IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Експерт за тол камерите: Магистралите са най-безопасни, да се наблегне на другите пътища

Според автомобилния състезател Димитър Илиев „от самолет се вижда, че имаме нужда от нов чисто закон“

Снимка: архив, БГНЕС

Снимка: архив, БГНЕС

„Ние сега пълним магистралите с камери за средна скорост, няма лошо, хората тръгват да пътуват за морето. Това означава, че все пак вече като знаят, че се снимат, ще карат по-нормално. Но магистралите в момента с най-безопасни у нас. Има една интересна статистика, която казва, че на магистралите има най-малко убити и ранени, най-много са на първокласните и второкласните пътища в България. Трябва държавата да наблегне на тях и да засили полицейското присъствие и мобилните камери.“ Това каза пред bTV бившият началник на КАТ - София Тенчо Тенев.

Според него новите мерки ще имат определен ефект, но няма да е много голям.

„Големите санкции няма да помогнат толкова много, но мисля, че поне със средната скорост и камерите, които ще започнат да отчитат скоростта, ще има определен ефект“, добави той. 

На друго мнение е автомобилният състезател и бивш заместник-председател на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" Димитър Илиев. Според него мерките няма да помогнат срещу пътния травматизъм. 

„Проблемът е в хората – както в институциите, които трябва да мерят по един аршин и да се премахне корупцията там, така и хората, които се на пътищата, които не трябва да причиняваме неща, които не искаме да ни бъдат причинявани. Всички ежедневно виждаме наглите и брутални шофьори с черни джипове и скъпи лимузини, които редовно нарушават правилата и остават безнаказани. Това се превръща в система на поведение, защото тези хора знаят, че не могат да бъдат наказани. Дори да направят нарушение, да убият човек пияни и дрогирани, след това знаете какво е възмездието. Нямам големи очаквания от конкретните мерки“, каза той.

По думите на Илиев обществото може много бързо да се справи с проблемите, ако има закони за всички.

„От самолет се вижда, че имаме нужда от нов чисто закон. Това, което имаме в момента, е като един път, целия в кръпки и дупки. Нашият закон не става в момента, има екипи, които работят по нов закон и въпреки това се оказва изключително тежка задача. Трябва обучение през целия живот. Държавата е разработила страхотна концепция за такова обучение още от детската градина и дори след като изкараме шофьорския курс. Като ние не разбираме и не можем да си направим нещата, дайте да си наемем експерти от Норвегия, Швеция и Финландия. Това няма да струва нищо за нашата държава в сравнение с жертвите, които даваме“, добави експертът.

Според Тенчо Тенев в системата на МВР трябва да влезе изкуственият интелект (ИИ), за да няма злоупотреби.

„Там, където от цялата страна пристигат клиповете за превишена скорост на автомобилите, да влезе ИИ и да няма човешка намеса. Да се направи такава програма, в която да няма достъп човешкият фактор. Самият компютър да гледа дали номера на автомобила се вижда, защото в близкото минало имаме случаи, няма да казвам кой началник, когато бяха унищожени над 1000 клипа за превишена скорост на агресивни водачи“, добави той.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата