Европейската комисия (ЕК) не обмисля промяна на политиките на Европа за намаляване на емисиите на CO2 от автомобилите, въпреки настояването на най-голямата политическа група в ЕС за отслабване на законите, каза ръководителят на политиката за климата на блока пред Ройтерс.
Дясноцентристката Европейска народна партия – най-голямата законодателна група в Европейския парламент – стартира кампания тази седмица за отслабване на правилата за климата, като добави към Брюксел натиск от автомобилни производители и национални правителства спешно да помогнат на болния автомобилен сектор в Европа.
Запитан дали сега обмисля промяна на правилата за емисиите на CO2 в автомобилите, еврокомисарят по въпросите на климата Вопке Хоекстра отговори, че не е така.
Хоекстра, подобно на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, е част от политическата група на ЕНП. Автомобилният сектор в Европа е в смут, с хиляди работни места на линия, докато се бори със слабо търсене, китайска конкуренция и по-ниски от очакваните продажби на електрически превозни средства.
Брюксел каза, че правилата за климата са необходими за постигане на правно обвързващите цели на Европа за емисиите и те осигуряват предвидима инвестиционна среда за европейските компании.
Основното искане на ЕНП е производителите на автомобили да бъдат облекчени от ограниченията за CO2 за 2025 г., които се очаква много да пропуснат.
Европейската асоциация на производителите на автомобили ACEA заяви, че индустрията потенциално е изправена пред 15 милиарда евро (15,8 милиарда долара) глоби за неизпълнение на целите за 2025 г., което според нея би отклонило пари от инвестиции.
ЕНП предлага да се използва средна стойност за три години, за да се отчете съответствието на автомобилните производители с лимитите за CO2 за следващата година – което им позволява да пропуснат целите за следващата година и да избегнат глоби, ако наваксат през 2026 и 2027 г.

Ердоган и Путин има на какво да научат Запада
IPhone Air - маркетингов хит, но провал в продажбите
Потребителите усещат затруднения на бензиностанциите, докато Русия стимулира бума на рафинирането на петрол
Кадър на деня за 15 ноември
Докато търговията с технологични акции се пропуква, инвеститорите на дребно усещат натиск
Търпеливостта на Федералния резерв признава каква е реалността
Роби Уилямс губи зрението си заради инжекции за отслабване
Три зодии ще се радват на късмет в седмицата от 17 до 23 ноември
Путин и Лукашенко ще се срещнат два пъти до края на 2025 г.
Бащата на Сияна подкрепи протеста в София: Човек, способен да убие куче, може да убие и човек
Цветомир Найденов се подигра на национал на България
Християн Петров: Опитваме се да потушим напрежението, но е много трудно
Филип Кръстев: Всички ставаме за смях
Георги Русев: България не играе със страх
Александър Димитров разкри защо България е толкова зле
Испания разби Грузия и си осигури участие на Мондиал 2026
Дневен хороскоп за 16 ноември, неделя
10 подправки, които да отглеждате във вода
Есенни съвети за по-добро здраве: три ключови фактора
Масаж с рициново масло помага при перименопауза
Любовен хороскоп за 17 – 23 ноември
Сериалът „Мамник“ тръгва скоро по Bulgaria ON AIR и БНТ
След пандемията: Стана лукс да имаш автомобил
България записа поредна загуба по пътя към Мондиал 2026
"От Нюрнберг до Варна": представят исторически албум за Народния съд в морската столица
Има ли смисъл от италианското почистване?
Планинските спасители набират стажанти
38 пияни или дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
Телескопът James Webb изготви първия „метеорологичен доклад“ за екзопланета
Да „паднеш“ върху Слънцето: впечатляващият кадър на Андрю Маккарти
Уникална мозаечна игрална дъска на маите е открита в Гватемала
Кометата C/2025 K1 (ATLAS) се разпадна на три части след преминаване край Слънцето
Вселената става по-студена и „безжизнена“
Екипажът на „Шънчжоу-20“ се върна на Земята