Белгийските хранителни компании няма да могат от догодина да рекламират нездравословни храни, насочени към деца под 16 години. Новият саморегулаторен кодекс, обявен от водещи браншови организации, разширява досегашната граница от 13 години и цели да ограничи влиянието на маркетинга върху подрастващите, предаде белгийската новинарска агенция Белга.
Контролът ще се извършва от Съда за етични практики. Забраната ще важи за всички медийни платформи – телевизия, интернет, социални мрежи – когато над 30% от аудиторията е под 16 години, както и в радиус от 150 метра около училища.
От рекламите ще бъдат изключени храни, които не отговарят на строги хранителни стандарти – като чипс, газирани напитки, сладкиши и сладолед. Специален фокус се поставя върху дигиталните платформи и инфлуенсърите.
Мерките са отговор на критики от Висшия здравен съвет на Белгия, според който досегашната саморегулация е неефективна в дигиталната среда. Според официални данни, близо 20% от децата и младежите в страната са с наднормено тегло, а 6% – със затлъстяване. / БТА
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.