България започва рекламна кампания за позиционирането на страната ни като целогодишна туристическа дестинация в Германия под наслов "България – открий и сподели". Това е обявил ресорният зам.-министър Бранимир Ботев на пресконференция в рамките на Международното туристическо изложение ITB Берлин.
Пресконференцията е била разделена на два панела - "Открий" и "Сподели". В първия панел зам.-министър Ботев е представил възможностите и разнообразието, които предлага туризмът в България, а във втория "Сподели" е бил показан иновативен подход, насочен към активната онлайн аудитория за позициониране на страната ни на световната карта на туристическите дестинации, съобщиха от пресцентъра на Министерството на икономиката и енергетиката. Проектът на рекламната кампания ще бъде финансиран от ОП "Регионално развитие".
Румен Драганов от Института за анализи в туризма коментира за Investor.bg презентацията на нашата страна с думите, че експозето на заместник-министъра е повторило факти, “известни от две десетилетия насам на германската аудитория, вместо да очертае политиките в туризма”.
“Представянето на конкурентните предимства на България като туристическа дестинация не изненада с нищо положително представителите на германските медии”, заяви Драганов.
Той посочи, че германските журналисти са останали разочаровани от представянето на Ботев, който за пореден път е повторил всеизвестни факти - че имаме 146 върха, разположени в 5 високи планини, които са над 2000 метра, че България притежава 650 находища с минерални води и над 2 000 извора, както и архивирани над 43 хиляди исторически и археологически артефакта, което ни поставя на 3-то място в Европа.
За новата рекламна кампания за германския туристически пазар под мотото „България – открий и сподели“, Драганов каза, че колкото и пари да се наливат за комуникационни кампании на чуждите пазари, без регистър на публичната собственост на туристическите атракции те са пропилени.
В същото време от Министерството на икономиката и енергетиката обясняват, че отново ще рекламираме туристическите си предимства пред германския пазар, но с иновативна комуникационна кампания. Тя ще включва реклама в медии – електронни и онлайн платформи, печатни, както и външна реклама. МИЕ ще разчита и на директните контакти – съвместни срещи с туроператори.
Целта е туристите да опознаят разнообразните форми на туризъм у нас - ски, СПА и уелнес, културно-опознавателен туризъм, морски и рекреативен туризъм.
В коментар на изказването на зам.-министър Ботев, че туризмът се превръща в структуроопределяща индустрия за икономиката на страната ни и до няколко години отрасълът ще генерира 18% от БВП на България, Драганов каза, че това изказване всъщност е своеобразна прогноза, че страната ни ще обеднее.
Според експерта такива ръстове се случват в слаборазвитите икономики, там където други сфери като енергетика и селско стопанство например не се развиват. Обикновено това се случва в най-бедните страни, твърди той и допълва, че в развитите икономики делът на туризма от БВП не надвишава 8,5%.
Още икономически новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.