Киселото мляко е предпазило българите от коронавируса, сочи ново проучване, публикувано в списанието „Clinical and Translational Allergy“, изследващо връзката между смъртността от вируса и хранителните навици на отделни нации, предава БГНЕС.
Според учените онези, които консумират много кисело мляко или кефир, като Гърция, България и Турция, са регистрирали ниска смъртност от COVID-19.
Осен ферментиралите млечни продукти, експертите смятат, че и храните, съдържащи прясно и кисело зеле, могат да бъдат полезни в борбата с коронавируса, тъй като то понижава нивата на АСЕ2, които "помагат" на вируса да зарази организма.
Според европейските изследователи това би могло да обясни защо страни като Германия и Южна Корея, където тази храна е ключова част от менюто им, са с по-малко смъртни случаи в пандемията.
„Храната играе роля при имунната защита срещу COVID-19 и може да обясни някои от разликите, наблюдавани в епидемиологичната ситуация в европейските страни. Разбирането на тези различия и защитни фактори, какъвто е храната, е от решаващо значение и може да помогне за овладяване на такива епидемии. Сега промених начина си на хранене, ям сурово зеле три пъти седмично, кисело зеле веднъж седмично, йогурт за закуска и избирам кисели зеленчуци“, казва д-р Жан Бускет, професор от университета в Монпелие във Франция и бивш експерт на СЗО, който ръководи проучването.
Според СЗО в Германия има значително по-ниска смъртност, както и в Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Прибалтика, Финландия, България, Гърция и Румъния. Смъртността обаче е много по-висока в Белгия, Франция, Италия, Испания и Великобритания.
Експертите в проучването твърдят, храната може да бъде ключовата разлика между нациите.В страни с ниска смъртност хората обикновено консумират големи количества ферментирали храни, като кисело зеле или млечни продукти. Те са богати на антиоксиданти и се смята, че понижават нивата на ключов ензим, наречен АСЕ 2. Той е прикрепен към клетките в белите дробове, които СOVID-19 използва като входна точка в тялото.
Учените смятат, че ферментиралите храни могат да действат като естествен блокатор на вирусите.
„Установихме, че определена храна може да намали активността на АСЕ2. Например, ферментиралите млечни продукти са признати за естествени инхибитори на АСЕ2. Коронавирусът се свързва с АСЕ2, причинявайки оксидативен стрес, възпалителни процеси и респираторни ефекти. Ферментиралите храни имат мощен антиоксидантен ефект и могат да предпазят от тежка форма на COVID-19“, казва д-р Баскет.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
След успеха на SpaceX на борсата Tesla вече не е „златното дете“ на Илон Мъск
ООН отчете най-много убити и ранени мирни жители за месец в Украйна от 2022 г. насам
Удвояването на периода за гражданство удари най-популярната програма "Златна виза" в Европа
Глобалните бюджети – възможност за по-добър контрол в българското здравеопазване
SpaceX притежава истински бизнес, който носи много пари
Стартът на търговията със SpaceX даде тласък на Wall Street в последния ден от седмицата
Андрей Гюров и съпругата му пеят "Знам място по-добро" на концерт на БГ Радио(+ВИДЕО)
"Дигитална деменция" - как устройствата увреждат психиката ни (ВИДЕО)
В "България сутрин" на 14 юни от 9:30 часа: Какво представлява атихифобията?
Рецепта за лесен бабин кекс с кисело мляко
Алфаро след 1:4 от САЩ: Парагвай получи болезнен урок на старта на Световното първенство
Марш след 1:1 с Босна: Ценна точка за Канада, но трябва да учим бързо
Барбарес след 1:1 с Канада: Босна не се възползва от шансовете си, но точката е заслужена.
Лудогорец натиска за смяна на Станислав Тодоров, избухна скандал в БФС
Левски се отказва от Лукас Вентура? Бразилецът поиска заплата от 500 000 евро
Ботафого и Коринтианс следят Майкон, европейски клубове също искат защитника на Левски
Любовен хороскоп за 15 – 21 юни
Нумерологична прогноза за 13 юни
Мексиканска салца
Новолуние в Близнаци на 15 юни: Търсим радостта, но показваме и талантите си
Таро карта за 13 юни, събота
Дневен хороскоп за 13 юни, събота
Отличиха варненеца Иван Иванов на галаве вечер в Будапеща
Добри са условията за туризъм в планините
Тежко остава състоянието на едното от пострадалите деца
Вятър и превалявания на много места днес
Огнеборците са реагирали на 58 сигнала през последното денонощие
Мачовете и спортът по ТВ днес (13 юни)
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“
Рядка акула-гоблин бе заснета на изумителна дълбочина в океана
Рекордна жега може да повтори катастрофата от 1877 г. и да погуби 4% от населението на Земята