Политическата реклама не се възприема добре от аудиторията, сочи съвместно проучване на Факултета по журналистика и масова комуникация и Национална художествена академия.
Хората никак не одобряват рекламните послания на политиците. 60% от аудиторията твърди, че този тип реклама е скучен и дразнещ. Според 77% пък политическата реклама е безсмислено харчене на парите на данъкоплатеца. По-голямата част от аудиторията не иска въобще да се сблъсква в ежедневието си с рекламните послания на политиците, защото и без това присъствието им в медийното пространство е достатъчно силно.
Точно на другия полюс е отношението на хората към социалната реклама. Тя е от малкото харесвани и одобрявани. Над 70% са с положителна нагласа към нея. Хората смятат, че чрез социалната реклама се стимулира гражданската съвест на населението.
Интересни са данните за комерсиалната реклама. По-склонни да се повлияят от нея са жените, хората над 60 години и жителите на малки населени места. Според Орлин Спасов, преподавател във Факултета по журналистика и масова комуникация към СУ “Св. Климент Охридски”, интересът към комерсиалната реклама на възрастните хора се дължи на факта, че те имат повече свободно време и ограничен достъп до други информационни канали. Те и по-рядко превключвали от програма на програма. Жените пък по принцип търсели повече информация, докато хората в по-малките населени места били по-склонни да се доверят на рекламното послание като цяло.
Мъжете и жените в големите градове и столицата по-често сменят канала или станцията, когато рекламният блок започне. Едва 15% гледат с интерес, 33% веднага сменят канала, 37% започват да вършат нещо друго, докато тече рекламната пауза, а 31% се заглеждали само в началото.
Т.нар. “спам” с рекламни брошурки в пощите пък бил един от по-одобряваните методи за рекламиране. Половината от хората четат и разглеждат тези материали, ако обаче се отнасят до продукти и услуги, които са им полезни. 30% четат всеки материал, а 23% директно го изхвърлят.
С виртуалния “спам” в пощенската кутия нещата стоят по-категорично. 45% директно изтриват получените реклами.
Добре приети са рекламните сувенири - почти половината, 49%, заявяват, че не биха се отказали от сувенир, без значение дали ще се нуждаят от него.
29% се дразнят на продуктовото позициониране.
Ако избображението успее да ги впечатли, 31% се заглеждат във външната реклама. 36% пък въобще не я забелязват.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Големите ядрени амбиции на Тръмп разпалват тревоги за сигурността
Доларът изпраща с фанфари втория си най-добър месец за годината
Италия иззема акции на Campari за 1,3 млрд. евро в рамките на данъчно разследване
Сливане на общини – ще намали ли мярката натиска върху бюджета?
САЩ ще обявяват, че Nexperia ще възобнови доставките на чипове от Китай
Китай премахва дългогодишните данъчни отстъпки за покупка на злато
Акция "Зима" не е само за шофьорите, пешеходците също да внимават
ФЖМК с три книги по повод 50-годишния си юбилей
Шествия в София за Деня на народните будители (СНИМКИ)
Лунна диета за ноември - дните за сваляне на килограми
Мбапе: Далеч съм от Кристиано
Ново треньорско уволнение, легенда остана без работа
Карлос Насар с първи думи от Бахрейн
ЦСКА изригна с изцяло нова визия
Страхотна новина за Ливърпул
Синя лудост! Феновете на Левски удариха в земята тези на ЦСКА
С какво родените през ноември са толкова интересни?
Любовен хороскоп за 3 – 9 ноември
Дневен хороскоп за 1 ноември, събота
Протеинови палачинки с извара
3 картини разкриват какво ви очаква през ноември
Лунна диета за ноември
На Архангелова задушница Варна отдаде почит на загиналите български воини
Майка и дете пострадаха при катастрофа
Варна празнува Деня на народните будители
Тъжна вест! Почина актьорът Чеки Карио
Сблъсъци между протестиращи и полиция на Прохода на Републиката
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
SpaceX разработва „опростен“ подход към лунната мисия Starship
Космически апарат засне мощен взрив на обратната страна на Слънцето