След катастрофата: Протест в Атина и сблъсъци с полицията, стачка на железничарите

Броят на жертвите от адската влакова катастрофа може да ес увеличи
29
След катастрофата: Протест в Атина и сблъсъци с полицията, стачка на железничарите
Снимка: БГНЕС

Всички влакове по маршрутите на основната гръцка железопътна компания „Хеленик трейн“ (Hellenic Train) в четвъртък няма да се движат, след като Гръцката федерация на железопътните служители обяви 24-часова стачка.

Причината е катастрофата между два влака във вторник късно вечерта в Централна Гърция, при която по последни данни на противопожарните служби загинаха 42 души, голяма част от които младежи на възраст 20-30 години. Броят на жертвите може и да се увеличи, защото по данни на противопожарните служби не е известна съдбата на 19 души.
Към общата покруса се добавя и обстоятелството, че част от жертвите трябва да бъдат идентифицирани чрез сравняване с ДНК материал, предоставен от техни близки. „Прото тема“ съобщава, че до момента генетичен материал са дали 53 души.

Снощи в гръцката столица Атина се състоя масов протест. Недоволни се събраха пред сградата на железопътната компания, чиято композиция участва в катастрофата.

Сериозни сблъсъци имаше между полиция и демонстранти. Силите на реда да използваха сълзотворен газ срещу протестиращите, които хвърляха камъни по сградата на частната жп компания. Повечето демонстранти бяха млади хора, които поискаха адекватни и бързи решения от властите и заявиха, че утре планират да бойкотират движението на влаковете в цялата страна.

Според гръцките железничари в основата на трагедията стои лошото състояние на железопътната инфраструктура в страната.

Още по темата

„Пренебрежението, което трайно демонстрираха правителствата към гръцките железници, доведе до трагедията в Темпе. За съжаление непрекъснатите ни искания за назначаване на постоянен персонал, по-добро обучение, но преди всичко за въвеждането на съвременни технологии за безопасност, постоянно бяха хвърляни в кошчето за боклук“, се казва в позицията на синдиката, цитирана от АНА-МПА и БТА.

Василис Завоянис, представител на служителите в Управителния съвет на компанията, каза за „Катимерини“, че основният проблем на жп линията Атина – Солун, на която стана катастрофата, е, че не работи сигнализацията и дистанционното управление, а всичко е оставено в ръцете на човешкия фактор. „Влаковете ни работят по същия начин, както преди 30 години. За да ви го кажа образно, това е все едно имаме дупка пред дома си. Знаем къде е и винаги я избягваме, но в някакъв момент падаме в нея. Това стана и в този случай“.

В момента наказателно преследване е започнало срещу началника на гарата в град Лариса, който е признал, че той е допуснал фаталната грешка, която е поставила насрещно движещи се пътнически и товарен влак на една и съща линия.

Трагична човешка грешка посочи като основна причина за катастрофата и гръцкият премиер Кириакос Мицотакис, който обаче обеща да бъде създадена независима и надпартийна комисия, която да разследва както причините за трагедията, така и дългогодишното забавяне на железопътни проекти.

Косвена връзка между катастрофата и състоянието на гръцките железници направи и министърът на транспорта
Костас Караманлис, който подаде оставка в сряда. Той заяви, че преди 3,5 години правителството е заварило железопътния транспорт в състояние, което не подобава на 21-и век и за съжаление положените усилия в този период не са били достатъчни, за да предотвратят подобен инцидент.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
0
 
! Отговори
От Северозапада преди 1 година
катастрофта в гърция ми изглежда диверсия на много нива. няма кака да сатне с една или даже няколко грешки или повреди!... при толкова камери, записващи устройсва и автоматика, нищо не се разбра досега! що така, а?... може би за забъркани от европата и гърците ги страх да си отворят устата по въпроса за вината?
24
0
 
0
 
! Отговори
От Северозапада преди 1 година
в българия катастрофата демокрация уби над 3 милиона и никой не спротестира! що така, а?
23
0
 
0
 
! Отговори
От Северозапада преди 1 година
каква инфраструктура имат гърците за да имат влакове със 120 км/час и 160 км/час. у нас при 80 км/час валковете излитат от релсите или се разпадат.. що така, а?
22
0
 
0
 
! Отговори
От Северозапада преди 1 година
в българия колко катастрофи, а няма прротести... що така, а?
21
0
 
1
 
! Отговори
Смел Гибсов преди 1 година
Майко мила какво мазало е стана с първите два вагона... :( Никой не заслужава да умре така....
20
0
 
3
 
! Отговори
да преди 1 година
Много ме кефят гърците, като стане нещо и почват да се бият с държавата в лицето на полицията. В България колко катастрофи станаха с влакове и никой не прави протест изобщо за нищо.
19
0
 
3
 
! Отговори
Чичо преди 1 година
Алчни корумпирани мъ.р.л,ьо.вци като нашите.
18
0
 
2
 
! Отговори
Читател преди 1 година
Много странна катастрофа. няма наин да стане, освен с много активно и много компетентно действие на много нива!
17
0
 
10
 
! Отговори
Българ преди 1 година
Щом гръцките железници са зле, мога да си представя тука е, без видимата част. Страшно....
16
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Интересно ми е Темпе от къде се появи? На гръцки е Τέμπη (Tempi) , като се произнася Темби ! Намерете си поне нормален преводач или погледнете в Гугъл. Аман от неграмотни журналисти!
15
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Обединена Европа вече прелива от "демократични" ценности. Ако не си съгласен с нещо, ако си търсиш правата, вместо разбиране, получаваш сълзотворен газ! Никой обаче не коментира този факт! Никой не заклеймява подобна лудост!
14
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много са факторите, които доведоха до тази трагедия! Началник на гара, назначен на тази позиция преди два месеца, неработеща сигнална система, много висока скорост, необучени кадри, безконтролно частна компания държи линиите на жп транспорт, но държавата е собственик на инфраструктура. Без да се проверява. Ръчно преместване на линии. То цялото въже е на дупки, ами разбира се , че ще се скъса. Жалко за младите животи!
13
3
 
26
 
! Отговори
ДА преди 1 година
Винаги съм се възхищавал на обединението на гърците!Веднага реагират,стачкуват-не са като нас,овце,които спят ли спят,каквото и да им се предложи в този живот!
12
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Добре, че нашите железници не вдигат повече от 30-40 км/ч.
11
4
 
11
 
! Отговори
Майна преди 1 година
Въобще НЕ е от инфраструктурата, а човешка грешка! Нашата е по- зле, но ХОРАТА СА НА МЯСТО!!!
10
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това,което аз знам е ,че жп служителите в Гърция особено машинистите са с много високи заплати.Въпреки че влаковете катастрофи са най малко,когато се случи последствията са страшни.Пренебрежителното отношение към този вид транспорт е убийствено престъпен
9
0
 
6
 
! Отговори
Някой преди 1 година
КамЦве едно мърляво заглавие без грешка не можеш да напишеш.Списачки.Копи пейст
8
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пътническия влак се е движел с 160 км / ч . В България такава скорост и бърз влак не развива.
7
8
 
4
 
! Отговори
ом преди 1 година
Нашата инфраструктура се оказа и е по добра!БДЖ си е номер едно
6
2
 
22
 
! Отговори
aa1820 преди 1 година
А при нас просто шяхме да назначим проверка....