IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Последната совалка на НАСА стартира на 8 юли


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

21
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 3
Имаме ресурс за космическо пътуване и не ни трябват чудеса като нови двигатели и гориво.Трябват ни ракети носители които са преизползваеми и които се обслужват бързо и от малко хора,в противен случай космическото пътуване ще си остане само за суперсилите и правителствата.Един добър пример за космически кораб в тази посока е Lynx на XCOR aerospace.Обслужва се като обикновен самолет от 4-5 човека а цяла армия като совалката и може да стои в обикновен гараж.За сега е суборибитален но е напредък
отговор Сигнализирай
20
Ханс от Турну Мъгуре
преди 14 години
Харесвам 6 Не харесвам 3
И сега ще ги возя до космоса на дедовия ми - стар руски модел, ама вози. Американски ***, вашето време отминава - пълна радост за целия свят.
отговор Сигнализирай
19
Нико
преди 14 години
Харесвам 2 Не харесвам 1
До Сатурн.Това което казваш не е вярно.Горивото на една ракета не е по скъпо от това на Boeing 747 и представлява нищожна част от цената.Проблема е че ракетите носители се изхвърлят.Ако при всеки полет хвърляхме по един самолет 747 то тогава един двупосочен полет от България до Лондон щеше да струва към 400-500 милиона лева.По един самолет във всяка посока.Совалката също не беше добра защото след всеки полет трябва да се инспектира всяка една част от двигателите и това също е скъпо.
отговор Сигнализирай
18
Нико
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
3.Ares V щеше да лети толкова рядко че един полет щеше да струва 800 - 900 милиона долара.При сегашната фискална ситуация в САЩ и натиска за свиване на разходите тази програма нямаше да оцелее и поддържането и изкуствено дишане е безмислено.Новата концепция е 1 ракета носител която е орязана версия на Ares 5. но поне има шанс да оцелее, а ако лети по често цената на полет пада.
отговор Сигнализирай
17
Нико
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
До 13:Напълно съм съгласен с тъб.Проблема беше в архитектурата на предишния проект за наследник на Совалките - Castellation, който беше удобрен през 2004, а започна нещо да се прави от 2007г.1. Предвиждаха се 2 ракети носители - Ares I и Ares V , което на практика значи 2 пъти повече разходи за поддържане на готовност за излитане.Също така разходите за разработка са доста по високи от това да разработиш 1 тип ракета ностител.2.Предвиждаше се всичко да се разработи едновременно - Orion, Altair
отговор Сигнализирай
16
Сатурн
преди 14 години
Харесвам 6 Не харесвам 0
Тук някои само се дърпат като " магарета на мост " ... кои били по добри.Руските или Американските постижения ? И двете нации са дали много в тази област.Но истинският проблем на двете двете нации ,както и на другите. Китай ,Япония,Европейската космическа агенция.Въобще на всички учени в тази област е :Трябва нов тип двигатели и гориво, сегашното положение е следното- 96 % от теглото на совалки и ракети е гориво !!! Само и само да излязат в откритият космос.Нямаме ресурс за космическо пътуване.
отговор Сигнализирай
15
яаз
преди 14 години
Харесвам 4 Не харесвам 0
Следва да пуснем българската совалка.
отговор Сигнализирай
14
до 9
преди 14 години
Харесвам 4 Не харесвам 4
Гложди ли те нещо?По Дискавъри имаше един филм, в който точно хора които са работили по програмата си признаваха че не успешна, не е това което трябвало да бъде!Истината е такава, САЩ се самообрекоха да остана в ниска оклоземна орбита, при това без някакви други ползи от това, накрая се оказва е са зависими по една или друга причина от руснаците!Аз нали чета в американски форуми, и ги виждам и те колко са доволни!Факт - американците пак се прецакаха, сами!
отговор Сигнализирай
13
до 12
преди 14 години
Харесвам 2 Не харесвам 2
Ами четири години са доста голяма пауза в космическите изследвания. Защо допуснаха това. Не може да се почива на стари лаври.
отговор Сигнализирай
12
Нико
преди 14 години
Харесвам 4 Не харесвам 2
До 11:Би ли конкретизирал твоето твърдение?Да Союз ще остане единствения пилотиран полет поне до 2015.Аз не бих твърдял че частните компании са се провалили.Програмата CCDEV 2 върви с пълна сила. И към 2015 мисля че америка ще има поне 2 нови пилотирани космически кораба: Sierra Nevada DreamChaser и SpaceX Dragon.Като втория летя в орбита на 8 декември 2010 и беше успешно деорбитиран и въстановен.Освен това дори и всички 4 компании които получиха пари по CCDEV 2 да се провалят.Orion ще лети.
отговор Сигнализирай
Новини