Редовната консумация на нискомаслени млечни продукти може да допринесе за намаляване на риска от диабет тип 2, показва изследване, включващо повече от 37 000 жени на средна възраст.
Учените установяват, че дамите, които редовно консумират млечни храни са по-малко застрашени от диабет тип 2, в сравнение с тези, които не се хранят често с подобни продукти. Всеки допълнителен прием на млечни храни е свързан с 4% по-нисък риск от диабет, според изследването, публикувано в сп. Diabetes Care.
Друго изследване, проведено от учени от Харвардското училище за обществено здраве, показа, че транс-палмитолеинова киселина, открита в млечни мазнини, понижава риска от диабет.
При хранителен режим, включващ ежедневна консумация на млечни продукти като прясно и кисело мляко, сирене, кашкавал и масло, рискът от инсулинова резистентност и развитие на диабет тип 2 е намален, според резултатите.
Експертите откриват, че хората с най-високи нива на мастни киселини в кръвта имат 3 пъти по-малък риск от развитие на захарна болест в по-късен етап от живота си, отколкото хората с най-ниски нива.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Глобалните бюджети – възможност за по-добър контрол в българското здравеопазване
SpaceX притежава истински бизнес, който носи много пари
Стартът на търговията със SpaceX даде тласък на Wall Street в последния ден от седмицата
Кадър на деня за 12 юни
Rolex вдига глобалните цени на златните си часовници
Рекордни премии на Мондиал 2026: Световният шампион ще спечели 50 млн. долара
Рецепта за лесен бабин кекс с кисело мляко
Лекари в "Пирогов" се борят за живота на 14-годишно дете след инцидент с електрическа тротинетка
Ще подкрепи ли БСП Йотова, ако се кандидатира за президент?
Хороскоп за всички зодии за 13 юни: Финанси, късмет, благополучие
Тръмп обяви бърз и смъртоносен удар срещу лидера на международен наркокартел
Левски иска национа на България
ЦСКА получи нова оферта за Михаил Полендаков – „червените“ обмислят наем от Шефилд Юнайтед
Мачовете по телевизията днес, 13 юни
ЦСКА продава един от Питас и Годой, готви нов таран
Ще има ли бомбастичен трансфер? Янев реши за Десподов
Почетино горд от САЩ
Любовен хороскоп за 15 – 21 юни
Нумерологична прогноза за 13 юни
Мексиканска салца
Новолуние в Близнаци на 15 юни: Търсим радостта, но показваме и талантите си
Таро карта за 13 юни, събота
Дневен хороскоп за 13 юни, събота
Огнеборците са реагирали на 58 сигнала през последното денонощие
Мачовете и спортът по ТВ днес (13 юни)
Виц на деня - 13 юни
Времето във Варна на 13 юни 2026
САЩ тръгна ударно с 4:1 над Парагвай
Честваме паметта на мъченица Акилина
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“
Рядка акула-гоблин бе заснета на изумителна дълбочина в океана
Рекордна жега може да повтори катастрофата от 1877 г. и да погуби 4% от населението на Земята