Флотът от танкери, който изникна от нищото, за да поддържа движението на руския петрол, се разпадна дори по-бързо, отколкото се зароди, подчертавайки предизвикателствата, свързани с проследяването на това кой помага на Москва да достави своя петрол до купувачите по целия свят.
Базираната в Мумбай Gatik Ship Management сега управлява флотилия от само четири петролни танкера, според Equasis, международна морска база данни, създадена за насърчаване на безопасното корабоплаване. Неотдавна през април компанията имаше 42 танкера, като натрупа повечето от тези превозвачи за по-малко от година.
Номерът за връзка с Gatik чрез базата данни на Equasis не работи и съобщение до имейл адрес, даден за фирмата, остана без отговор.
Gatik попадна под внимание по-рано тази година, тъй като нейният бързо разрастващ се флот, голяма част от който пренасяше руски барели, повдигна въпроси за това кой може да подкрепя фирмата.
След това част от флота на Gatik загуби достъп до стандартната за индустрията застраховка, след като изпадна в нарушение на горната граница на цените на Г-7, свързана с транспортирането на руски петрол. Малко след това някои от корабите на компанията също загубиха класификацията си в Lloyd’s Register, друга ключова услуга, която валидира основните технически стандарти за плавателни съдове.
Трудно е да се разбере какво наистина се е случило с флота. Корабите, които вече не са изброени под търговското управление на Gatik, продължават да обработват руски петрол. Сега те са под контрола на широк кръг компании, чиято структура на собственост също не е ясна.
В същото време се наблюдава и тенденция сенчестият флот за санкциониран петрол да се отказва от старите и опасни танкери, които предимно използваше до момента. Затягането на контрола в Азия вероятно е катализатор за промяната, след като през последните месеци бяха задържани множество кораби заради проблеми с безопасността.
Китай, който е един от най-големите потребители на руски и ирански петрол, наскоро засили проверките на старите танкери в ключовото пристанище Циндао, принуждавайки някои от тях да чакат повече от месец, за да разтоварят товара си. Тревогата от остарелите кораби се засили, когато през май 26-годишен кораб се взриви край Малайзия.
През последните месеци Сингапур също задържа рекордно много танкери за неизвършени проверки за безопасност. По-новите плавателни съдове, при условие че са добре поддържани, би трябвало да помогнат за разсейване на опасенията на някои вносители относно тяхната годност за плаване, въпреки че флотът продължава да е пълен със стари кораби, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.
Руският петрол доближава тавана на санкциите
Цената на руския петрол в едно от западните пристанища на страната е най-близката до ценовата граница, определена от страните от Г-7, откакто мерките влязоха в сила в края на миналата година.
Суровият петрол Urals в пристанището на Новоросийск в Черно море беше 57,70 долара за барел в петък, според данни на Argus Media Ltd. Последният път, когато се търгуваше над това ниво, беше през ноември миналата година, преди Г-7 да въведе своя таван от 60 долара за руския износ на суров петрол. Цифрите на Argus са централни за горната граница на цената.
Откакто санкциите влязоха в сила, петролът от източната част на Русия до голяма степен се търгува над горната граница на цените - което предотвратява достъпа до западни услуги, включително застраховки - но цените в западните пристанища все още не са достигнали това ниво, показват данните на Argus. Това отчасти отразява огромна разлика между цената в пристанищата на товарене и доставка, почти всички от които отиват при посредници.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Великобритания разшири изключението за санкции за подразделенията на "Лукойл" в България
Цените на жилищата в Будапеща нарастват силно, централната банка предупреди за имотен балон
Ледена вълна ще тества термопомпите, заместили печките с въглища в Полша
Линейка може да стигне за 8 минути до малко над половината от населението на страната
SOFIX се повиши над 1080 пункта за първи път от месец
Южна Африка: Г-20 трябва да изпрати послание, че светът може да продължи напред със или без САЩ
Йотова: Управляващите няма да допуснат дискусия за референдума и еврото
Руснаците са брутални и мислят как да ни ударят заради "Лукойл", заяви Юлиян Попов
Мая Манолова: Еврото ще увеличи цените и хората ще излязат на улицата
Сделката за "Лукойл": Да продадеш активи за $22 млрд. за 2-3 седмици е свръхсложна задача
Мултирезистентна бактерия вилнее необезпокоявано в болниците ни
Централна емисия
Ели Браун
Стана ясно защо Мане отсвирил Юнайтед и подписал с Ливърпул
Три „Златни топки“ и още 8 ветерани от Мондиал 2006, които още ритат топката
Той си тръгна от ЦСКА и си уреди трансфер в Кувейт
Карлос Насар се страхува да не го "сготвят" с допинг
Сринаха Мбапе: Роналдо е по-добър лидер от него
Мистериозният чар на Скорпиона: от звездната карта до игралната маса
3 звезди разкриват кое ваше желание скоро ще се сбъдне
Пълна зала и дълги аплодисменти на премиерата на „Оставам за малко“
6 знака, че някой е нещастен
Black Week стартира в Практикер
Тенденции в офис пространствата: новата роля на ергономичния комфорт
Руски бизнесмен обеща на Путин за има елексир за безсмъртие до 6-7 години
Колко трябва да ни платят ако работим по коледните и новогодишните празници?
Списъкът с най-големите градове по света претърпя историческа промяна: Токио вече не е най-населен
Какво кроят САЩ и Русия зад гърба на Украйна?
От 1 януари влизат в сила нови правила за изписване на валутните табла в страната
Ето кога ще дойде снегът в България
Създадоха истински костен мозък от човешки клетки
Учени откриха специален тип имунни клетки, които забавят стареенето
Протуберанс, 80 пъти по-голям от Земята, се откъсна от Слънцето
На Марс е открита скала от друга част на Слънчевата система
В недрата на Земята са открити загадъчни гигантски аномалии
Как галактиката Андромеда поглъща своите съседи