Преди да се отворят ценовите оферти, бяха предвидени 200 млн. за тол система. Но тя ще струва с 50 млн.лв по-малко, което е добре за бюджета на държавата и за данъкоплатците. Това коментира Веселин Грозданов от Клъстър "Зелен транспорт" в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
На въпроса дали при 20 ст. средна цена за километър ще се изплати тол системата за една година, Грозданов посочи, че е нужна диверсификация.
По думите му има значение дали автомобилът е лекотоварен или тежкотоварен, кога е произведен и т.н
„Щом ще изграждаме толкова модерна тол система чрез сателитно позициониране, тя би могла да следи и какъв е трафикът. В определени часове да се стимулира преминаването през републиканската пътна мрежа, а в часове с пиков период на използване, да се повишава цената, за да се намали трафика“.
Според него другият важен въпрос е какъв ще бъде трафикът.
„Предполага се, че ще събираме средства между 800млн. и 1 млрд. лв на година. Но тази система има и много разходи, които трябва да се изплащат всяка година за поддръжката ѝ. Предвижда се и за 2 години да се изплати, и за 3, а сега има предположения и за 1 година“.
Той обясни, че ако сложим много висока цена за преминаване през нашите пътища и не предлагаме достатъчно качество, трафикът може да ни заобиколи и да оставим местния бизнес да изплаща тази система.
„ЕС казва, че трябва да се изгради в цяла Европа единна система за таксуване. В момента из цяла Европа са различни системите, с различни бордови устройства и различно отчитане“.
Грозданов допълни, че в Западна Европа системите са по-модерни, отколкото в Източна Европа.
„Питаме се дали имаме нужда от такава модерна система, при положение, че нашите съседи – сърби, хървати – са на бариерен принцип чрез билет. Но пък сме част от ЕС, трябва ли да внедряваме система, която после да се налага да я модернизираме?“.
Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Юлиян Войнов: Еврозоната е трамплин за увеличаване на инвестициите в България
Реакциите на корпоративните отчети доведоха до широки спадове на европейските борси
Nissan очаква светло бъдеще въпреки настоящите финансови затруднения
Стигат ли българските агротехнологии до нивата?
Къде са замразените руски активи?
Rheinmetall отчита спад на оперативния марж, докато се опитва да навакса с поръчките
Посолството на Русия в България: Украйна готви атентат срещу свои граждани и ще ни натопи
След 20 години тъмнина: Историята на Анета от Стара Загора докосна хора с добри сърца
Иван Анчев: Хиляди пенсионери взимат заплати в МВР, време е да дадат път на младите
Централна емисия
НА ЖИВО: Ференцварош - Лудогорец (Съставите)
ПСЖ отново доминира: Ето кой ще е №1 на ФИФА
От Бахрейн с трета поредна оферта към Карлос Насар
Христо Янев взе важно решение за ЦСКА
България го закъса: Съдбовно решение за Карлос Насар
Канте и Коло Муани отново са национали на Франция
Дневен хороскоп за 7 ноември, петък
Венера преминава в Скорпион на 7 ноември – ние ставаме най-важни
Вино за повод: Кои са най-добрите червени вина за подарък?
7 ясни знака, че тялото ви е изтощено
България има потенциал да се превърне в медицинска дестинация на световно ниво
Задължителни ястия за Архангеловден
Радев удостои посланика на Япония с орден
Зеленски и Желязков проведоха телефонен разговор
11 футболисти са номинирани за "Играч на годината" на ФИФА
Шофьор блъсна две пешеходки в София
Изграждат образователен център по морско обучение във Варна
ОУ „Н. Й Вапцаров“ дублира успеха си в „Бързи и сръчни“ – сезон Есен 2025
Японската орбитална мисия Akatsuki окончателно замлъкна
Нова боя за покриви отразява 97% от слънчевата светлина
Опровергана е една от основните теории за строежа на Вселената
Blue Origin обяви дата за втория полет на ракетата New Glenn
Очевидци твърдят, че зелено на цвят НЛО e прелетяло над Китай
На Земята започнаха силни магнитни бури