IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Гроздан Караджов: В Бюджет 20226 няма заплаха за отпадане на инфраструктурни проекти

В Пловдив ще направим много по-голям и дълъг тунел от този на НДК, каза министърът

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Към момента по изготвения проектобюджет за 2026 година няма никаква заплаха за отпадане на инфраструктурни проекти. Това каза пред журналисти в Пловдив вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов. По думите му социалните разходи са важни и те трябва да бъдат запазени, но в същото време не може да се отказват от инфраструктурата, защото хората в Пловдив, Русе, Бургас, София чакат.

Караджов посочи, че отказът от инфраструктура прави хората по-бедни. Нека се постигне окончателно съгласие по бюджета между партньорите, работодатели, синдикални организации и правителство, и тогава ще мога да отговоря окончателно, допълни вицепремиерът. Той подчерта, че всички останали проекти ще бъдат изпълнени до края на 2029 година. 

Министърът посочи, че проблематичен остава Тунел 2 по линията Елин Пелин - Костенец. По думите му тунелът има много сериозен проблем в проектирането и повече от шест месеца там се правят обследвания от научните среди. Оказва се, че тунелът се намира в т.нар. тектонични пластове и се движи, като за неговото укрепване се изискват неколкократно по-скъпи и тежки крепежи, каза Караджов. Там ще се наложи нова тръжна процедура, което ще забави завършването му. 

Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов се запозна с изпълнението на проекта за изграждане на железопътен възел в Пловдив. В проверката участваха областният управител на Пловдив Христина Янчева и кметът на града Костадин Димитров. Инвестицията, в размер над 298 млн. лева, e осигурена от Механизма за свързване на Европа и държавния бюджет.

Направили сме много по-голям и дълъг тунел от този на НДК, каза вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов за изграждането на жп възел Пловдив. 

Проектът предвижда цялостна модернизация на коловозите и контактната мрежа, обновяване на системите за сигнализация и телекомуникации, както и изграждане на нов транспортен пробив под Централна жп гара Пловдив. Инвестицията, в размер над 298 млн. лева, e осигурена от Механизма за свързване на Европа и държавния бюджет.
По думите на Караджов пробивът е дълъг общо около 800 метра и се очаква да бъде завършен през юни 2026 година. “Това е изключително модерен проект. Има пробиви за асансьори, ще има спирки с подходящи места за изчакване, стълбища, връзки с двете автогари “Юг” и “Родопи”, ще има и търговски обекти”. 

В момента работата се движи с рекордно бързи срокове, предвид че 2021-2024 година имаше сериозно забавяне, каза Караджов. По думите му със завършването на проекта движението в Пловдив ще стане по-лесно и ще се изпълнят национални приоритети като по-бързи, по-надеждни и навреме пристигащи влакове.

“Това ще стане едно обитаемо съоръжение. Пошегувах се с кмета Костадин Димитров, че сме направили много по-голям и много по-дълъг тунел от този на НДК. Пловдив всъщност вече има може би най-дългото, най-хубаво и най-модерно такова съоражение”, коментира вицепремиерът. 

Той каза, че паралелно се работи и по други два проекта - двете железопътни връзки през зоната на гарата и модернизацията на линията Филипово–Скутаре.

Караджов обясни, че в рамките на проекта е бил включен по-малък - запазването на Бетонния мост, който в началото се е предвиждало да се премахне. ”Впоследствие след работа с общината разбрахме неговото значение. След ремонт от около 5 млн. лева той остана като паралелна връзка, чрез която се намаляват задръстванията, трафикът става по-флуиден”. 

Кметът на Пловдив Костадин Димитров сподели, че вече има избран изпълнител в рамките на район “Южен”, който ще поеме реализацията на първи етап от проекта. “Самото проектиране ще бъде готово до края на месеца, за да започнем реализацията до края на годината или в началото на следващата. Първият етап не изисква сериозни намеси и ще позволи движение по булевардите ‘Димитър Талев’ и ‘Македония’. Това, което ние сме си направили като линеен график, съответства с този, който се изпълнява”. 

“Първи вариант на връзка на подлеза с район “Южен” предвижда да се монтира светофарна уредба, а булевард “Димитър Талев”  да стане двупосочен, за да има директна връзка с район “Централен”. Във втория етап булевард “Македония” ще премине и ще стигне до булевард “Александър Стамболийски”. Трябва да се пусне поръчка за избор на изпълнител, след като се изготви проектирането, да се търси финансиране и да се реализира. Поне две години би отнело до окончателния завършек”, коментира инженер Тошо Пашов. 

“Стадионът си остава стадион. Връзките по никакъв начин не пречат на спортното съоръжение. Трябва по-скоро да вложим усилия, за да търсим финансиране за реализация на терена”, каза кметът на града. 

Димитров сподели, че Бетонният мост вече има избран изпълнител за обследване и реконструкция. Кандидаствали са фирмите „Мост Консулт“ и „АГ“, а втората е спечелила заради по-ниската цена и изпълнението на всички технически изисквания.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата