Българска лютеница и конфитюрът от рози ще се рекламират в чужбина по програма, одобрена от ЕК. Промоционалната програма „Освободете вкуса” ще популяризира още шипковия мармалад, компота от праскови и печената белена капия.
Договорът по третата национална промоционална програма бе подписан днес между Държавен фонд „Земеделие” и Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци в България.
„Освободете вкуса” е насочена към вътрешните пазари на Германия, Полша и Румъния и е на стойност близо 3 млн. евро за тригодишния период на изпълнение.
Традиционните български продукти ще бъдат рекламирани с телевизионни клипове, статии в печатни издания и презентации в специализирани панаири и изложби.
Програмата стимулира увеличаване на потреблението и активното запознаване на целевите групи потребители с разнообразието на преработените плодове и зеленчуци.
Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, 30% са съфинансиране от ДФ „Земеделие”, а бенефициентът осигурява 20% от средствата.
Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или производители и търговци.
Те кандидатстват в Министерството на земеделието и храните (МЗХ), а документите се подават всяка година в срок до 30 ноември (първо представяне) и до 15 април (второ представяне).
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.