Таксиметровите шофьори в Рим са възмутени от твърдението, че шофират толкова зле, колкото ядосания Макс Верстапен. Някои от тях дори предизвикаха пилотите от Формула 1 да се ориентират в трафика и дупките на италианската столица толкова умело, колкото могат те.
Верстапен, четирикратен шампион във Формула 1, получи наказание в неделя, след като се блъсна в Мерцедеса на Джордж Ръсел в Гран При на Испания.
В отговор на въпроси относно инцидента от италиански журналист, Тото Уолф, който ръководи Mercedes F1, каза:
„Това е пътна ярост, като таксиметровите шофьори в Рим или Неапол.“
Журналистът се опита да защити пилотите на страната си, казвайки:
„Подобрихме се много в шофирането в Италия", а Уолф отговори: „Има много агресия в центъра на Рим и Неапол, без правила.“
Докато таксиметровите шофьори в Неапол изглежда са пренебрегнали забележките, техните колеги в Рим, които през последните години са били принудени да се справят с непокорни "шофьори" на електрически скутери, вездесъщи строителни обекти и туристи, разхождани с голф колички, са се обидили на твърдението.
„Може би би било по-добре, ако Уолф се съсредоточи върху представлението на собствения си отбор“, каза Лорено Битарели, президент на най-голямата таксиметрова кооперация в Рим, пред вестник „Кориере дела Сера“.
Никола Ди Джакобе от таксиметровия съюз Filt-Cgil се пошегува:
„Караме като Мерцедес, тъй като той се движи само с 30 мили в час, точно като нас.“
Ди Джакобе обаче призна, че Рим има сериозни проблеми, що се отнася до задръстванията и нарушаването на правилата, което прави мобилността в града „ничия земя“.
Роберто, таксиметров шофьор с 40-годишен опит, каза пред Corriere:
„Ние сме най-добрите в шофирането в хаотичния трафик на този град. По-търпеливи и експертни сме от средностатистическия шофьор. Този град се влоши през последните години – сега са необходими 30 минути, за да се изминат два километра.“
Колегата му, Алесандро, нарече коментарите на Уолф „банално клише“.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.„Ние сме тези, които са първи в това да не правим инциденти, иначе щяхме да загубим работния си ден“, каза той. „Бих искал да видя пилоти от Формула 1 да маневрират около строителни обекти, скутери и голф колички, както ние правим. Рим сега е джунгла, а не писта за Формула 1.“