Ръководството на "ЧЕЗ България" призова политическите сили да не използват фирмите от групата и нейните клиенти в политически кампании за предстоящите избори.
Отвореното писмо с призива е изпратено до председателя на Народното събрание Михаил Миков, до премиера Пламен Орешарски и до лидерите на повечето парламентарни и извънпарламентарни партии.
"През последните години имаше опити компаниите от групата на ЧЕЗ в България да бъдат използвани като инструмент за водене на политически кампании. Ние сме публични компании и подобни политически внушения сериозно увреждат интересите на акционерите и служителите", се подчертава в писмото.
"Факт е, че ЧЕЗ не определя цените на тока – нито за населението, нито за бизнеса. Средата, в която ние работим в България, е регулирана и цените се определят единствено и само от ДКЕВР. След третото намаление на цените през 2013 г. на всеки 100 лева сметка за домакинствата, при нас остават само 90 стотинки, а носим 100% отговорност и поемаме 100% негативи. Освен това ЧЕЗ купува тока от НЕК по-скъпо, отколкото продава на домакинствата", допълват от компанията.
"Очакваме от политическите партии да не допуснат допълнително напрежение и да ни дадат възможност да работим спокойно в полза на нашите клиенти и акционери", отбелязват от компанията. Оттам призовават да бъде сменен тонът, да не бъдат противопоставяни бизнес срещу бизнес и бизнес срещу клиенти.
Цените трябва да се определят при пълна яснота за това какво става по веригата от производството до доставката и равнопоставеност на всички участници в нея. Обществото има право да знае на кого какво се разрешава. Секторът има нужда от честност. Само така ще спечелят клиентите, изтъкват от компанията.
"Нашият бизнес е изцяло на светло. Плащаме навреме заплати, данъци и осигуровки. Спазваме всички нормативни изисквания и закони. Именно затова никога не ни е било страх от проверки, които да се извършват прозрачно и недискриминационно, при зачитане на българското и европейското законодателство", подчертават още от ЧЕЗ.
От стъпването си на българския пазар през 2004 г. ЧЕЗ инвестира над 1,8 млрд. лева, като за обновяване, модернизиране и разширяване на мрежата и подобряване на обслужването сме вложили над 728 млн. лева, допълват оттам.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.