IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Бакшиш на уличния музикант със смартфона - може, в САЩ

Предприемачи използват Super Bowl, за да представят идеите си

Американците ще могат да плащат на уличните артисти със смартфон. Снимка: Ройтерс

Американците ще могат да плащат на уличните артисти със смартфон. Снимка: Ройтерс

Тълпите от футболни фенове, спускащи се на Ню Орлиънс за финала на сезона по американски футбол Super Bowl, имат нов начин да благодарят на музиканти, чиито мелодии проникват в града: Digital Tip Jar.

Изпълнителите, които се регистрират, ще получат безплатно QR код, който феновете могат да сканират със смартфоните си, за да пуснат реални пари във виртуалната шапка на уличните музиканти - чрез PayPal или кредитна карта, пише BusinessWeek. Hidden Field

Digital Tip Jar е само едно от половин дузина приложения, които технологичните предприемачи на Ню Орлиънс за приготвили, за да се похвалят с технологичното мъжество на града, докато цялата страна е вперила поглед в него.

Други предложения включват Gigs Guru, което помага на хората да намерят музика на живо, и EatNowNOLA, предназначено да направлява гладните футболни фенове до ресторанти с по-бързо обслужване.

Идеята за този хъб се появи, когато комисията по домакинство на Super Bowl е помолила Травис Лорендайн, роден в Ню Орлиънс технологичен предприемач, да направи приложение, което ще показва времето за чакане в ресторантите, за да бъдат избегнати дългите опашки за вечеря в Индианаполис, пред които феновете бяха изправени през миналата година.

"Всички се стекоха в едни и същи 10 ресторанта и цели тълпи чакаха в студа в продължение на два часа", казва Лорендайн. Той е имал идеи и за други приложения и е събрал 70 местни програмисти в дарено офис пространство в центъра на града. Там те са разработили приложенията за един уикенд в средата на януари.

Лорендайн има бизнес планове и за след игрите – за привличане на посетители с дълбоки джобове. Той събира бизнес ангели и рискови инвеститори, за да чуят „пичове“ (презентации) от 10 местни стартиращи компании, преди да отлетят за събитие, наречено Whale Tank и спонсорирано от комисията по домакинството.

"В Ню Орлеанс за Super Bowl ще дойдат толкова богати хора, каквито не са идвали никога досега в града“, казва той. "Следващият път, когато те дойдат в Ню Орлиънс, може да е, за да проверят как вървят инвестициите им".

Още технологични новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата