Пътниците на полет SQ321 на Singapore Airlines са претърпели 19 секунди на екстремна турбуленция, която включваше падане от 55 м само за 4,6 секунди – което представлява вертикална скорост от 26 мили в час.
"Тази поредица от събития вероятно е причинила нараняванията на екипажа и пътниците", казват следователите.
Боинг 777 е излетял от Хийтроу в Лондон предишния ден с рутинен полет до Сингапур. Докато летеше южно от Мианмар на 37 000 фута на 21 май, той попадна в силна турбуленция. 73-годишният британец, Джеф Кичън, почина от сърдечен удар по време на инцидента. Други пътници и екипаж са ранени, някои от тях тежко.
Сингапурското Бюро за разследване на безопасността на транспорта (TSIB) вече публикува своите предварителни констатации от разследването на инцидент, включващ SQ321.
Разследващият екип се състои от следователи на TSIB и представители на САЩ от Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB), Федералната авиационна администрация (FAA) и Boeing.
Те извлякоха информацията, съхранена в записващото устройство за полетни данни (FDR) и записващо устройство за глас в пилотската кабина (CVR) на полет SQ321.
Драмата по време на полет започна в 7.49 сутринта по Гринуич, когато самолетът прелетя през "зона на развиваща се конвективна активност". Самолетът е бил на автопилот.
В доклада се казва:
"Беше регистрирано некомандно увеличение на височината на самолета, достигащо връх от 37 362 фута. В отговор на това увеличение на височината, автопилотът наклони самолета надолу, за да се спусне обратно до избраната височина от 37 000 фута. Освен това пилотите забелязаха увеличение на въздушната скорост, което спряха чрез удължаване на скоростните спирачки. При управление на въздушната скорост в 07:49:32 часа се чу, че пилот вика, че знакът за закопчаване на колана е включен.
Разследването изглежда показва, че са били необходими 11 секунди, за да се включи знакът за колан след началото на турбуленцията. Пилотите поеха управлението от автопилота.
Изпитанието за пътниците и екипажа продължило.
"В 07:49:40 часа самолетът претърпя бърза промяна в G, тъй като записаното вертикално ускорение намаля от положителни 1,35G до отрицателни 1,5G, в рамките на 0,6 секунди. Това вероятно е довело до това пътниците, които не са били с колани, да излетят във въздуха."
Силите се обърнаха почти мигновено. "Това вероятно е довело до падането на пътниците, които са били във въздуха", казват следователите. "В средата на последователността от бързи промени в G, записаните данни показват, че пилотите са инициирали контролни входове за стабилизиране на самолета, изключвайки автопилота в този процес."
Пилотите ръчно управляваха самолета за 21 секунди, преди да включат отново автопилота. Когато кабинният екипаж каза на пилотите за нараняванията, те решиха да се отклонят към Банкок. "Нормалното, контролирано снижаване" започна 17 минути след като самолетът за първи път попадна в турбуленция.
Полет SQ321 кацна безопасно в тайландската столица в 8.45 сутринта по Гринуич, почти час след началото на екстремната турбуленция.
Говорител на Singapore Airlines каза: "Ние се ангажираме да подкрепим нашите пътници и членове на екипажа, които бяха на борда на SQ321 в този ден, както и техните семейства и близки. Това включва покриване на техните медицински и болнични разходи, както и всяка допълнителна помощ, от която може да се нуждаят. Дълбоко оценяваме безценната помощ, предоставена от правителствата на Сингапур и Тайланд, както и от многобройните ни партньори и медицинските екипи в двете страни и по света. Също така сме смирени и благодарни за насърчението от нашите пътници и членове на обществеността."
Авиокомпанията промени своите процедури по време на полет и вече не позволява на кабинния екипаж да сервира храна, докато знакът за предпазен колан е включен.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Dow Jones прескочи историческите 47 000 пункта
"Войните" от Голдън Стейт Уориър за четвърта година са начело в НБА
Свършват ли се парите и идеите на Русия за войната в Украйна?
Компаниите обвиняват AI за съкращенията на служители, за критиците това е "добро оправдание"
Данните за по-ниската инфлация в САЩ спряха загубите на европейските фондови пазари
Съдът на ЕС определи като нечестен начина, по който се изчисляват сметките за парно у нас
От Helpbook: Съмнителни назначения, финансови нарушения, текучество в ПГТ - Банкя
Рецепта за домашен чипс от картофи
Награждаване на филмите от конкурсите на "Синелибри" 2025 (СНИМКИ)
Учени разгадават преживяванията след клинична смърт чрез рисунки
Рецепта по турски: Чий кюфте (Люти булгурени кюфтета)
Късна емисия
Спортът по телевизията днес, 25 октомври
Мачовете по телевизията днес, 25 октомври
Лийдс също се справи с Уест Хям, Груев влезе от пейката
Везенков и компания минаха лесно през Байерн
Гол в края спаси Милан от загуба, но не и от издънката срещу Пиза
ЦСКА е отчайващ, пълна летаргия и мъка за феновете
Дневен хороскоп за 25 октомври, събота
Поверия за Димитровден
Изберете си цвете и вижте дали ще се сбъдне желанието ви
Късмет и пари за 4 зодии – ноември ще бъде техният месец
Хитри стратегии: Как да спорим по-добре с партньора
4 витамина за добро храносмилане
Волейболистките на Варна ДКС паднаха от ЦСКА
Фратрия допусна загуба във Втора лига
Кмет на български град забрани Хелоуин
Обучават хората в пет варненски общини как да реагират при бедствия и аварии
Променят движението във Варна и региона в неделя заради състезание
Спартак (Вн) удари Ботев (Пд) и излезе шести
Учените съставиха най-големия в историята каталог на галактическите купове
Русия ще достави на Луната първите елементи за лунна станция до 2034 г.
„Най-евтиният в света“ хуманоиден робот струва само 1370 долара (видео)
Суперземя в съседство може да е най-доброто място за търсене на извънземен живот
Астрофизици са близо до разгадаването на тайната на неутриното
Ето какво виждат хората, които изпадат в близки до смъртта състояния