"Българинът не е подготвен да шофира съвременните бързи автомобили по бързи пътища", обяви председателят на Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов в интервю пред БТА.
Според него голям пропуск в момента е, че автошколите не дават обучение по автомагистрала.
"Ако това нещо не се промени през 2013 година ни чака бум на загиналите по магистралите", смята Иванов.
"Държавната комисия по безопасност на движението предвиждаше още през 2009 г. да имаме нов закон за движението по пътищата. Вече сме 2011 г. и такъв все още няма, а и никой не си мърда пръска това да се случи", допълни Иванов.
По думите му България изостава тотално от начина, по който се изпитва в Европа - в извънградски и магистрални условия.
През 2013 година според поетия от правителството ангажимент ще имаме още две завършени магистрали и една в процес на отваряне. Това означава, че ще имаме и няколко бързи пътища с по три или четири скоростни ленти за движение, които ще се доближават до възможността шофирането по тях да бъде като по автомагистралите, отчете Иванов и продължи:
"И ако ние тези хора не ги изкараме поне един или два пъти на такъв участък от пътя и те не усетят скоростта на движение с над 120 км/час, възможността за пътнотранспортно произшествие при такава скорост и начина, по който се изпреварва, в утрешния ден, когато тези бързи автомобили навлизат все повече в съвремието ни, реакциите на шофьорите няма да са адекватни".
От името на цялата гилдия Иванов изрази категоричното си несъгласие с билбордовете по магистралите и пътищата на България и най-вече с тяхното съдържание, което разсейва шофьорите и е причина за много от жертвите.
"Така дилемата какво да гледа човек на пътя - "хубавата разголена гръд или дупката на пътя", остава неразрешена. А попадането в дупката прави нещата фатални", коментира Иванов.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
"Информационна вакханалия" около плана за мир в Украйна - ред е на Москва да отговори
Защо декември е критичен за акциите на компаниите, свързани с изкуствения интелект
Wall Street записва трети пореден ден с ръстове в очакване на ход от Фед
Бизнесът търси все повече интердисциплинарно подготвени специалисти
Петър Чобанов: Позитивите от еврозоната няма да дойдат автоматично като подарък
Жени в армията – Европа се подготвя за новите предизвикателства за отбраната
Зимни пуловери 2025: Тенденции, материи и стилни комбинации
Саркози пред риск от втора присъда
Флик пи студена вода след боя от Челси: Трябва борба!
Николай Митов развъртя метлата в Хебър
Левски страда: Мъката за Карл "Велики" няма край
Мачовете по телевизията, днес 26 ноември
Разкриха новия титулярен дузпаджия в ЦСКА
Левски е третият по сила лидер в цяла Европа!
Протеинов обяд: Пилешки гърди с чесън и билки
Нумерологична прогноза за 26 ноември
Таро карта за 26 ноември, сряда
Дневен хороскоп за 26 ноември, сряда
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Задължителни ястия за Андреевден
Без ток във Варна на 26 ноември 2025
Времето във Варна на 26 ноември 2025
Челси разгроми Барса, Ман Сити загуби срещу Байер Леверкузен в Шампионската лига
Честваме паметта на св. Стилян, детепазител
Разкриха нови факти за трагичното потъване на "Титаник"
Желязков: Всяка държава трябва да e равно представена при преговорите за нейното бъдеще
Магнитна буря удря Земята днес, 26 ноември
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“
Революционно откритие: Нивото на тревожност се контролира от имунни клетки
Препарат се провали във финалната фаза на изпитванията срещу болестта на Алцхаймер
Лек като алуминий, здрав като стомана: Създадоха нов материал, подходящ за летателни апарати