Премиерът Росен Желязков поиска камерите на ТОЛ системата да снимат нарушителите, които карат в аварийните ленти на магистралите.
"ТОЛ системата е продуктивна система, която досега не използвахме пълноценно. От 2-3 месеца усещаме развитите в положителна посока - дано се справят. Тази ТОЛ система снима регистрационните номера. В България бяха създадени стикери за ГТП, в които има вграден чип, който в другите държави се възприема като трети регистрационен номер - не му влияят скорост, атмосфера, тъй като са стотици методите да заличиш номера на колата", коментира експертът в Европейския център по пътна безопасност инж. Ангел Попов в студиото на "България сутрин".
Той цитира данните от изпитания, според които с този метод ще се снимат и неутрализират всички нарушители, които са си скрили номерата. За внедряването в ТОЛ системата ще са нужни по около 300 - 400 лв. за устройство.
"Скоростта убива. Неподготвените млади водачи са самоубийци или убийци на други хора", каза експертът.
В ефира на Bulgaria ON AIR той изтъкна, че ремонтираните пътища трябва да спасяват животи, а не да се превръщат в местопрестъпления заради висока скорост.
"Спасява животи, когато не се опитваме да избягаме от дупка и се концентрираме върху шофирането и останалите водачи. Трябва да е удоволствие да се пътува по такъв път", изтъкна инж. Ангел Попов.
От Европейския център по пътна безопасност са поискали да бъде публично показан практическият изпит на 19-годишния шофьор от Разград, който се вряза в заведение и уби трима мъже на място.
"В записа от неговия практически изпит - уверявам ви, ще намерим грешка. Стотици са случаите - затварят си очите изпитващите. Начинът, по който се обучават курсистите в големите градове, е коренно различен от малките градове - в едно малко градче, има ли светофар, колко кръгови има, как се отнасяш, когато минаваш покрай училище?", анализира инж. Ангел Попов.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.