Що се отнася до управлявани от компютрите автомобили и новите възможности, които произтичат от тях, германският транспортен министър Александър Добринд вижда ясни предимства – по-малко катастрофи, по-малко задръствания, по-малко изнервено търсене на място за паркиране.
„Това е най-голямата мобилна революция от изобретяването на автомобила“, казва той, цитиран от DPA. А „страната на автомобилите“ Германия трябва да е начело на тази революция. За тази цел обаче са нужни и нови правни разпоредби, които трябва да бъдат гласувани по-късно днес от Бундестага. Въпреки това остават открити няколко сериозни чувствителни въпроса.
„В бъдеще компютърът ще седи зад волана", гласи ключова иновация в законопроекта на Добринд. „Ако компютърът кара колата, отговорността ще е на производителя“, гласи друг параграф. Условията за всичко това вече ще са регламентирани със закон.
Така например системата ще може да бъде надзиравана от водача по всяко време, или да бъде декативирана, като това ще бъде оказвано навреме със звукови или светлинни индикатори. Така шофьорите трябва да бъдат в състояние да се намесят отново, ако например завали пороен дъжд, който пречи на сензорите. Ако дадена компютърна функция е замислена за ползване само на магистрали, тя няма да може да се ползва върху други улици.
Автоматизираните коли вече имат сериозни възможности. Така например във все повече автомобили се вграждат асистенти за внезапно спиране. Футуристично изглеждат обаче помощниците за паркиране, при които шофьорът може с помощта на смартфона да вкара колата си в гараж. Всичко, което е необходимо, е той да държи пръстта си на сензора. Ако контактът бъде прекъснат, колата ще спре. Но тя сама намира най-добрия път. А на аутобаните самият шофьор може да се отпусне и да си почине, докато компютърът автоматично спазва дистанция и сменя сам лентите.
Малките помощници са допълнителен бизнес за автомобилните производители. Не е случайно, че технологията обикновено се инсталира във флагманите.
По-специално, производителите на коли от високия клас, като BMW, Daimler и Audi, възнамеряват да се откроят. Вграждането на камери, сензори, радари и свързаният с тях контрол върху спирачките и кормилното управление води до съвсем малко по-високи разходи за производителите. Но маржът е голям, пише BusinessInsider.
“Всеки път, когато имаме нов градивен елемент от типа на Lego, ние можем да го вградим", казва главният директор на Daimler по развойната дейност Ола Келениус.
Според анализ на най-популярната в Германия компания за технически анализи и наблюдения Dekra в страната има интерес към подобни автомобили. Шофьорите с удоволствие биха имали асистент по спирането, който да може да предотврати в последния момент удар с пешеходец например. По-малко желани са технологии, които например разпознават пътните знаци.
Още подобни новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
S&P 500 се повиши и компенсира загубите в предишната сесия
Тръмп и Си ще се срещнат следващия четвъртък в Южна Корея
Китайските държавни рафинерии отказват покупки на руски петрол
Кадър на деня за 23 октомври
Rivian съкращава близо 600 работни места заради охладения пазар на електромобили
ЕС планира контрол върху цените за новия пазар на въглеродни емисии
Хороскоп за всички зодии за 24 октомври
Как гумите влияят върху разхода на гориво?
Разкриха уникални ползи за здравето от брака
Български представления с билети по 10 евро: Народният театър обяви програмата за януари
Ползите от консумацията на патладжан
Финансови успехи за три зодии през периода 27 октомври - 2 ноември
Милан - Пиза
Локомотив София - Локомотив Пловдив
Спартак Варна - Ботев Пловдив
Монтана - Арда Кърджали
Спортът по телевизията днес, 24 октомври
Мачовете по телевизията днес, 24 октомври
Домашен картофен чипс
Дневен хороскоп за 24 октомври, петък
Женски хороскоп за ноември
4 задължителни витамина, които да добавите към менюто си на прага на зимата
Таро карти за ноември за всяка зодия
Филмът на Зорница София „3.0 килограма щастие“ с фокус върху алтернативното родителство
Ще има ли работещи детски гради по коледните празници във Варна?
Русия вади две бомби със закъснител с океана: Ядрените подводници К-27 и К-159
Лекари препоръчват на българките: Раждайте преди 30 г., след това се стига до инвитро
България е на 11-то място по изнасяне на енергия в ЕС
Каква е връзката на България с откраднатите бижута от Лувъра?
Млад мъж от Варна се нуждае от помощ за лечение
Нострадамус и науката: Защо не можете да предсказвате бъдещето с рими
Експлозия на Слънцето: Изхвърленият плазмен облак скоро ще удари 3I/ATLAS
Без ръжда в продължение на 1600 г.: Тайната на индийския железен стълб
Астрономите са ужасени: Калифорнийски стартъп иска да изстреля масивно огледало в орбита
Скандал с Artemis: Мъск критикува шефа на НАСА, използва нецензурни думи и мемета
Земята е заплашена от нов вид опустошително земетресение