"Софтуерът в дизеловите автомобили, който намалява ефективността на системата за контрол на емисиите при нормални температури през по-голямата част от годината, представлява забранено устройство за намаляване на ефективността", постанови Съдът на ЕС, цитиран от БГНЕС.
Софтуерът намалява или дори напълно деактивира филтрирането, когато температурите са по-ниски от 15 и по-високи от 33 градуса по Целзий (59 градуса по Фаренхайт).
"Граничните стойности на емисиите, определени на ниво ЕС, трябва да се спазват дори когато тези температури са значително по-ниски от 15 градуса по Целзий", се казва в решението на съда.
Върховният съд на Австрия и две регионални съдилища заведоха делото в Съда на ЕС след жалби на купувачи, закупили автомобили Volkswagen в периода 2011-2013 г.
В отговор на решението германският автомобилен производител настоя, че то означава, че термостъклата, използвани в неговите автомобили, "остават допустими".
"Те предпазват от непосредствени рискове за двигателя под формата на повреда или злополука", заявиха от компанията.
"Рециркулацията на отработените газове на автомобилите с двигател тип EA189, засегнати от производството, е 100 % активна до външна температура от 10 градуса по Целзий и по този начин през по-голямата част от годината", добави тя.
Volkswagen заяви, че очаква въздействието на решението да бъде "незначително".
"Националните органи и съдилищата все още трябва да решават за всеки отделен случай дали конкретният термопрозорец е допустим", заяви той.
"Гражданските искове, които основават предполагаема претенция за обезщетение за вреди на съществуването на термопрозорец, ще продължат да бъдат неуспешни".
Няколко милиона собственици на превозни средства биха могли да предприемат действия срещу базирания във Волфсбург концерн, заяви германският адвокат Клаус Голденщайн, който представлява над 45 000 жалбоподатели в отделния т.нар. скандал "дизелгейт" с участието на Volkswagen.
"С днешното решение Volkswagen отново е въвлечен в скандала с отработените газове", каза той в изявление.
В скандала "дизелгейт", който избухна през 2015 г., Volkswagen призна, че е подправил милиони дизелови автомобили, за да заблуди тестовете за емисии.
Оттогава насам скандалът вкара в капана си няколко водещи европейски производители на автомобили и доставчици на автомобилни части заради предполагаемата им роля в разработването на софтуера за измама.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
HSBC интегрира AI инструментите на френския стартъп Mistral
Частни болници предлагат стипендии за новозавършилите лекари вместо гарантирани заплати
Газовият пазар в Европа изглежда приключва със своята болезнена трансформация
Анализатор: Среброто има потенциал да е инвестицията на десетилетието
Британският производствен сектор отбеляза първо увеличение на активността от 2024 г.
Фабричната активност в еврозоната се свива, съкращенията на служители се ускоряват
Как Русия финансира войната в Украйна със злато от Африка
MAX Movie – новият филмов канал на А1 превръща киното у дома в завладяващо изживяване
Късмет за шест китайски зодии на 2 декември
Коледен аромат в дома: Лесни трикове без свещи
Карла Жинола
Голяма новина! Пълен обрат с Карлос Насар!
Венци Стефанов охлади мераците на Левски за титлата
Христо Янев предприема грандиозна промяна в ЦСКА
Разкриха подробности за състоянието на Любо Пенев
Божинов подкрепи борещия се за живота си Любослав Пенев
Скордаля с картофи – гръцка разядка за Никулден
Новият филмов канал на А1 MAX Movie превръща домашното кино в още по-достъпно изживяване
Маникюри за късмет и пари през декември (+Снимки)
Поверия за Света Варвара на 4 декември
Остават броени дни до първия концерт на Род Стюарт у нас
Ето кой печели в играта за „Зоотрополис 2“
Карлос Насар отказа големите оферти и подписа новия си договор
Румен Радев обяви началото на "Българската Коледа"
Административен съд–Варна с благотворителна инициатива
ТУ–Варна откри благотворителен Коледен базар в подкрепа на незрящ студент
Обявиха точната диагноза на Любослав Пенев
Мъж загина, след като бе прегазен от камиони
Какво ни разкриват седем десетилетия търсене на извънземен живот
На Луната: Космонавт посочи къде хората трябва да строят своите селища
Учени откриха необичаен начин да бъде спасен Гълфстрийм
Марс изненадва с този факт: Колко време планетата е била годна за живот
Автомобилни застраховки от бъдещето – какво ни очаква на пътя след 2040 г.
Астрономически събития през декември 2025 г.: Геминиди, суперлуние и кометата 3I/ATLAS