Вредни ли са автомобилите? Две изследвания скараха еколозите и автомобилните експерти, като всеки си знае своето.
От едната страна на барикадата е Международният съвет за чистота на транспорта (ICCT), който изледва влиянието на автомобилните технологии върху околната среда. Точно той издаде Volkwagen на властите през 2015 г. и започна скандала "Дизелгейт".
Днес, те провеждат ново изследване заедно университетите "Джордж Вашингтон" и Боулдър (Колорадо). В него те разглеждат вредите, нанасяни от вредните частици с размер 2,5 микрона и озона. (частиците, които остават в белите дробове на хората). И резултатите са меко казано неблагоприятни за автомобилните компании.
Според ICCT твърдите частици и озона предизвикат 43 000 преждевременни смъртни случая само в Германия, а това е ного над средния показател за ЕС. Световно, жертвите на мръсния въздух са 3,4 млн.души. Твърди се, че само през 2015 г. твърдите частици и озона, произвеждани от транспортния сектор е довел до смъртта на 385 000 човека.
Виновни са не само колите, но и селското стопанство, електростанциите, заводите и системите за отопление. Ала при транспорта, проблема не идва само от двигателя, но и от остатъците от автомобилни гуми, които се получават заради тяхното триене в пътя, а също така и от веществата, отделяни от спирачките.
Автомобилните компании обаче веднага организираха контраатака и обвиниха екологичните организации в желание да поставят още по-големи ограничения на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Друга група германски експерти яростно се борят за спиране на демонизирането на дизеловите автомобили. Те са категорични, че подобни цифри не са реални и са извадени от контекста, защото и обувките също се търкат в повърхността и отделят вреден прах, която хората после дишат.
Институтът по химия "Макс Планк" в Майнц също не се съгласи с твърденията на американските учени. Негово изследване твърди, че годишно 120 000 души умират само в Германия от негативното въздействие на вредните частици. Около 45% от тях обаче се дължат на селското стопанство, а не на автомобилния транспорт. По вредни от него са също електроцентралите и системите за отопление.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Разпродажбите на технологичните акции доведоха до най-дългия спад на Уолстрийт от август
Meta спечели антитръстовото дело за придобиването на Instagram и WhatsApp
Саудитска Арабия се е съгласила да инвестира 600 млрд. долара в САЩ
Общоевропейският индекс Stoxx 600 спадна до най-ниско ниво от месец насам
Мерц рискува да провали шанса си да възроди Германия
Microsoft и Nvidia ще инвестират 15 млрд. долара в Anthropic
Изпробват в орбита авариен скафандър за бъдещи кораби
Фъстъченото масло е суперхрана за сърцето, мускулите и ситостта
Пълнени чушки с ориз и зеленчуци
Сачева: Освен пенсионерите, по празниците бедността се усеща и при децата
Шефът на щангите каза дали Карлос Насар отива в Бахрейн
Този мач не означава нищо, а просто е една победа
Бат Венци избухна: Долу ръцете от Гонзо!
Десподов каза как "лъвовете" спасиха капото
Артилеристите треперят. Талисман може да е аут за 2 месеца
България е на дъното, но Сашо Димитров грее от щастие
10 постни рецепти за Деня на семейството
Нумерологична прогноза за 2026 година
Шоколадов тарт без печене и без захар
Beverly Hills Polo Club: Спортен шик за есента
Маникюри за зодия Козирог (+Снимки)
„Да обичаме себе си е най-важният урок, който хашимото и всяка болест иска да ни даде“
Все повече шофьори минават на регенерирани гуми
Спипаха мъж с дрога във Варна
Кои са автомобилите с най-комфортни седалки
Излъчиха шампионите по футбол и волейбол в Общинските ученически игри във Варна
Практично: Как да спасим колата от кражба с подръчни средства
Нова невробиологична теория не успява да обясни преживяванията близо до смъртта
Какво убива животните в океана
Откриха следи от живот на Земята, по-стари от 3,3 млрд. години
Дефицит на две вещества може да доведе до развитието на зрително увреждане
Франция ще тества в орбита спасителен скафандър за бъдещ пилотиран кораб
НАСА представя материали за 3I/ATLAS на специален брифинг: Какво да очакваме