Различни от Facebook социални мрежи като Pinterest, LinkedIn, Foursquare ще намерят мястото си на българския пазар през следващите години, а за самите брандове е добре да използват всеки един канал, за да достигнат до потребителите. Това заяви в ефира на Bulgaria On Air Стоян Стойков, мениджър продажби в компанията за дигитален маркетинг BeShared.
По думите на Стойков България ще последва примера на другите държави по света и на пазара ще навлязат разнообразни социални платформи, въпреки че в момента Facebook се радва на най-голяма аудитория у нас и в него най-лесно се маркетира.
“Един бранд е длъжен да инвестира в поддържането на комуникацията с потребителите си и трябва да каже това, което е необходимо да знаят неговите почитатели”, категоричен е експертът. По този начин според него се изгражда доверие, а то е ключов елемент от маркетинговата концепция.
Той твърди, че е необходимо фирмите да обърнат специално внимание на дигиталния маркетинг и да се развиват в тази насока, тъй като конкурентите им “не спят”. Дори сериозни корпоративни браншове вече не крият интереса си към маркетинг услугите в интернет и се възползват от тях, отбелязва Стойков.
Според него изключително важна е концепцията за развитие на една корпоративна Facebook страница, за да се достигне до максимален брой хора. Експертът е на мнение, че през 2014 г. най-оптималният вариант за брой постове на седмична база е между 7 и 14. Facebook ни казва, че трябва да сме все по-прецизни в съдържанието, което публикуваме, както и да внимаваме кога и как го правим, коментира Стоян Стойков, подчертавайки, че социалната мрежа има свой алгоритъм, с който компаниите трябва да се съобразяват.
Най-лесният начин за привличане на потребители в една Facebook страница е чрез оферти, промоции и приложения, посочва експертът. По думите му социалната платформа постоянно се променя и търси начини да увеличи приходите си от реклама. Самото рекламиране в нея трябва да бъде изключително прецизно, тъй като потребителите стават все капризни към това, което виждат на екрана.
Стойков е категоричен, че България има малко агенции, които предлагат качествени услуги в сферата на SEO оптимизацията. От своя страна Google AdWords рекламата върви ръка за ръка с оптимизирането на дадена страница, защото помага за повишаване на трафика към новите уебсайтове и генерирa таргетирани посещения.
В AdWords се таргетират основно ключови фрази, докато във Facebook се таргетира по интереси, възраст и други фактори, коментира експертът, подчертавайки разликите между двете.
Според него темповете развитие на онлайн рекламата в България са големи, докато тези на пазара на печатната реклама се забавят. От своя страна рекламата в интернет е значително по-евтина и може лесно да бъде насочена към точните потребители. Стойков твърди, че като цяло българският онлайн маркетинг се справя добре и пазарът е развиващ се.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
ЕЦБ: Дигиталното евро е гаранция за сигурността на потребителите и техните пари
Гърция планира да набере 8 млрд. евро от пазарите през 2026 г.
SOFIX напредна с 0,63% при оборот за 8 млн. лв.
Оптимизмът около преговорите между САЩ и Швейцария окрилиха европейските индекси
Анализ: Правителствата действат на сляпо по отношение на климатичните разходи
Бюджет 2026: Изкривяване на пазара ще качи инфлацията и ще намали доходите
Радев наложи вето на промени в Закона за отбраната и въоръжените сили
Александър Николов: Чакат ни тежки сътресения, ако "Нефтохим Бургас" спре да работи
Бездомните кучета трябва да изчезнат от Мумбай (СНИМКИ)
Централна емисия
Ас на ЦСКА получи специална награда в националния на България
МОК готви удар по транссексуалните жени
Колко още ще го търпи Реал Мадрид? Винисиус Жуниор се забърка в нов скандал
Страхотно! Никола Цолов ще кара във Формула 2 до дни
Карлос Алкарас с нова победа на АТР финалите
Високо напрежение в Разград! Скандал между шеф и звезда разтърси Лудогорец
Милена Милотинова: Фолклорът е магия, която ни събира, където и да сме по света
Вълшебен компрес с рициново масло помага при перименопауза
Салата с риба тон и бял боб
Поверия за Свети Мина
Гаранция за уют с eMAG Black Friday
Американската легенда Крис Айзък идва за първи път в България с концерт в София за лято 2026
Отказаха на Ратко Младич временно освобождаване
Румен Радев наложи ново вето
ОИК-Варна се произнася за Коцев до края на месеца
Кристиано Роналдо обяви кой ще е последния му голям турнир
Изписаха от болницата Албена, която пострада на ралито във Варна
Турски военен самолет се разби в Грузия
Кой е създал мистериозните 5200 дупки в Андите в Перу
Наблюдаваме пика на метеорния поток Северни Тауриди
Изстрелват New Glenn на Blue Origin на 12 ноември
След мощно изригване на Слънцето: Очаква се силна магнитна буря на 12 ноември
Китай подготвя тестови полети на Long March-10 за пилотирана мисия до Луната
Rocket Lab отложи първия полет на Neutron за средата на 2026 г.