С 25% расте броят на хората, пазаруващи онлайн през 2015 г. в сравнение с 2014 г.
Потребителите, пазаруващи през мобилни устройства, бележат скок с 67%
25% от трафика на eMAG е генериран от мобилни устройства
eMAG е най-разпознаваемият онлайн магазин и предпочитано място за пазаруване
Потребителите заявяват високо ниво на удовлетвореност от услугите на компанията
eMAG представи резултатите от своето традиционно изследване на поведението и нагласите на онлайн потребителите. Проведеното от независима агенция проучване показва динамично развитие на пазара в България в сравнение с предишния анализ от края на 2014 г.
Въпреки че се наблюдава постоянство в интернет потреблението (78% от населението в градските региони е с интернет достъп), онлайн юзърите променят бързо своите навици, като най-значими примери за това са по-големият брой потребители, пазаруващи онлайн през 2015 г. в сравнение с 2014 г. (+25%), както и засилващото се използване на мобилни устройства.
Достъпът до интернет чрез мобилни телефони се е повишил с 19% за изследвания период, а този от настолни компютри бележи спад с една четвърт (-25%). Лаптопите и ноутбуците запазват стабилен дял с леко повишение от 3%, сочи изследването.
Тенденцията е потребителите да се чувстват все по-комфортно, заобиколeни от няколко „смарт“ устройства. Хората, ползващи интернет услуги чрез поне 2 различни устройства се повишават с 18%, докато тези, които ползват само един „екран“ намаляват с 3%.
Когато говорим за онлайн пазаруване, потребителите все още предпочитат по-големите екрани, но същевременно мобилните поръчки отчитат значителен скок – 67% е ръстът на онлайн пазаруващите през мобилни устройства.
За първите 6 месеца от 2015 г. поръчките в eMAG.bg, направени през мобилни устройства, бележат значимо повишение от 80% в сравнение със същия период година по-рано.
Клиентите на онлайн магазина също предпочитат по-големите екрани при поръчки (най-вече лаптопи и настолни компютри). В същото време мобилният трафик на eMAG за първото полугодие е 25% от всички посещения, а около 20% от покупките са направени през „смарт“ устройства.
Дори и във фрагментирания български онлайн пазар eMAG е на челни позиции и продължава да се асоциира като марка, предлагаща „лесно връщане на продукти“, „разнообразие на категории“, „проверка на пратката преди плащане“.
eMAG е най-разпознаваемият онлайн магазин и най-често хората се сещат спонтанно за него, сочи още изследването. С 63.3% се повишава споменаването му от страна на респондентите при запитване за име на шопинг платформа. Брандът бележи и значителен ръст на разпознаваемост спрямо предишното изследване (+31%).
eMAG заема водеща позиция сред любимите онлайн магазини на българите (57% разлика от втория в класацията), както и е лидер по последна направена поръчка (с 55% пред втория, от който отговорилите са регистрирали поне една онлайн заявка).
Също така постига и висок дял на потребители, изявяващи удовлетвореност и желание да препоръчат бранда на свои близки. Ритейлърът е на челна позиция с 94.4% ниво на удовлетвореност, като основни фактори за поддържането му са разнообразието на продуктите, предлаганите оферти и цени, бързата доставка.
eMAG предлага високо ниво на обслужване на клиентите си, предоставяйки им неповторимо шопинг преживяване, комбиниращо привлекателни предложения, лесен за управление процес за покупка, висококачествени продукти и надеждни услуги, налични след поръчката на стоки.
---------------
*Проучването, инициирано от най-големият онлайн търговец в Централна и Източна Европа – eMAG, е направено от независимата агенция Daedalus Millward Brown през май 2015 г. Чрез компютърно подпомагано индивидуално интервю са изследвани 2000 респонденти, представители на градски региони, на възраст между 18-55 години. Данните са сравнени с предишното подобно проучване, проведено към ноември 2014 г., и дават възможност да се проследят тенденциите на българския онлайн пазар.

Европейските фондови пазари обърнаха разпродажбите преди отчета на Nvidia
Китай може да подаде ръка на САЩ заради инфлацията
Кадър на деня за 19 ноември
"Газпром Нефт" е готова да продаде поставената под санкции сръбска рафинерия NIS
Търговският дефицит на САЩ се свива през август поради по-слабия внос
SOFIX почти се възстанови от резкия спад в понеделник
Руснаците продават дела си в Сръбската петролна индустрия
БАБХ реагира на браншови сигнал за скок на хранителните цени заради еврото
(Д)еволюция на влиянието: Студенти и експерти разкриват силата на медиите и технологиите
Снежна зима по Коледа? Какво време ни очаква след обилните дъждове в България
Брутално престъпление: 43-годишен блудства с 82-годишна жена с употреба на сила
Еми Данова преби хърватка в Атина + ВИДЕО
Кроос за Винисиус: Успокоявах го, защото влияеше на целия отбор в Реал
Байерн иска още един "аспирин", но и Барса го следи
Бихме Грузия и скочихме до... 88-о място в ранглистата на ФИФА
Съдът призна за виновен норвежки национал заради сексуални материали
Божинов тренира с Локо Пд
5 важни ритуала за Ден на семейството – 21 ноември
Дневен хороскоп за 20 ноември, четвъртък
Женски хороскоп за декември
Колко още остава до Коледа?
Витамин С и цинк – мощна комбинация за силен имунитет
„Носталгия“ от Мирча Картареску
Бил Гейтс зове: Забранете телефоните за децата
Как да почиваме повече от 10 дни по Коледа с малко отпуска?
Кои са отборите, които се класираха на Мондиал 2026
Времето остава предимно облачно, но без валежи през деня
Решено: Делото срещу Коцев ще се гледа във Варрна
Лена Бориславова, за Коцев: СГС най-накрая прогледна, че той не е изначално компетентен
НАСА е готова да прекрати договора си със SpaceX в полза на Blue Origin
James Webb откри агресивна черна дупка в ранната Вселена
Обсерваторията „Вера Рубин“ направи неочаквано откритие
Нов лазер може да пробива през дебел лед върху близки космически тела
Най-неуловимият кит на планетата е забелязан жив за първи път
Междузвездният обект 3I/ATLAS активно изхвърля струи газ: Какво се случва (видео)