Производителите на системата, две компании на южнокорейския концерн SK Holdings, искат по този начин да позволят излъчването на интерактивна таргетирана реклама на терминала. Един мъж в 40-те, който на терминала търси ресторант, може да види реклама на къща за пържоли в мола, а по-млада жена може да види реклама на компания за бизнес облекла. С преместването на ръцете си клиентите взаимодействат с рекламите.
Системата, която все още е във фазата на събиране на данни, трябва да бъде напълно готова за операции в началото на 2013 г. Това е първият по рода си рекламен терминал в Южна Корея и един от първите в целия свят. От откриването на търговския център в началото на септември терминалите вече са заснели 1,8 милиона лица.
"Рекламодателите в големи обществени области имат само обща представа за това, кого достигнат с техните реклами. И могат да насочват рекламни послания само към групи на зрители", каза Ан Джо-Хеон, проектант в SK Marketing, оператора на системата. "Това тук позволява по-добро напасване към клиентите".
Компанията, известна под името SK M&C, използва в това развитие напредъка в технологиите за камери, за обработка на компютърни данни и софтуер. Те позволяват разпознаване на лица не само при изключително висококачествените системи за сигурност, но също така и при нормални смартфони и датчици за движение. Нейната дъщерна компания SK Telecom е разработила софтуера, който седи зад системата.
Информацията няма да се записва, обещава производителят
Очевидно потребителите не трябва да се притесняват за защитата на на данните. Управителят на дружеството декларира, че записите на терминалите няма да се съхраняват и няма да се извлича никаква лична информация от потребителите. Законите за поверителност на информацията в Южна Корея така или иначе забраняват на компаниите да събират лична информация без съгласието на клиента.
Вон Сун-мин, служител от Сеул, който през уикенда е пазарувал в мола, няма проблеми с това да бъде сниман за тази цел. Но ако терминалите го питат и за лична информация, това би означавало за него твърде голямо навлизане в личната сфера. „Често казано, мисля, че не бива да правят това“, казва той. „И само така това си е индивидуализиран подход...“.
Подобни развития като в Южна Корея вече има по целия свят. В Австралия компанията за маркетингови проучвания Millward Brown използва камери, за да регистрира лицевите реакции към телевизионната реклама. През последните две години камери с висока разделителна способност, повишена изчислителна мощност и мрежовия капацитет на SK Telecom позволяват да се предложат повече услуги - да се броят например пешеходците в станциите на метрото или автомобилите по пътищата.
През февруари SK Telecom ще завърши инсталирането на първата цялостна система за видеонаблюдение в предградието на Сеул Ансан. С над 1000 HD камери трябва да се разкрива престъпна дейност, но също така и да се направляват транспортът, изхвърлянето на твърдо отпадъци и други общински услуги.
Общественият мониторинг в Южна Корея е разрешен
Терминалната система в този мол е позволила на SK Telecom да навлезе дълбоко в технологиите за разпознаване на лица. Още преди откриването на търговския център е била приложена база данни с изображения на 5000 физическите лица по пол и възраст. Към тях се добавят и около 1000 информации за черти на лицето, бръчки, междуочно разстояние и други подобни. Ако човек приближи терминала, камерата следва движението му, докато системата сравнява лицето към базата данни и определя неговия пол и възраст.
В най-големия атриум в IFC мол SK M&C вече демонстрира с двуетажен LED монитор с камери и датчици за движение това, което ще бъде възможно да се постига с интерактивната реклама. Компанията е разработила кратки видео игри, при които хората в атриума могат да контролират героите на екрана.
Още технологични новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.