"Спаси София" обричат обществения транспорт на София на бърза и почти сигурна будна кома, смята зам.-председателят на Комисията по транспорт в СОС и зам.-председател на ВМРО Карлос Контрера.
Коментарът си е публикува в профила си в социалната мрежа.
"Предложението на „Спаси София“ за финансова рамка за 2024 г. на обществения транспорт е крайно недъгаво, необмислено, пълно е със счетоводни грешки и гарантира само мизерия и разредени разписания на градския транспорт.
От „Демократична България“ и „Спаси София“ (докладът не е подписан от представител на ПП - неслучайно) са внесли предложения, които обезкървяват градския транспорт, дава още подробности общинският съветник от ВМРО в СОС.
Ето и част от позицията му:
На първото разглеждане в комисията по транспорт направих кратък разбор на показателите, предложени от спасителите на София. Така например Столичен електротранспорт е с намалени признати разходи за дейността (заплати, електроенергия, горива, материали, части, ремонти - текущи и основни) и при експлоатационен разчет според спасителите от 134 млн. лв. в рамката се залагат 70.8 млн. лв. и евентуално 66 млн. лв. компенсации за покриване на загуби (те обаче са намалени спрямо 2022 година). Само за заплатите на електротранспорта ще са нужни 75-79 млн. лв. в зависимост от това дали ще бъдат назначени водачи и сервизен персонал, който липсва. Кой и как ще покрие този дефицит - не ми беше отговорено. Нещо повече - дори евентуално да се изплатят на дружеството тези общо 134 млн. лв. там не са включени отложените основни ремонти на трамваи и тролеи от 2022 и 2023 г., както и никакви капиталови разходи за подобряване на условията на труд - ремонт на депа, халета, сервизни помещения; не са включени и изцяло амортизациите, както и в пълен обем нужните резервни части и материали, специализирани инструменти, работно облекло, специализирано облекло и т.н.
Друг пример – Столичен автотранспорт, който изпълнява най-големия обем от превозната задача в София. При разчет за заплати около 100 млн. лв. в предложението за рамка са включени 100.9 млн. лв. Т.е. ще се плащат евентуално само заплати! А разходите за горива, части, ремонти, разходите за подобряване на условията на труд, т.е. ремонт и оборудване на гаражи и сервизи? Общите разходи за дейността възлизат по разчет някъде на 194 млн. лв., в които са включени и нужните основни ремонти на автобуси, както и текущите ремонти през 2024 г., които са неизбежни по технологичните планове. Евентуално те ще бъдат покрити с едни 71 млн. лв. компенсация. А другите? Отделно от това дружеството има неразплатени задължения за 2023 г. около 16 млн. лв. и още към 3 млн. лв. просрочени за първо тримесечие на 2024 г.
Това е само част от картината и тя показва, че „спасителите“ на София водят наземния транспорт към прогнозиран дефицит, колапс и състояние на будна кома. Средният разход за издръжката на един гараж в автотранспорта е около 56-58 млн. лв. и то, ако не са заети всички щатове за водачи. Умножено по три (гаражите Земляне, Дружба и Малашевци) излиза, че около 168-174 млн. лв. е необходимата издръжка, а се залагат 100.9 млн. лева. Към тази издръжка следва да се прибавят най-малко разходите за лизингите на автобусите, които са към Централно управление. Според зам.-главния „спасител“ на София било заложено дружеството да е на печалба! Е, как ще реализира печалба като тръгва с пасив от 16-19 млн. лв. стари задължения и с цена, която не покрива и текущите разходи? Мистерия.
В същото време в номинално отношение цената на км пробег на Столичен автотранспорт се увеличава с 0,07 лв. до 5.14 лв./км пробег. Умножено по транспортната задача от 33 млн. км. на година излиза, че при всичките проблеми автотранспортът ще получи евентуално увеличение с 2.3 млн. лв. повече спрямо цената от 2022 и 2023 г.
Чух от „спасителите“ на София много общи приказки и аргументи, но не чух нито едно число, което да оборва моя анализ и разчети. Нещо повече - сами си противоречат! Хем твърдят в доклада си, че ще има увеличение на приходите от карти (дългосрочни превозни документи), хем залагат по-малко общински компенсации за такива в общинския бюджет спрямо 2022 и 2023 г.? Кое е вярното?", пита той.
По думите му "Спаси София" и ДБ публично са лъгали за финансовата рамка на градския транспорт и водят градския транспорт на София към пълен блокаж.

Оперативната печалба на Berkshire Hathaway записа ръст от 34%
Кадър на деня за 1 ноември
Как природните катаклизми могат да влияят положително на икономиката на САЩ - Част 3
Търговската война така и не успя да промени икономиката на Китай
Как природните катаклизми могат да влияят положително на икономиката на САЩ - Част 2
Жилищните кооперативи в Цюрих - решение на жилищната криза в Европа?
Откриха мъртъв убиеца на 45-годишната жена в София
Владо Николов: Думата будител може да има много значения, деца се насочиха към залите
Цеца вбеси Северна Македония с българския флаг на сцената
Прекратиха дербито "Локо" (Пд) - "Ботев" (Пд) заради брутален инцидент
Полицията в Пловдив взима крути мерки за скандала на Локомотив - Ботев
Крушарски бесен: Локомотив Пловдив го отнесе заради един симулант
От Ботев Пловдив обявиха кой взе решението да не се играе срещу Локо Пловдив
Босът на Ботев Пловдив с ужасяващи разкрития за ексцесиите и каза: Можеше да има смъртен случай
Алегри, Конте и Спалети - 1309 мача в Серия А и за първи път са и тримата заедно
Делегатът на Локо Пловдив - Ботев Пловдив с коментар за ексцесиите
Дневен хороскоп за 2 ноември, неделя
Седмична таро прогноза за 3 – 9 ноември
С какво родените през ноември са толкова интересни?
Любовен хороскоп за 3 – 9 ноември
Протеинови палачинки с извара
3 картини разкриват какво ви очаква през ноември
Авария остави без вода стотици варненци
Мъжът, който уби жена тази нощ, е намерен мъртъв
18-годишен е "Будител на годината
Областна управа-Варна ще извършва наблюдение на реките и деретата в региона с дрон
Прекратиха дербито на Пловдив, след като играч бе ударен с бутилка
Хороскоп за 2 ноември 2025
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
SpaceX разработва „опростен“ подход към лунната мисия Starship
Космически апарат засне мощен взрив на обратната страна на Слънцето