Новата реклама на Gillette е в духа на движението #MeToo и отправя едно много позитивно послание към обществото - бъдете добри, давайте добър пример, защото момчетата, които ви гледат днес, ще станат насилници утре.
Някои биха казали, че това е прекрасен ход от страна на компанията - едно социално ангажирано послание, целящо промяна към по-добро. То обаче е агресивно насочено към собствените клиенти на Gillette - мъжете. И вместо това да се окаже печеливш ход, компанията сякаш сама си вкара таралеж в панталоните.
Рекламният клип е със заглавие "Вярвай" и таргетира така наречената "токсична мъжественост". Компанията за самобръсначки променя известния си слоган: "Най-доброто за един мъж" в "Най-доброто, което един мъж може да бъде" и призовава своите клиенти да търсят отговорност един от друг са собствените си постъпки и поведение спрямо жените.
Клипът представя кадри на изключително агресивно поведение от страна на мъжете - сексуален, физически и психически тормоз. След това във видеото са показани добрите примери, а акцентът е превенцията.
Някои приветстваха посланието и заявиха, че това е начин 30-годишната компания да обнови собствения си слоган така, че да е релевантен със съвремието. Други обаче са на коренно противоположно мнение и не само изразиха своето неодобрение, а отказаха да купуват продуктите на Gillette.
Само за 48 часа рекламата има близо 3 милиона гледания. 37 000 души са харесали видеото в YouTube, 253 000 са отбелязали, че посланието не им харесва.
Коментарите са предимно негативни и повечето твърдят, че това е феминистка пропаганда.
"За по-малко от две минути успяхте да заличите най-добрата си таргет група. Браво!", пише потребител.
"Току що Gilette показа, че не иска да има нищо общо с мъжкарите. Ще уважа желанието ми. Ползвам марката откакто получих безплатна мостра за 18-тия си рожден ден. Вече няма да си купувам самобръсначки на Gillette!", сподели друг човек в социалните мрежи.
Някои настояват компанията дори да се извини официално за рекламата, но марката споделя, че слогънът напълно съвпада с вижданията и политиката им, защото те истински вярват в най-доброто в мъжете.
"Ако мъжете търсят отговорност за собствените си постъпки един от друг, ако спрат с извиненията за лошото си поведение и застанат зад едно ново поколение, което работи в посока самоусъвършенстване, можем да помогнем за създаването на една по-позитивна среда, която ще окаже влияние върху идните поколения", споделят от Gillette.
I’ve been shaving since I was 12, since the beginning I used Gillette because that’s what my father used, now I will never use it again, and neither will my father, collectively been your customers for 50+ years never again #BoycottGillette #Gillette
— Ary (@ary31574363) January 15, 2019
@Gillette has made it clear they do not want the business of masculine men.
I will grant their wish.
I have used #Gillette razors since they sent me a free sample on my 18th birthday, and will no longer buy any of their products.
— Rule The Wasteland (@MongoAggression) January 14, 2019
Въпреки масовата негативна реакция, все още има хора, които подкрепят посланието, отправено от компанията за самобръсначки.
"Благодаря ви, Gillette че обвързахте слогана си с нещо смислено, важно и истинско. Този дебат трябва да се случи най-накрая. Защо има толкова негативна реакция и оплаквания, след като рекламата показва лошите, но и добрите страни на мъжете??", пише потребител в Twitter.
Thank you, #Gillette, for taking a chance on attaching your tagline to something meaningful, important and real. This conversation needs to happen. Why are there is so many complaints when it’s showing the good and bad side of #masculinity? https://t.co/gd4rsp5SP0
— happyasbarry (@happyasbarry) January 15, 2019
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Great Wall иска да произвежда 300 хил. коли в Европа до 2029 г.
HP ще съкрати около 6000 работни места до 2028 г. и увеличава AI усилията
Цената на петрола се покачва на фона на надеждите за мир в Украйна*
Проблемите при Vanke връщат отново вниманието към имотната криза в Китай
"Информационна вакханалия" около плана за мир в Украйна - ред е на Москва да отговори
Защо декември е критичен за акциите на компаниите, свързани с изкуствения интелект
Борисов: Протестирайте, значи има демокрация в България
Bulgaria ON ART представя: Слава Георгиева и дебютната ѝ стихосбирка „Предвидила съм и тази рана“
Най-отровните змии в света: В Индия всеки ден умират около 159 души от ухапвания
МВР и прокуратурата: Над 1100 производства за наркотици и нелегална миграция през октомври
Ковач разясни как Дортмунд разби Виляреал
Берое си връща Урибе
Наполи почете Диего Марадона с кротка победа
Лука се развихри, а Лейкърс взе дербито на Лос Анджелис
Арсенал трепери: Палачът Кимих ще ги тормози и днес
Мареска: Голяма победа над Барса, но нещата са същите
6 грешки на жените, които искат да променят партньора си
От табу до бизнес: историята на успеха на еротичен онлайн магазин и разширяването му в Европа
Любовен хороскоп за декември
Протеинов обяд: Пилешки гърди с чесън и билки
Нумерологична прогноза за 26 ноември
Таро карта за 26 ноември, сряда
Откраднаха казан за ракия от мазе във Варна
Убитото семейство се прибирало от рожден ден
Троен протест днес във Варна
Хороскоп за 27 ноември 2025
46 пожара са потушени в страната за последното денонощие
Виц на деня - 7 ноември
Последна среща: Накъде ще поеме 3I/ATLAS след прелитането край Земята
Магнитна буря удря Земята днес, 26 ноември
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“
Революционно откритие: Нивото на тревожност се контролира от имунни клетки
Препарат се провали във финалната фаза на изпитванията срещу болестта на Алцхаймер