Димчо Станев, изпълнителен директор на „ЧЕЗ Електро България“ АД и Петър Холаковски, изпълнителен директор на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД в блиц интервю, увериха, че дружеството се старае да улесни хората.
Как клиентите да заплащат сметките си за електроенергия в условия на извънредно положение?
Димчо Станев: В настоящата извънредна ситуация препоръчвам на клиентите на „ЧЕЗ Електро България“ АД да се възползват от предлаганите от Дружеството 9 начина за безкасово плащане – по банков път чрез директен дебит, платежно нареждане или банкомат, по интернет чрез интернет банкиране, системите на ePay.bg, ОББ, Icard.bg и Транскарт или директно през сайта на ЧЕЗ, с sms през системите на ePay и Icard, които дават на клиентите и достатъчно сигурност. На разположение на клиентите ни са и общо 6 280 места за плащане, включително каси на партньорите ни „Изипей“, „Фастпей“, „Български пощи“, Банка „ДСК“, „УниКредит Булбанк“, като при посещението на касовите салони следва стриктно да се спазват разпоредените мерки за ограничаване възможността от заразяване с вируси.
В какъв срок трябва да бъдат заплатени сметките?
Димчо Станев: С цел да облекчим домакинствата, за тях срокът за плащане на сметките е два пъти по-дълъг от предвидените в Общите условия 10 дни. Сега клиентите ни могат да заплащат сметките си в рамките на 20 дни. По този начин вярваме, че подпомагаме битовите ни клиенти и обезпечаваме стабилността на енергийната система. Във всяка фактура за консумирана електроенергия, издавана от „ЧЕЗ Електро България“ АД /отдолу на фактурата, в секция „Важна информация“/ се съдържа информация за сроковете за плащане на дължимите суми. При забавяне на плащането на дължими суми за консумирана електроенергия клиентите на дружеството се уведомяват по телефон, електронна поща или писмо на хартиен носител.
Много хора работят от вкъщи, има ли риск от спиране на електрозахранването?
Петър Холаковски: Спряхме всички планирани ремонти, които изискват прекъсване на електрозахранването на потребителите, но продължаваме да извършваме дейности за поддръжка на мрежата, така че да гарантираме сигурна услуга за клиентите. Електрозахранването може да прекъсне единствено по спешност, като служителите на дружеството ще работят по най-бързия възможен начин.
Как ще се извършва отчетът на електромерите?
Петър Холаковски: Отчитането на електромерите се осъществява по обичайния начин, освен на местата, където се налага пряк контакт между клиентите и отчетниците. На тези места ще се определя прогнозна електроенергия по съответната формула, залегнала в Общите условия. След отмяна на извънредното положение и отчитането на тези обекти, електроенергията ще бъде изравнена. Това е най-доброто решение както за гражданите, така и за служителите.
Как клиентите могат да комуникират с дружествата, които управлявате?
Димчо Станев: Нашите центрове за обслужване работят с клиенти и в момента, при стриктно спазване на противоепидемичните мерки. При създалата се извънредна ситуация, ние съветваме клиентите да ги посещават само при крайна необходимост и да се възползват от възможностите на другите канали за комуникация с дружествата – телефон, имейл, уеб сайтове.
Всички наши действия в тази ситуация са свързани с това да улесним хората и да намалим до минимум възможността от неприятни последици за здравето на клиентите и служителите ни.
Потребителите могат да получават информация, свързана с дейността на дружествата на ЧЕЗ в България или да заявят услуга, на информационна телефонна линия 0700 10 010; уеб сайтовете на компаниите www.cez.bg, www.cez-rp.bg; имейл info@cezelectro.bg – за услуги на „ЧЕЗ Електро България“ АД, имейл klienti@cez-rp.bg – за услуги на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
След като обяви, че НАТО е в „мозъчна смърт“, Макрон предвижда и края на Г-20
Европа настоява, че има още работа по мирния план на Тръмп за Украйна
Кадър на деня за 22 ноември
Кризата с учителите в Европа няма да се реши само с пари за заплати
ОАЕ планира да инвестира 1 млрд. долара в AI инфраструктура в Африка
Gemini 3 – новият водещ AI модел на Америка, който засенчи конкуренцията
Чист въздух у дома: Практични съвети за премахване на токсини и прах
Рецепта за хрупкави хапки карфиол без пържене
Финансов късмет за 6 китайски зодии на 23 ноември
Антон Станков за Коцев: Раздава се правосъдие чрез мерките за неотклонение
Спортът по телевизията днес, 23 ноември
Мачовете по телевизията, днес 23 ноември
Наполи се върна към победите и на върха
Хиксоманията на Юве продължава
Героят за ЦСКА разкри кое е най-важно за отбора
ЦСКА е жив и гладен! Звярът се върна по-силен!
Дневен хороскоп за 23 ноември, неделя
Любовен хороскоп за 24 – 30 ноември
Поверия за 24 ноември – Света Екатерина
Често задавани въпроси за първото бебешко легло
МЕГА Черен петък от VITAGOLD! Отстъпки, които не са за изпускане!
Седмична нумерологична прогноза за 24 – 30 ноември
Седмичен хороскоп 24 ноември - 30 ноември 2025
Продадоха златна тоалетна за 12 милиона долара
Загуба за хандбалния Спартак
Украйна и САЩ обсъждат плановете за мир в Женева
Илиев: Не принуждавахме противника да бяга, това ни коства и загубата
Киселова за референдума за еврото: Пак бих постъпила така!
От НАСА предупреждават: Големите американски градове потъват
Пилот на United Airlines: Самолетът бе ударен от космически отпадъци
Съществуването на НЛО „вече не е под въпрос“, твърди американски режисьор
Спорите на мъха оцеляват 9 месеца в космически вакуум
Морските костенурки притежават мистериозна суперсила
Алтернатива на SLS: Blue Origin ще създаде по-мощна версия на ракетата New Glenn