Нивата на употреба на алкохол сред жените на средна възраст растат, съобщи ЮПИ. Навсякъде в социалните мрежи и по телевизията могат да бъдат видени групи жени между 30 и 40 години, които държат чаши шардоне или каберне. Научно изследване показва, че тези жени са с 60 процента по-склонни да пият големи количества алкохол в сравнение с връстничките си преди 25 години.
Учените са установили, че рискът е най-голям при жени, които нямат деца до 35-годишна възраст. "Откритието, че жените, които нямат деца, са по-рискови по отношение на алкохола, не е отсега, то е факт от десетилетия", каза Рейчъл Адамс от университета в Бостън, която е автор на изследването. Според Адамс жените намаляват количествата алкохол, след като станат родители. "Сега обаче множество жени отлагат майчинството и като следствие от това употребата на алкохол нараства", допълва тя.
Екипът, осъществил изследването, е открил, че 54 процента от жените, участвали в проучвания в периода 1993-1997 г., са имали деца, преди да навършат 30 години. През 2018-2019 г. те вече са 39 процента.
Според учените през последните две десетилетия расте и броят на смъртните случаи, свързани с употребата на алкохол.
Нивата при мъжете все пак остават по-високи. Въпреки това смъртните случаи, свързани с употребата на алкохол при жените, нарастват по-бързо, отколкото при мъжете.
За препиване се смята консумирането на четири или повече малки питиета едно след друго.
Според Националния институт, изследващ алкохолизма в САЩ, неумението за спиране и контрол върху пиенето, водещо до проблеми със здравето, работата и социалните връзки, се определя като психическо разстройство.
В началото на 90-те години 15 процента от изследваните 35-годишни жени са били склонни да препиват, а 24 процента са докладвани като неумеещи да спрат и да се контролират. През последните години тези числа растат - 20 процента са склонни да препиват, а 31 процента отговарят на критериите за психическо разстройство. Рискът е по-висок при жени, които нямат деца.
Според Рейчъл Адамс настоящото изследване не се фокусира върху причината за употреба на големи количества алкохол. Тя отбелязва и вредата от промотирането на културата на пиене на вино от майките в социалните мрежи и по телевизията, които показват пиенето като начин за справяне със стреса от майчинството. "Има все повече алкохолни продукти, които са насочени към жените на средна възраст без оглед на това дали имат или нямат деца - нискокалорийни питиета, сладки коктейли и др."
Жените на средна възраст без деца се сблъскват с още по-голям риск от засилена употреба на алкохол.
Рейчъл Адамс подчертава, че нейният научен екип не се занимава с личното решение на жените кога и дали да станат майки. Резултатите показват, че макар жените без деца да са по-застрашени, рискът расте и сред жените с деца.
Изследването е публикувано онлайн в сп. "Адикшън".
(БТА, Розалия Благоева)

Компанията майка на Jaguar Land Rover разочарова със скромна печалба
В. Шаламанов: В програмата на кабинета думата „дрон“ не се среща в сферата на отбраната
Пътната агенция започна да изплаща стари задължения към фирмите изпълнители
Европа е основният двигател на ръста на продажбите на електромобили през юли
Кабинетът „Радев“ със заявка за промяна в модела на финасиране на здравеопазването
Рафинерията в Бургас има петрол до края на лятото, не се чака шоково поскъпване на горивата
Дара към Бургас за "Евровизия": Покажете силата на Черно море!
Световните медии за Бургас: "Евровизия 2027" превръща морския град в новата звезда на Европа
Частично бедствено положение край Трявна: Ограничават достъпа до района на "ЕМКО"
21 000, 16 000, 7000 евро: Цената да се насладим на "Евровизия" в Бургас (ВИДЕО)
Централна прогноза
Йотова: Имаме невероятен шанс да покажем българското гостоприемство на "Евровизия"
Каха Каладзе за Милан: Просто е жалко да гледаш отбора в това състояние
Фенове забелязаха комичен момент с новата звезда на Артилеристите
Никола Цолов ще направи първия си тест във Формула 1 с Рейсинг Булс
Левски с интерес към Лукас Риян? Локомотив Пловдив е готов да го пусне
Ювентус взима японския национал Зион Сузуки чрез ПСЖ
Специална изненада за Стефано Сенси в ЦСКА преди реванша с Макаби
Дневен хороскоп за 14 август, петък
Навици, които спестяват часове всяка седмица
Венера е във Везни: 5 зодии с повече щастие и късмет до 10 септември 2026
Трапезата за Голяма Богородица
Пай с праскови за Голяма Богородица
С помощта на ИИ се създадоха бактериофаги срещу резистентни бактерии
Здравеопазването с най-голям ръст на наетите с близо 10,8 хил. души за година; Кои области имат най-много лекари и кои най-малко
Нова родилна зала с басейн отваря врати в МБАЛ - Шумен
Безплатни консултации за профилактика на рака на гърдата в София
Транзиторна глобална амнезия – внезапната загуба на памет, която отминава за часове
АПАЗ: Закриването на Съвета по цени крие риск от забавен достъп до нови терапии
Затъмнението с българска следа: как МиГ-21 се превърна в летяща обсерватория
Нищожна част от всички украински бежанци в ЕС се намират в България
Ето какво ще е времето утре
Барселона и Реал Мадрид ще играят на по-малко от 500 км от Варна
„Музиката на Санремо“ идва във Варна на 21 август
Костадин Костадинов е рекордьор по изминати километри със служебен автомобил на НС