От 1989 насам товарните превози на БДЖ в България намаляха 8-10 пъти, а пътниците - от 33 млн. до по-малко от 10 млн. в момента. Това каза Симеон Ананиев от Асоциацията на българските железопътни превозвачи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
„Много е интересна структурата на пътниците. Това са предимно хора, ползващи се с преференции – железничари от БДЖ и от инфраструктурната компания, пенсионери, студенти и една немалка част пътници, които не плащат за пътуването“.
„При положение, че услугата е намаляла многократно, не може да се говори за финансови успехи и връщане на заеми. Ако се върви така, в един момент сигурно ще бъдат върнати всички заеми, тъй като всяка година БДЖ получава капиталови трансфери и пари от бюджета. Но след като вършиш по-малко работа, е ясно, че ако върнеш заемите, няма да има какво да работиш“, обясни Ананиев.
Според него същевременно не може да няма финансова дисциплина и финансов ред, но той трябва да бъде много строго начертан и обвързан с услугата.
„Железницата трябва да бъде насочена към това от каква железница има нужда обществото и по какъв начин тя отговаря на съвременните изисквания за мобилност на хората. Тя трябва да бъде интегрирана с градски и междуградски транспорт. Да, преди 30-40 години тя е била основна за придвижване. Но сега имаме съвсем друга мобилност“.
Той посочи, че все пак има подобрение и инфраструктурните такси са се увеличили.
„България има 14 лицензирани товарни превозвача и 1 пътнически. Товарните вече превозват повече от половината от товара, който преди е возил само БДЖ и благодарение на това всяка година имаме някакъв ръст“.
Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Hyundai Motor ще инвестира 86 млрд. долара в Южна Корея след споразумението със САЩ
Желязо-въздушните батерии могат да променят пазара на съхранение на енергия
Новата руска крилата ракета „Буревестник“ тревожи НАТО
Нуждите на Европа от суровини прогонват хиляди шведи от домовете им
Стейбълкойните са като имейл в свят на факс машини
Тръмп е купил облигации за поне 82 млн. долара от август насам
Кучето робот Рашко - чете книги, танцува и изпълнява задачи
Терзиев: Цените за синя и зелена зона са оправдани и стъпка в правилната посока
Пил или не? Инсталация в София показва цената на избора зад волана
Бурята "Клаудия" взе жертви в Португалия
Стрелец на ЦСКА чака дете от Амброзия
Майстори сме в Европа, но по... автоголове
Алберт Попов стартира новия сезон с 22-о място в първия манш
Щастието на Дон Хулио и Левски е равно на 5 победи
Карлос Насар изля душата си: Нож се забива в сърцето ми! Болката е ужасна!
Италия - Норвегия
Шоколадов пудинг без захар под 500 калории
Новолуние в Скорпион на 20 ноември – променяме живота си
5 амулета, които ще ви донесат повече късмет до края на 2025-а
Седмична таро прогноза за 17 – 23 ноември
Картофено пюре с черен трюфел
Нумерологична прогноза за 16 ноември
Украйна си подсигурява газ през Гърция
Какво ще бъде времето в понеделник?
Министър обясни призините за назначението на Румен Спецов
Наталия Киселова: Бюджетът балансира влизането ни в еврозоната с реално повишаване на доходи
Треньорът на Турция поздрави България за играта
Бивш премиер на Украйна: САЩ търсят заместник на Зеленски
Китай откри най-голямото находище на злато от 1949 г.
Телескопът James Webb изготви първия „метеорологичен доклад“ за екзопланета
Да „паднеш“ върху Слънцето: впечатляващият кадър на Андрю Маккарти
Уникална мозаечна игрална дъска на маите е открита в Гватемала
Кометата C/2025 K1 (ATLAS) се разпадна на три части след преминаване край Слънцето
Вселената става по-студена и „безжизнена“