IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Колко струваше нова кола по времето на социализма?


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

169
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 2 Не харесвам 4
Когато аз си купувах кола през 1987 Ладата струваше 6100 лева при медианна нетна заплата от 225 лева, т.е. 27 нетни заплати. През 2018 медианната брутна заплата беше 1072 лева, което е нето 832 лева, а 27 нетни заплати са 22450 лева. С 22450 лева не можеш да си купиш даже Голф или Поло.
отговор Сигнализирай
168
Гола вода
преди 3 години
Харесвам 6 Не харесвам 10
Едно време при старата власт всички си купуваха коли и си направиха къщи или купиха апартаменти, а сега хората не могат да се отопляват нормално. Пълна разруха е тук
отговор Сигнализирай
167
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 6 Не харесвам 11
Всякакви легенди имаше едно време как партийците били привилегировани, а нямаше такова нещо. Може би няколко човека на върха на държавата имаха привилегии, каквито сега имат хиляди с власт или пари. Сега онези легенди един тук ги пробутва за собствен опит. Та за колите. Във всичките блокове в крайния квартал на София, в който живях известно време, малко повече от половината от семействата имаха кола, купена нова. Сега е почти същото, пак толкова семейства имат кола, само дето е купена на старо.
отговор Сигнализирай
166
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 10 Не харесвам 6
Мизерно си беше през соца.
отговор Сигнализирай
165
gogo
преди 3 години
Харесвам 4 Не харесвам 3
До Анонимен 191: Ладата струваше 10 000 лв, което е 40 средни заплати по онова време. На сегашни пари 56000 лв, за руска кола. Много евтина наистина беше Ладата.
отговор Сигнализирай
164
Korean soup
преди 3 години
Харесвам 15 Не харесвам 2
Най-високи заплати вземаха миньорите - около 450-500 лв на месец, към края на 80-те години. И то нямаше какво да си купят с тези пари. Един вид сирене, три вида хляб, колбаси (ако ги има) - луканка един вид, шпек един вид, кренвирши един вид. Лютеница, олио и т.н. Само основни неща. Западни касетофони, телевизори, перални - само ако имаш познат тираджия, моряк или работник в Либия. Това беше комунизмът. И пак има такива дето гласуват за тях и повтарят колко хубаво било.
отговор Сигнализирай
163
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 4 Не харесвам 16
Кола не се купуваше с връзки или с подкуп, както лъже един тук. Имаше добре направена система и си чакаш реда, който идваше веднага, ако не си си направил вноска за Лада. Всеки, който искаше да има кола, доста бързо си я купуваше. Много хора правеха вноски за Лада с идеята, че след години, когато децата им пораснат ще могат бързо да си я купят. Ладата беше доста евтина, а се считаше, че е по-добра кола. Затова сега доста хора вярват, че наистина се било чакало по 10-15 години за кола.
отговор Сигнализирай
162
Мария
преди 3 години
Харесвам 4 Не харесвам 12
"Демократичният" преход унищожи българската икономика, иэгони над 2 милиона българи от родината им!!! Постави на карта иэобщо съществуването на България, като държава и на българите ,като народ!!! 30 години бананова демокрация!!! Където и да погледнеш клошари търсещи парче хляб в контейнерите!!! Хора беэ работа и посока навсякъде!!! Хаос, убийства, престъпления, кражби!!! Да те е страх да иэлеэеш на улицата !!! Сега има всичко - АМИ КУПЕТЕ СИ ГО ако ви стигат эаплатите!!!
отговор Сигнализирай
161
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 6 Не харесвам 1
1990-та- вече беше минал 10. 11 .1989 си купихме Трабант със 7- годишна вноска за Лада. Тогава за Трабанта платихме 5600.
отговор Сигнализирай
160
Българ
преди 3 години
Харесвам 4 Не харесвам 1
Можело е и от частник, все едно кола втора употреба. Баща ми на 20 и няколко години се е сдобил така с кола, ама пак е било трудно ;)
отговор Сигнализирай
Новини