Киното в Балчик продължи панорамното оглеждане в най-новите търсения на младите режисьори.
Все повече се вижда как късата форма в киното набира скорост и отдавна е загърбила нивото да се учи.
Не случайно и някои от най-големите професионалисти се обръщат именно към кратките филми, събирайки няколко разказа в едно послание.
Само до преди няколко години режисьори от цял свят проследиха реакцията на една от най-големите световни трагедии, в които бе атакуван световния търговски център в Ню Йорк.
Филмът, наречен „11 септември“ бе заснет от 11 режисьора от различни националности, които поясниха гледната си точка (общо 11) за трагедията.
За 60-тата си годишнина Кан предложи на най-добрите майстори в седмото изкуство да застанат от страната на зрителя и да заснемат неговите емоции във „Всекиму своето кино“.
Имаше и други късометражни филми, събрани в един. Историите са режисирани от майсторите на любовните филми - Антониони, Содърбърг и Уонг Кар Уай в „Ерос“...
Програмата в Двореца продължи да доказва, че това кино тепърва ще се развива и ще доказва на какво е способно.
Нищо чудно кратката форма съвсем скоро да се превърне в по-достъпна и предпочитана за зрителите, които все по-често нямат време да изгледат един пълнометражен филм.
И ако имаше години, в които фестивалът в Балчик не показваше най-добрите постижения от тези филми, то на 6-ото издание програмата наистина ни срещна с много добро кино.
„Градът на крановете“ на Ева Уебър ни качва високо, за да погледнем от гледната точка на стърчащите машини. Те са толкова бавни, колкото е плавна панорамата над града - описваща и анализираща.
Най-съдържателен през тези дни бе „Зохар“ от Израел. Неговият режисьор Ясмин Новак ни вмъква в ежедневието на 16-годишната Зохар.
Героинята живее с майка си и по-малката си сестра. Трите се намират в доста трудно финансово положение и живеят в беден квартал в южен Тел Авив.
Зохар е раздвоена между усилените спортни тренировки и задълженията си към семейството, където трябва да помага на майка си.
Историята става по-красива, когато се появява едно момче, правещо опити да открие първите прояви на женственост в Зохар.
Другото от най-добрите предложения за тези вечери дойде от Хърватска и Словения .
„Дупката“ ни поваля в трап, намиращ се в двора на селска къща. Там се крие от живота хърватският ветеран от войната - Степан.
В това бомбоубежище не може да го извади нито майка му, нито брат му, дори и синът му. Прави го едно писмо.
„Семеен портрет“ на Мариан Крисан противопоставя традициите на съвремието в лицето на млади рокери, искащи да се оженят без да спазват поверията на предците си.
Уловено е бъдещото семейство и неговите близки – родители, приятели в най-обикновените им пози.
Без да си придава важност, докато глади поредното изпрано пране, майката на момчето дава своите разумни аргументи защо желае светът да върви по старому. Младите имат своя позиция.
Без излишен драматизъм, съчетал малко смешното и забележимо тъжното, филмът разпределя миналото и настоящето – с неговата граница и същевременно приемственост.
В международната програма участваха и няколко филма от България. Един от тях е „Плейстешън“ на Петър Станков, който ни събира около петима приятели.
Вкарва ни в техните разговори, докато пушат марихуана и обяснява техните мисли и хумор.
Последствията от действията им, добри или лоши - са част от всекидневния ни живот - като Playstation.
Много силно бе и анимационното кино. Най-доброто идва от Русия - „Бедни ми Йорик“.
Режисьорът Сергей Гордеев се заиграва с едни от най-трагичните реплики в световната литература, изречени от Хамлет.
Смешката се случва, след като аниматорът ни потапя в отвъдното.
Всичко става, заради героя, ровещ във вечното и достигащ до костите на Хамлет.
Това, което е изровено се оказва главата на вечния Шекспиров персонаж, който винаги нещо мисли.
Има нещо гнило не само в Дания, защото филмът за малко ни пренася и при вятърните мелници и борбата на друг герой, надминал епохата и автора си – Дон Кихот.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новите договори за финансов лизинг се увеличават с над 10% към края на септември
Чиполоне от ЕЦБ се обяви против идеята дигиталното евро да е достъпно само офлайн
Chevron проучва възможността да придобие международните активи на „Лукойл“
В София има значително по-малко бездомници, отколкото в Букурещ и Будапеща
Продажбите на електромобили процъфтяват в Южна Америка, но без Tesla
Новите икономически данни разколебаха инвеститорите на борсите в Европа
Броят на новозаписалите се студенти в САЩ се топи
Бобчева: Поскъпването на зоните в София е закъсняло, ще намали паразитния трафик
Спецов ще бъде принуден да се съобразява с препоръки при управлението на "Лукойл"?
Бюджет 2026 удря данъкоплатците и не е единственият възможен
Бивш на Литекс и ЦСКА: Взеха ме от барбекю, за да играя в Англия
Скандално! Мбапе иска 240 млн. евро обезщетение от ПСЖ
Стана ясно защо България само пада и не може да вкара в правилната врата
Сашо Димитров се закани: Излизаме да бием Грузия
Последен шанс за България да спре пропадането
Луис Суарес се изповяда за трудното си детство, миел е коли в Уругвай
Дневен хороскоп за 18 ноември, вторник
5 лесни трика при висока кръвна захар
„Един наивник на средна възраст“ по Bulgaria ON AIR ще зарадва любителите на шпионски трилъри
Задължителни ястия за 21 ноември – Ден на семейството
Когато щастието се измерва в покупки – пазаруването като бягство от реалността
Голяма промяна за 4 зодии на новолунието на 20 ноември
Александър Димитров поиска спокойствие от футболна България
Бивш президент призова за оставка на правителството на Украйна
Тежка катастрофа затвори пътя Варна - София
3,5 по Рихтер в Благоеврад
Нови три купи в спортната колекция на Община Варна
Нови предпоставки за задръствания на "Тракия" утре
Мангровите гори се оказаха неочакван източник на метан
Луната се променя в реално време пред очите ни
Китай официално стартира програма за космически туризъм
Траекторията на междузвездната комета 3I/ATLAS е определена с рекордна точност
Не пропускайте да видите Леонидите тази вечер
SpaceX изстреля сателит за мониторинг на морското равнище: Мисия на НАСА и Европа