Брюкселската община ще разруши старата щабквартира на НАТО, която трябва да бъде окончателно освободена в края на идния месец.
Пактът се мести в нови офиси на отсрещната страна на улицата срещу старите си бараки.
Освобождаваните 90-те хактара сгради и парк ще бъдат превърнати в жилищен район с 1500 апартамента. На мястото ще бъде разположено и ново европейско училище, в което право да учат имат децата на еврочиновниците и дипломатите в Брюксел. Част от територията ще бъде предоставена за изграждане на офис сгради и магазини, както и за паркове, съобщават от общината.
Споразумение между федералните белгийски власти и двата региона, върху които се намира терена - Брюксел и Фландрия, предвижда старите сгради на НАТО да бъдат разрушени през 2019 г. Новият квартал ще бъде построен до 2023 г., а училището - до 2024 г.
НАТО започна местенето на щабквартирата си в Брюксел на 19 март и очаква последният кашон да бъде прехвърлен на отсрещната страна на бул. “Леополд III” до месец.
Старата, построенна като временна централа, му служи от 1967 г насам. Новата е разположена на площ от 254 хил кв м и ще подслони 1500 чиновници на организацията, 1700 военни и цивилни представители на 29-те държави членки, 600 души персонал от НАТО-вските агенции, както и на около 500 посетители дневно.
Алиансът се надява да спести до 30 на сто от сметките си за ток като използва максимално естествената светлина, влизаща през изцяло покритата със стъкло конструкция на комплекса от офиси. Отоплението и охлаждането на помещенията ще става чрез гео-термална топлина.
Строителството на новата централа отне повече от 7 години. Местенето трябваше да започне през януари, но беше отложено заради проблеми с IT системата.
Изграждането на централата на НАТО струва 1,17 милиарда евро при първоначална цена от 750 млн. Сумата е заплатена от страните членки.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
За ЕС победата на Русия ще коства много повече, отколкото подкрепата за Украйна
Има ли компания, която може да измести Nvidia?
Устойчиви в мрежата: защо телекомите са ключов играч за устойчивото развитие на България
Кога държавните ценни книжа ще изземат „спящия“ капитал за финансиране на проекти у нас
Wall Street започва декември с понижения*
Новите регистрации на Tesla се сриват на ключови европейски пазари през ноември
България търси €3,2 млрд. от ЕС за отбрана чрез инструмента SAFE
От 50 лева глоба за стари коли в нискоемисионните зони в центъра на София (ВИДЕО)
274 нови случая на ХИВ в България: Пълноценен живот е възможен с прием на лекарства
Кошмар по пътищата: 32-ма пияни и четирима дрогирани шофьори за едно денонощие
България търси пари от ЕС за домове за възрастни хора с качествени грижи
България в Еврозоната: Да не бъдем много щедри в плановете си
Гуардиола изригна: Манталитет не се печели с една победа
Джиро д'Италия в България ще ни изстреля сред най-големите
БФС отново посече най-много ЦСКА
Новият световен кикбокс шампион Вито Косар излиза на SENSHI 29
Кой срещу кого на Мондиал 2026
Турция е в краката му, Мъри Стоилов със силни думи
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от „Нощна смяна във „Фреди“ 2“
Вълшебни карти разкриват какво да очакват зодиите през 2026
Какво означава, ако сънувате, че намирате монети?
Biocell: Красива отвътре и отвън
Дневен хороскоп за 2 декември, вторник
Приказка в Брюксел – Магията на коледните базари
Зеленски след срещата с Макрон: Украйна се нуждае от устойчив мир
Христо Димитров: Общинският съвет няма друг шанс освен диалог
Новият световен кикбокс шампион Вито Косар излиза на SENSHI 29
Тежка катастрофа със загинал
Министерството на труда: Средната заплата е скочила с 12 процента за година
4-годишната Жасмина получи специализирана детска количка
Астероидът Бену: Възможно ли е животът да е дошъл на Земята от Космоса
Какво ни разкриват седем десетилетия търсене на извънземен живот
На Луната: Космонавт посочи къде хората трябва да строят своите селища
Учени откриха необичаен начин да бъде спасен Гълфстрийм
Марс изненадва с този факт: Колко време планетата е била годна за живот
Автомобилни застраховки от бъдещето – какво ни очаква на пътя след 2040 г.