При жените, които консумират храна, богата на витамини В, има по-малък риск от изява на предменструалния синдром, показва ново проучване, публикувано в сп. Аmerican Journal of Clinical Nutrition. Това не се отнася, обаче, за жени, които набавят витамините чрез добавки.
Тежката форма на предменструалния синдром засяга една на всеки 6 жени. Специалисти в някои случаи го лекуват с противозачатъчни хапчета или антидепресанти, казва Елизабет Бертон-Джонсън, професор по обществено здраве в Университета в Масачузетс, Амхърт и съавтор на проучването. Намаляването на изявите на синдрома чрез определен хранителен режим може да бъде алтернатива на някои от тези лечения, които са скъпи и понякога предизвикват нежелани реакции, допълва тя.
Изследователите разглеждат хранителния режим на повече от 3000 жени, които попълват въпросници за състоянието си 3 пъти за 10 години. През това време, при около 1050 жени се появяват симптоми на умерен до тежък предменструален синдром, като тревожност, депресия, раздразнителност, подуване и болки в корема, умора.
На жените е препоръчано да консумират по 1,1 мг тиамин и рибофлавин на ден, които са част от витамините от група В.
Оказва се, че жените, които съобщават, че консумират около 1,9 мг тиамин на ден, е по-малко вероятно да понижат симптомите на ПМС.
Витамин В се съдържа, например, в спанака и зърнените култури.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Полша търси нови двигатели на растеж, за да се конкурира с големите играчи
Brexit направи Великобритания по-бедна
Италиански компании настъпват в Германия
Румънският президент нов министър-председател след оттеглянето на Еуджен Томак
Войната на САЩ с Иран ще бъде във фокуса на срещата на страните от Г-7
Украйна нанесе удари по руски химически завод и склад за гориво
Сомвати Амавася на 15 юни: Промени за 4 зодии според индийската астрология
Борисов за "Боташ": Най-проваленото нещо за България, и днес даваме 600 000 евро на турците
Умряла риба във Варненското езеро - проверка на място не установи проблеми
Войната по пътищата: Всеки ден пияни и дрогирани шофьори рискуват животи
Цените рязко падат: Кои храни поевтиняха през седмицата, някои с 20%
Ново наказание за Никола! Цолов загуби първото място в класирането
Везенков: Дълго време ще помним 2026 година
Чудото Цолов: Работим повече от всеки друг в шампионата
ЦСКА не се шегува! Червените „взривяват“ България с играч, струващ 8 млн. евро
Левски спори с унизил Лудогорец за играч за 1,5 млн. евро
ЦСКА се похвали с огромно постижение!
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от филма „Играта на играчките 5“
Защо да използвате в готвенето керамични чинийки ренде?
3 напитки, които стимулират метаболизма веднага след ставане
3 постни супи, които засищат
Нумерологична прогноза за 14 юни
50 детски игри за лятна ваканция без екрани
Наказание свали Никола Цолов от върха
"Карантината" получи международното отличие "Син флаг"
Борисов: Радев е прав. Асен Василев ни качи на шейната
Кола на "Пътна помощ" и пет автомобила изгоряха при пожар
Тръмп: Споразумението с Иран е близо
Басейнова дирекция с първи коментар за умрялата риба във Варненското езеро
Открит ли е извънземен живот? Какво всъщност мислят учените
„Хъбъл“ засне рояк от галактики
Мъж, изпаднал в клинична смърт, разказва за срещата си с Бог в рая
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята