Николай Попов, бащата на Сияна, алармира за спрени ремонти на АМ "Тракия" в участък, на който често стават катастрофи.
"От този ден нататък не просто търся справедливост. Аз търся отговори. Истински. Човешки. Смели. И един от тези отговори мълчи на АМ „Тракия“ – в област Пазарджик. Там, където дясната лента е с пропадания, коловози и сее смърт. Там, където при дъжд аквапланингът не е риск, а гаранция. Там, където хора загиват – и нищо не се променя.
- Кой спира ремонтните дейности по тази магистрала?
- Защо директорът на Областно пътно управление в Пазарджик отказва да възлага ремонти?
- Кой я закриля? Кой я държи на поста, докато ние погребваме деца?
Аз не съм инженер. Не съм политик. Но съм баща. И не мога да приема, че докато хората се оплакват, докато катастрофите се множат, докато линейките се връщат с празни носилки, някой просто седи зад бюро и не подписва. Просто подпис... Това не е немарливост. Това е съучастие.
Всеки, който има власт да промени нещо и не го прави, е част от трагедиите, които се случиха и престоят!
- Няма да мълча.
- Няма да приема повече формални обяснения.
- Няма да позволя името на дъщеря ми да бъде погребано заедно с паметта на всички онези, които могат да бъдат спасени, но не са.
Ремонтите трябва да започнат. Отговорността трябва да се носи. Директорът в Пазарджик, който не работи, трябва да бъде освободен. Аз загубих дете, имам кауза. Сияна да спаси други! Така и обещах! За това говоря и няма да спирам!
Истината за участъка, който убива
При дъжд, на този пътен участък стават между 5 и 6 пътни инцидента на час, пише и експертът Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
И всеки път, когато някой катастрофира заради аквапланинг, го вписват в графата „несъобразена скорост“. Не – това не е „несъобразена скорост“. Това е несъобразена държавна отговорност.
Защото ако се окаже, че заради чуждо его, лична изгода или бездействие, някой е спрял или умишлено възпрепятствал ремонта на този фатален участък, тогава този човек не просто не трябва да бъде на държавна служба – той трябва да бъде разследван.
Да, звучи сурово. Но когато има коловози, пропадания и аквапланинг, а някой блокира възлагането на ремонти, това вече не е бюрокрация. Това е престъпление с фатални последици. Толкова често качваме видеа, в които някой кара в лявата лента и не се прибира. И под тези видеа винаги има коментари: „Ами не се прибира, защото в дясната лента асфалтът е като лунен пейзаж.“
И сега питам – наистина ли е вярно, че държавен служител възпрепятства решаването на този проблем? И ако да – колко още жертви ще трябва да платим, за да си тръгне?
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.