Мерките, които сме обещали в нашата предизборна програма е време да ги реализираме. Това заяви пред БНТ общинският съветник от “Спаси София” Борис Бонев. Той обаче добави, че реформата за паркирането е изцяло в ръцете на общинския съвет.
“Това ще е най-мащабната реформа, правена през последните 15 години”, каза Бонев.
"Говорим за доклад от над 100 страници. Изключително много мерки, промени, базирани на данни и информация от Центъра за градска мобилност. Добрите идеи за реформи, които решават проблемите на хората не трябва да имат собственост, собственик. Те трябва да са споделени, заяви Бонев и добави, че разчитат на подкрепа в общинския съвет.
По думите му преди шест години "Спаси София" е предложила въвеждането на "червена зона".
Бонев подчерта, че разчита на подкрепа от останалите политически сили в градския парламент. "Да припознаят тази реформа за града и да постъпят отговорно, а не да се опитват да извлекат някакви краткосрочни политически дивиденти. Възможността да кажат "леле, леле, взимаме пари от хората, сакън", посочи той.
Бонев добави, че цената на “Синя зона” не е променяна от 2012 година - за сравнение средната заплата в София се е повишила три пъти. “Не е справедливо зоната в София да струва толкова, колкото в останалите градове на България предвид стандарта на живот на софиянци”, на мнение е общинският съветник.
По думите му цената на “Синя зона” е неадекватна и това било очевидно.
"Там, където има зона, има много повече ред. Не се паркира по тротоарите. Не се паркира в зелени площи. Така, че това е част от въвеждането на механизми на контрол в града”, на мнение е Бонев.
Общинският съветник допълни, че в новите мерки е предвидено и промяна на работното време на зоните. "Платените зони да почнат да работят от 9:00 сутринта, за да може родителите да си оставят децата на детска градина и на училище без да се притесняват от санкции. Друга идея е да има места за безплатно паркиране за по 15 минути, праща се SMS за ползване", каза още Бонев.
Според него Центърът за градска мобилност по-успешно си поддържа зоните за маркировка, отколкото Столична община.
"Предвидили сме парите, които ще се събират да не отиват в ЦГМ, а да отиват в бюджета на общината. Средствата ще отиват за строителство на паркинги, закупване на автобуси и ремонтиране на тротоари, в които са зоните. Капиталови инвестиции за видими резултати за хората", обясни Бонев.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.