Храните, богати на селен, подобряват състоянието на пациентите с болестта на Алцхаймер, според данни, представени наскоро от китайски изследователи.
Новото проучване показва, че богатите на селен съставки могат да предотвратят възпалението и оксидативния стрес.
Съвместният изследователски екип с учени от Института по микробиология на Академията на науките в Гуандун и други институции предлага потенциален механизъм за интервенция на богатите на селен съставки за подобряване на състоянието на пациентите с Алцхаймер. Такива елементи присъстват в много растения и микроорганизми, като например кръстоцветни зеленчуци, дрожди и гъби. Сред богатите на селен храни са и яйцата, рибата тон, черният дроб, сиренето, беконът, слънчогледовите семки, чията и др.
Проучването показва също, че ензимната хидролиза и физическата обработка (като топлинна обработка, обработка под високо налягане и микровълнова обработка) са основните техники за модифициране на свойствата на диетичния селен.
Резултатите от проучването са публикувани в списанието Critical Reviews in Food Science and Nutrition.
Болестта на Алцхаймер е неврологично заболяване, което се характеризира със загуба на паметта и намаляване на способността за учене и може да възпрепятства способността на човека да извършва ежедневни дейности и да влоши качеството му на живот.
Нараства интересът към полезните свойства на храната - особено богата на селен - за пациентите с Алцхаймер.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Sony и TSMC ще инвестират 6,4 млрд. долара в японски завод за сензори
„Спайдър-мен: Нов ден“ продължава с рекордното си темпо, „Одисея“ донесе нов рекорд за Нолан
Пактът за взаимна отбрана между Турция, Саудитска Арабия и Пакистан може да бъде разширен
Промишленото производство и стокообменът ще са на фокус през седмицата у нас
Петролът поскъпва, Иран и Оман все още не стигат до споразумение за Ормузкия проток*
Иран направи рокади в службите си за сигурност, споразумение за Ормуз с Оман е „много близо“
Капитан Данов: Без радари и без ПВО е невъзможно да се води отбрана
Явор Куюмджиев: Без АЕЦ "Козлодуй" единственото спасение са ТЕЦ-овете
Шофьор блъсна 9-годишно дете на пътя Варна - Бургас
Смъртоносна бактерия дебне във водата: Петима починаха, властите предупреждават
Морето разкри тайна на 2000 години: Откриха древен римски кораб край Сицилия (+ВИДЕО)
Ливърпул не спира да се дъни. Ираола призна, че са слаби
Интер подготвя трансферен удар
Жозе Моуриньо разкри: Бях наследникът на Сър Алекс, но избрах Челси
Арсенал започва да плаши, Артета се скъса да хвали Бруно
Още един от Португалия ще рита с Роналдо в Ал-Насър
Чистка: ЦСКА бие шута на трансферна издънка
За какви ястия са подходящи различните сортове домати
Високопротеинов кекс с кисело мляко
Нумерологична прогноза за 10 август
Таро карта за 10 август, понеделник - Тройка пентакли
Дневен хороскоп за 10 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 10 - 16 август: Пари за Близнаците
Често срещана инфекция на кожата през лятото – импетиго
Дентално здраве от детството до зрелостта: Менопауза и орално здраве - хормоналният фактор в устната кухина
Дори лекото недоспиване може да повиши теглото
Компактен CRISPR ензим приближава терапиите, които редактират гени в тъканите
Топлинен удар и дехидратация при кърмачета: какво трябва да знаят родителите
Кървене след секс – трябва ли да се притесняваме?
Задържаха мъж за брутален грабеж и побой на възрастна жена в Тервел
Борино ще бъде първата община в България с план за мирно съжителство с мечките
Украинската посланичка дава обяснения за падналия дрон край Кардам
Първата зоолинейка в България е вече факт
Хороскоп за 11 август 2026
Виц на деня - 10 август