалната", твърди той.

В действителност доказателствата от немско изследване показват, че тези жени, които се съгласяват често, получават с 40 000 лири по-малко от тези, които са склонни да противоречат и са по-безскрупулни, подобно на колегите си от мъжки пол.

Емоциите не са печеливша карта в работата. По думите на Джон Молтън – един от най-известните капиталисти в Лондон –  сред най-полезните черти от човешкия характер по време на работа е безчувствеността. Думите му се потвърждават и от изпълнителния директор на BP Лорд Браун. На въпрос какво го държи буден през нощта, той отговаря, че през цялата си кариера няма нито една нощ загубена в безсъние заради работа. „Ако си такъв човек, че може да се разстроиш от нещо и да загубиш съня си, не трябва да си изпълнителен директор", са точните му думи.

Има много академични спорове относно това колко важна всъщност е емоционалната интелигентност. Повечето учени са на мнение, че съпричастността са важна съставка за постигане на успех в работата.

„Прекалено голямата емпатия парализира", категорична е Сузи Уелч, редактор в Harvard Business Review и съпруга на един от най-известните бизнес лидери Джак Уелч. „Емпатията парализира, когато трябва да взимаш трудни решения или да даваш по-сурова обратна връзка на подчинените си", казва още дамата. Жените често влизат в ролята на „добрата майка" и така дават поле за зачатъка на проблеми в бъдещото развитие на проекта и компанията.

Сузи допълва, че дамите често се подценяват и сами рушат увереността си. Като цяло мъжете са тези, които се надценяват, а нежният пол прави точно обратното. Господата не се подценяват нито за миг и не се обвързват емоционално с никого. Предпочитат да говорят за спорт, отколкото за проблеми в работата и това им осигурява спокоен сън.

Самообладанието е важно и по друга причина, Ако шефът не разпознава отчаянието в екипа си, то служителите му ще се държат по-малко невротично и няма да се паникьосват, отколкото ако демонстрира своите страхове или липса на увереност.

И все пак има дами, които са успели в големия бизнес, без да изключат своята човечност и емоционална интелигентност. Консултантките в бизнеса МакКинси издадоха книга, която се казва „ How Remarkable Women Lead". Е нея те се позовават на думите на ексизпълнителния директор на Xerox Мулкахи, която споделя, че считала компанията за свое семейство. „Жените се чувстват по-комфортно да говорят за страст и любов, отколкото мъжете", казва бизнес дамата. В интерес на истината по време на нейното „управление" фирмата съкращава 1/3 от работните места, така че може само да се надяваме да не действа по същия начин и в дома си.

Как да постигнете емоционален баланс на работното място научете в Tialoto.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
1
 
! Отговори
Кънчо преди 11 години
"В действителност доказателствата от немско изследване показват, че тези жени, които се съгласяват често, получават с 40 000 лири по-малко от тези, които са склонни да противоречат и са по-безскрупулни, подобно на колегите си от мъжки пол."- тия кво работят бе. Аз 40 000 лиир не съм изкарал за 10тте си години трудов стаж сумарно.
8
0
 
1
 
! Отговори
ogokogo преди 11 години
Значи, ако показват цици не ме бърка да показвати и емоцици.
7
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Посредствените хора са склонни да драматизират и да правят от мухата слон, затова хладнокръвният мениджър им изглежда безчувствен.
6
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
хехе, чак пък психопатичен профил :)големите мениджъри разглеждат управлението на фирмата като процес, те не са отговорни за съдбите на всяка индивидуална личност, особено в корпорациите. в крайна сметка ходиш на работа за да вършиш работа, ако покрай това създадеш приятели - ОК, но първото и основно изискване от страна на мениджъра е ефективност на работното място. Естествено, че има и алчни, нагли мениджъри, но те не просперират във фирмата. дори именно една от причините да не просперират е, че проявяват лоши управленски умения.Голяма заблуда е, че мениджърите възприемат служителите като предмети - далече от истината. Именно умението да работиш с хора с различен тип характер ти осигурява възможност да просперираш, защото мениджърът е успешен, когато неговият екип (хората, които ръководи) постига високи резултати.Безспорно има изключения, но те си остават именно такива - изключения.А и в крайна сметка всичко е въпрос на личен избор - ако не ти харесва мениджъра, напусни, смени отдела, намери си друга работа. така стои въпросът е с всичко останало - личен избор.
5
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
"...сред най-полезните черти от човешкия характер по време на работа е безчувствеността.."Липсата на емпатия е един от основните симптоми на психопатията. Не случайно в големите корпорации главните мениджъри се избират да бъдат с леко психопатичен профил. Да са безчувствени, да възприемат хората по-скоро като предмети, да са бузскрупулни в името на печалбата (алчни), да имат повишена склонност към риск.Това е то. После се чудим защо капитализмът по цял свят се ***.
4
1
 
10
 
! Отговори
Ханко преди 11 години
Като ги надупя и майката ти и сестра ти , гледай кво става.
3
3
 
23
 
! Отговори
o1o преди 11 години
До 1Майка ти кое точно от двете работеше?
2
4
 
24
 
! Отговори
оооо преди 11 години
До АнонименПредполагам ,че това се отнася и за *** и сестра ти
1
32
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Жените ,не са за работа ,само за едно---СЕКРЕТАРКИ И ЛЮБОВНИЦИ!