IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Вили Лилков: Никой не саботира Терзиев, да намери съюзници и да реши проблема

50-60 млн. няма да решат проблем, натрупан през годините, каза общинският съветник

БГНЕС

БГНЕС

50 или 60 млн. лева няма да решат кризата в градския транспорт в София, каза общинският съветник от “Синя София” Вили Лилков и добави, че проблемите, натрупани с годините, трябва да се решат с дългосрочна програма. Лилков е категоричен, че кметът Васил Терзиев не може да реши сам кризата и му препоръча да привлече партньори и съюзници в лицето на синдикати, общински съветници и държавата.

"От "Синя София" предлагаме на кмета да потърси нашето партньорство и да свика извънреден СОС само по проблемите на градския транспорт. Проблемът е хроничен и изисква политики", призова Лилков. Според него кризата дава възможност да се търсят и намерят решения.

"И решенията според мен са в няколко посоки. На първо място ситуацията дава възможност да се извършат реформи в градския транспорт, второ, да започне сериозен диалог със СОС и държавата. И трето – съветвам Терзиев да намери своите партньори и съюзници в решаването на проблема. В мента явно е останал сам и не може да го реши сам”, каза пред БНР общинският съветник.

Лидерът на "Синя София" е на мнение, че общинските съветници не саботират Терзиев. “Той не се е обърнал за партньорство към СОС и "не покани никой от нас в разговорите със синдикатите”, каза още Лилков и предложи в СОС бързо да се внесе доклад за реформи - за паркирането, червена зона, ограничаване на служебния абонамент.

"Това ще донесе допълнителни приходи и част ще отидат за решаване на проблеми за инфраструктура и подвижен състав на градския транспорт, а другата част да отидат за паркинги", каза Лилков.

Той също така предлага да се закрият четирите общински дружества на градския транспорт и да има само едно. Така ще се намалят разходите за администрация.

"Да отворим линиите за влизане на частни оператори. Сега около 20% от превоза се извършва от частен оператор и то на 5% по-ниска цена от тази на общинското дружество. Там няма стачки със сервизи, депа и гаражи. Ако ние повишим процента на частни превозвачи със строги изисквания към качеството, ще постигнем целите. Ще влезе свеж капитал и превозвачът ще работи със свои превозни средства. И няма да отделяме пари за модернизация на подвижния състав. А парите да ги насочим към други сфери с хроничен недостиг. Това е дългосрочно решение и кризата ни дава възможност да предприемем такива стъпки", добави още Лилков

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата