Бави се Ж.П.-връзката между България и Македония

Няма пари за доизграждане на трасето, твърди македонският вестник "Време"
8
Бави се Ж.П.-връзката между България и Македония
Снимка: sannaranch.com

Изграждането на железопътната линия от Куманово към Крива Паланка, което ще означава свързване на ж.п. линиите на Македония и България, тъпче на едно място, пише македонският вестник “Време”.

Работата по доизграждането на железопътната линия в Македония е спряна още през 2005 г., а причината е липсата на финансови средства за построяване на незавършената част от ж.п. линията.

В Македония трасето е дълго 89 км, като остават 23 км за изграждане. За цялостното изграждане на линията не достигат още 235 милиона долара, които трябва да бъдат осигурени от държавния бюджет.

За проекта досега са усвоени 123 милиона долара. В момента се работи само по поддържане на изградената инфраструктура, но не и върху доизграждането на ж.п. линията.

Световната банка оцени проекта като икономически неоправдан. За осигуряването на необходимите средства за доизграждането на линията единствената надежда е България.

Оттам казват, че ще направят всичко за осигуряване на парите от европейските фондове, пише “Време”. От българска страна остават непостроени по-малко от два километра.


8
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
0
 
! Отговори
Гоце преди 12 години
Може би съм го написал малко неразбрано, но имах предвид точно 25-те километра български железопътен участък за доизграждане. :) Колкото до "обидите", сигурен съм, че всички сме наясно, че "селянин" не е обида, а в случая опит за бъзик със сънародниците ни отвъд граница. Колкото до тях наистина съм съгласен, че трябва да им се остави свобода сами да се върнат към оригиналното, едно и единствено, истинско, българско самосъзнание. Може разбира се да им се помогне с малко ж.п. релси, зависи колко бързат. Съдейки по издадените документи за самоличност с надпис Р. България, май бързат доста.
6
0
 
0
 
! Отговори
Александър преди 12 години
Абе хора много сте зле, не разбрахте ли, че точно тези обиди са казвани от сръбски агенти, или от македонски сърбофили. И тяхната цел е да изострят отношенията между "двата народа", и ние българите да си кажем, абе дайте да ги заебем тези "селяни" да се оправят. Точно това и е целта им. България да обърне гръб отново на Македония, и по този начин тя пак да се ориентира към Сърбия. Ясно ви е защо го искат това сърбите. Там 90% са българи, въпреки че някои не го осъзнават. Не бива да имате такова отношение към хората. А към номер 1. В България НЕ са изградени само 2 км. , а в Македония 23км. А ако имаш в предвид общо колко не се изградени в българските земи, независимо дали в несправедливо иззетите и, и към принадлежащите към Р България то да не са изградени 25 км. :)
5
0
 
0
 
! Отговори
AZ преди 12 години
До Радомир жп линията е електрифицирана,до Кюстендил е криво-ляво,след Кюстендил е пълна скръб.Комшията ми е на 84 год.,първият му работен ден като 18 годишен е бил на тунела на Гюешево-границата,който тунел и до днес не е пробит.Иначе е добре като идея,но като осъществяване...Доста е забатачена работата.
4
0
 
0
 
! Отговори
зъбатия преди 12 години
с тия селяни!?
3
0
 
0
 
! Отговори
пан Аслан преди 12 години
Ами стройте по-бързо,бе!Кво чакате!?!
2
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
da,be ...da im napravim i da ni pliuiat pak... za makedoncite
1
0
 
0
 
! Отговори
Гоце преди 12 години
Да обобщим - 23 км. в Македония и 2 км. в България. Това означава, че българската държава трябва да доизгради 25 километра от вътрешната си железопътна мрежа.