Още един мит развенчаха учените.
Кафето, което до този момент се считаше предимно за напитката на жените, се оказа, че влияе много повече върху силния пол.
Така твърдят учени от университета в Барселона.
Те са провели изследване с помощта на 668 напълно здрави доброволци, които трябвало да изпият първо кафе с кофеин, а после и кафе без кофеин.
Чашката еспресо, изпита в началото, постига тонизиращия си ефект след 10 минути.
Максималната концентрация на кофеин в кръвта е достигната след 45 минути, а половината участници в експеримента „живнали“ само след няколко минути.
Абсолютно по същия начин въздействало и кафето без кофеин.
Резултатите показали, че и в двата случая мъжете са се активизирали по-бързо.
Ръководителят на проучването професор Ана Адан твърди, че това е първият случай на изследване на зависимостта между ефекта на кофеина и пола на човека.
Тя отбелязва: „Това изследване показва как влиянието на храните и напитките може да се различава в зависимост от пола.
Изучаването на „хранително-половото“ взаимодействие дава все повече резултати”.
Адан още подчерта, че съвсем скоро учените ще могат да съставят препоръки за диети, отчитайки възрастта, пола, масата на тялото и генетиката на човека.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

S&P 500 отстъпи от рекорда, но затваря трета поредна седмица на зелена територия
Теодор Джамов: Бойните спортове са достъпни, всеки може да тренира
Един от ключовите петролни терминали на Русия спря работа
AI излиза от софтуера и започва да решава реални проблеми
Седемгодишните облигации на "Старком Холдинг" ще се търгуват на EuroBridge от 17 август
Тръмп защити балната си зала, представяйки я за част от военен комплекс
Пътуване с автомобил в ЕС: Най-важното за шофьорските книжки и застраховките
Бременност - най-важните прегледи през 9-те месеца
Рецепта за сьомга със зеленчуци на фурна
9 начина на готвене – от най-здравословния до най-нездравословния
Защо роботизираните заводи все още имат нужда от човешкия фактор?
Късна емисия
Спортът по телевизията днес, 15 август
Мачовете по телевизията днес, 15 август
Илиан Илиев: Преди години трудно допускахме голове, а сега е обратното
Страхотно! Стилияна Николова донесе първи медал за България и квота за Лос Анджелис 2028
ЦСКА 1948 обърна Черно море и излезе на върха
Роналдо и Джорджина подписали предбрачно споразумение
Днес е Голяма Богородица
Таро карта за 15 август, събота - Тройка чаши
3 зодии привличат финансов успех в седмицата от 17 до 23 август 2026
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
Дневен хороскоп за 15 август, събота
5 поверия за Голяма Богородица
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Басейнова дирекция: Българското крайбрежие е чисто, без замърсяване от нефтопродукти
Черноморец привлече футболист от Фратрия
200 пияни и дрогирани водачи спипа КАТ за седмица
Варна ще бъде домакин на международен турнир по билярд
НСИ: Над 600 хил. души в активна трудова възраст мързелуват
За Празника на Варна: Концерт на площад „Независимост“ с класическа музика