Starlink на SpaceX претърпя едно от най-големите си международни прекъсвания, когато вътрешен софтуерен проблем извади десетки хиляди потребители от интернет - рядко срещано прекъсване за мощната сателитна интернет система на Илон Мъск, пише Ройтерс.
Потребителите в САЩ и Европа започнаха да изпитват прекъсването около 15:00 ч., според Downdetector, система за проследяване на прекъсвания, използваща множество източници, според която до сайта са подадени до 61 000 потребителски сигнала.
Starlink, която има над 6 милиона потребители в приблизително 140 държави и територии, по-късно потвърди прекъсването в своя X акаунт и заяви, че „активно внедряваме решение“.
Услугата Starlink беше възобновена до голяма степен след 2,5 часа, написа в X Майкъл Николс, вицепрезидент на Starlink Engineering.
„Прекъсването се дължи на повреда на ключови вътрешни софтуерни услуги, които управляват основната мрежа“, каза Николс, извинявайки се за прекъсването и обещавайки да открие първопричината му.
Мъск също се извини:
„Съжаляваме за прекъсването. SpaceX ще отстрани първопричината, за да гарантира, че това няма да се повтори“, написа главният изпълнителен директор на SpaceX в социалната мрежа X.
Прекъсването беше рядък проблем за най-чувствителния търговски бизнес на SpaceX, което накара експерти да спекулират дали услугата, известна със своята устойчивост и бърз растеж, е била засегната от бъг, неуспешна актуализация на софтуера или дори кибератака.
Дъг Мадори, експерт във фирмата за интернет анализ Kentik, заяви, че прекъсването е глобално и че подобно мащабно прекъсване е необичайно.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.