На развитието на железопътния транспорт трябва да се гледа като на бизнес модел. Това каза пред БНР министърът на транспорта Георги Гвоздейков и обясни, че в този транспорт не е инвестирано досега, както е в държавите в Европа.
"Железопътният транспорт у нас не е модернизиран", посочи той.
С обявяването на обществените поръчки за нов подвижен състав е стартиран процесът по модернизация на БДЖ, посочи той.
"Модернизацията е свързана не само със закупуването на нови влакове, а и с нова визия и нова стратегия, която ние сме започнали да работим. Няма да стане бързо, но се надяваме, че до 2026 г., когато по Плана за възстановяване и устойчивост трябва да бъдат доставени новите влакове, България да има ясна стратегия и ясен бизнес план. Досега секторът разчита изцяло на субсидията от държавата и след това спира всякаква мисъл за развитие на този продукт, т.е. предоставянето на услуга, от която държавата може да спечели", каза министърът.
Железопътния транспорт има голямо бъдеще, тъй като е един от най-екологични транспорти в света и трябва да се инвестира в него, изтъкна още министърът на транспорта.
"Ние ще получим около 1 милиард безвъзмездно от Европа (по ПВУ - б.р.) и ако не можем да направим от това 15 или 20% печалба, значи че не можем да управляваме този ресурс. Не виждам проблем в бъдеще железопътният транспорт да генерира приход, да се самоиздържа и дори да е на печалба", посочи той.
Гвоздейков съобщи, че около 1,4 млн. евро ще бъде сумата, която трябва да плати страната ни за трети мост на река Дунав, за който на 20 септември правителствата на България и на Румъния подадоха формуляра за предпроектно проучване и кандидатстване за финансиране от Европейската комисия.
"Инициативата е от двете страни. Започваме да работим активно. Ние кандидатстваме за 50% финансиране от ЕК", обясни той.
Според него проектът ще бъде реализиран, защото геополитическата обстановка в региона е катализатор за това.
В предаването "Неделя 150" министър Гвоздейков определи като нестойностни твърдения на опозиционни депутати, че решенията в правителството се вземат от Асен Василев, министър на финансите и съпредседател на "Продължаваме промяната", а не от премиера Николай Денков.

Китай замрази някои мита за САЩ, но високите налози за купувачите на соя остават
Демократите спечелиха убедително първите големи избори от втория мандат на Тръмп
Украйна цели срив в енергийната мрежа на Русия, Зеленски се видя с "обкръжените" войници
Цветан Алексиев: "Сирма" инвестира интензивно в изкуствен интелект
Борсата в Словения остава най-добре представящата се в ЦИЕ през октомври
Притесненията около оценките на AI компаниите потопиха индексите на Wall Street*
Първи кадри от разбиването на товарния самолет в Кентъки (+ВИДЕО)
Ливърпул помете с игра Реал Мадрид, но Чаби го играе спокоен
Арне Слот куфее след боя по Реал Мадрид
Лудогорец ще сваля Левски от върха с Квадво Дуа
Шоу: Левски - ЦСКА и Лудогорец - ЦСКА 1948 за Купата?
В Лудогорец два пъти направиха големи грешки
Левски не го продаде за 3 млн. евро, а сега той иска бой по ЦСКА
5 ферментирали храни за супер имунитет през цялата година
Протеинов тост с авокадо и бурата
Таро карта за 5 ноември, сряда
Дневен хороскоп за 5 ноември, сряда
Тест: Коя емоция управлява живота ви в момента?
Заплатите в МВР и МО се увеличават автоматично с 12% през 2026 г.
Тежка катастрофа със загинал
Мачовете по ТВ днес (5 ноември)
Виц на деня - 5 ноември
Времето във Варна на 5 ноември 2025
Жена от Варна пострада при пожар в колата й
Китай отложи завръщането на „Шънчжоу-20“ след сблъсък
Китай стартира първия в света ториев реактор
Обсерваторията „Вера Рубин“ откри огромен звезден поток
В монголската пустиня издигат „марсиански“ лагер
Тъмната материя се подчинява на гравитационни „кладенци“