След катастрофата: Протест в Атина и сблъсъци с полицията, стачка на железничарите

Броят на жертвите от адската влакова катастрофа може да ес увеличи
29
След катастрофата: Протест в Атина и сблъсъци с полицията, стачка на железничарите
Снимка: БГНЕС

Всички влакове по маршрутите на основната гръцка железопътна компания „Хеленик трейн“ (Hellenic Train) в четвъртък няма да се движат, след като Гръцката федерация на железопътните служители обяви 24-часова стачка.

Причината е катастрофата между два влака във вторник късно вечерта в Централна Гърция, при която по последни данни на противопожарните служби загинаха 42 души, голяма част от които младежи на възраст 20-30 години. Броят на жертвите може и да се увеличи, защото по данни на противопожарните служби не е известна съдбата на 19 души.
Към общата покруса се добавя и обстоятелството, че част от жертвите трябва да бъдат идентифицирани чрез сравняване с ДНК материал, предоставен от техни близки. „Прото тема“ съобщава, че до момента генетичен материал са дали 53 души.

Снощи в гръцката столица Атина се състоя масов протест. Недоволни се събраха пред сградата на железопътната компания, чиято композиция участва в катастрофата.

Сериозни сблъсъци имаше между полиция и демонстранти. Силите на реда да използваха сълзотворен газ срещу протестиращите, които хвърляха камъни по сградата на частната жп компания. Повечето демонстранти бяха млади хора, които поискаха адекватни и бързи решения от властите и заявиха, че утре планират да бойкотират движението на влаковете в цялата страна.

Според гръцките железничари в основата на трагедията стои лошото състояние на железопътната инфраструктура в страната.

Още по темата

„Пренебрежението, което трайно демонстрираха правителствата към гръцките железници, доведе до трагедията в Темпе. За съжаление непрекъснатите ни искания за назначаване на постоянен персонал, по-добро обучение, но преди всичко за въвеждането на съвременни технологии за безопасност, постоянно бяха хвърляни в кошчето за боклук“, се казва в позицията на синдиката, цитирана от АНА-МПА и БТА.

Василис Завоянис, представител на служителите в Управителния съвет на компанията, каза за „Катимерини“, че основният проблем на жп линията Атина – Солун, на която стана катастрофата, е, че не работи сигнализацията и дистанционното управление, а всичко е оставено в ръцете на човешкия фактор. „Влаковете ни работят по същия начин, както преди 30 години. За да ви го кажа образно, това е все едно имаме дупка пред дома си. Знаем къде е и винаги я избягваме, но в някакъв момент падаме в нея. Това стана и в този случай“.

В момента наказателно преследване е започнало срещу началника на гарата в град Лариса, който е признал, че той е допуснал фаталната грешка, която е поставила насрещно движещи се пътнически и товарен влак на една и съща линия.

Трагична човешка грешка посочи като основна причина за катастрофата и гръцкият премиер Кириакос Мицотакис, който обаче обеща да бъде създадена независима и надпартийна комисия, която да разследва както причините за трагедията, така и дългогодишното забавяне на железопътни проекти.

Косвена връзка между катастрофата и състоянието на гръцките железници направи и министърът на транспорта
Костас Караманлис, който подаде оставка в сряда. Той заяви, че преди 3,5 години правителството е заварило железопътния транспорт в състояние, което не подобава на 21-и век и за съжаление положените усилия в този период не са били достатъчни, за да предотвратят подобен инцидент.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
5
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
По времето на бай Тошо всички машинисти бяхме обучени и знаехме във всеки един момент по кой коловоз трябва да се движим ако линията е с два коловоза. Ако някой стрелочник направеше грешка и пуснеше влака в друг коловоз машинистите спираха влака и го връщаха на гарата на която е станала грешката. Тези машинисти за пръв път ли минават по този коловоз и не са ли разбрали че са в грешният. Линията е била двойна не единична. Както изглежда анархията в Гърция е тотална.
4
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само може да се учиме от гърците.Представете си ако беше катастрофата при нас щеше ли да има протести и оставки най вече
3
3
 
12
 
! Отговори
Име преди 1 година
Въпреки това - ЖП си остава най-сигурният транспорт, представете си - да си в една ламаринена кола - с неадекватни шофьори наоколо, то си е живо самоубийство.
2
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А машинистите спали ли са, та не са забелязали че са пуснати по неправилен коловоз? Те много добре би трябвало да знаят по кой коловоз трябва да се изпълнява маршрутът им. Можеха да сигнализират и спрат влака.
1
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да дойдат да видят нашата инфраструктура.