IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Белгия ограничава рекламата на вредни храни към деца

Забраната ще важи за всички медийни платформи

Pixabay

Pixabay

Белгийските хранителни компании няма да могат от догодина да рекламират нездравословни храни, насочени към деца под 16 години. Новият саморегулаторен кодекс, обявен от водещи браншови организации, разширява досегашната граница от 13 години и цели да ограничи влиянието на маркетинга върху подрастващите, предаде белгийската новинарска агенция Белга.

Контролът ще се извършва от Съда за етични практики. Забраната ще важи за всички медийни платформи – телевизия, интернет, социални мрежи – когато над 30% от аудиторията е под 16 години, както и в радиус от 150 метра около училища.

От рекламите ще бъдат изключени храни, които не отговарят на строги хранителни стандарти – като чипс, газирани напитки, сладкиши и сладолед. Специален фокус се поставя върху дигиталните платформи и инфлуенсърите.

Мерките са отговор на критики от Висшия здравен съвет на Белгия, според който досегашната саморегулация е неефективна в дигиталната среда. Според официални данни, близо 20% от децата и младежите в страната са с наднормено тегло, а 6% – със затлъстяване. / БТА

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата