Държавата е с толкова много коли, че може да не им прави Каско

На практика тя може да действа като перфектен застраховател
Обновена: 4 яну 2012 18:18 | 4 яну 2012 17:06,
51
Държавата е с толкова много коли, че може да не им прави Каско

Държавата има толкова много автомобили, че може да не им прави Автокаско, тъй като на практика тя може да действа като застраховател, ако не застрахова имуществото си.

Държавата вероятно притежава около 200 000 автомобила или дори повече. В обществения сектор през 2010 г. са били заети 729 300 лица спрямо 1,93 млн. души в частния сектор. Зад няколко стотин хиляди държавни и общински служители стоят доста автомобили.

В България има общо около 2,5 млн. автомобила при 19 общозастрахователни компании, поднадзорни на Комисията за финансов надзор. Голяма част от автомобилите се управляват без застраховка Автокаско, поради което средно на компания се падат много под 100 000 застраховани автомобила. Държавата има доста повече от това число.

Не на последно място част от държавните автомобили не излизат от гаражите. Това са много МПС-та в Министерство на отбраната, Гражданска защита и други.

Също така много от държавните автомобили са със специален режим на движение, като това са полицейски автомобили, линейки, пожарни, автомобили на НСО и други. Тоест, ако има катастрофа с кола със специален режим на движение, виновен ще е автомобилът с неспециален режим на движение. Съответно щетите ще бъдат платени от неговата Гражданска отговорност и Автокаското на държавния автомобил е излишно.

Нека напомним, че Автокаско реално покрива щетите само на виновната за ПТП страна, тъй като невинният участник в произшествието се обезщетява от "Гражданската отговорност" на виновния.

Рискът от кражба на държавен автомобил е нисък, най-вече защото тези МПС имат гаражи, често паркинги на НСО, МВР. Също така малцина биха откраднали автомобил, на който има надпис "ДАИ", "Агенция Пътна инфраструктура", Община Тутракан, Училищен автобус и т.н. Разбира се, малцина биха откраднали и бронетранспортьор или линейка.

Именно въздържането от кражби е една от причините фирмите да брандират автомобилите си.

Автокаско на около 200 000 автомобила е минимум 60 млн. лв., тъй като най-малката премия за Автокаско е 300 лв.

Целият анализ прочетете само в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


51
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
0
 
5
 
! Отговори
georgi преди 12 години
Тази статия е написана от поредният платен ***
45
0
 
5
 
! Отговори
anonimen преди 12 години
до 45 - преди Бойко нямашели Армеец Алианц и гражданска одговорност бе- Маи и ти си една *** тиква
44
1
 
13
 
! Отговори
Данчо преди 12 години
Ручайте жабетата Урковци!Няма фалирала застрахователна компани!ВИНАГИ са на далавера!Плащат балъците!За това се напъват,де що може да излъжат,да застраховат!За "такава доброзолна" грижа,за застрахователите лобират бая дупетати!
43
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Вярно, ама "Армеец", "Алианц" и другите душмани трябва да лапат. После на изборите да помагат, и така докато Боко и бандата му станат мултимилионери.
42
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Леле мале. Тази статия четвъртокласнк щеше да я структурира по-добре.
41
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
до 34, в статията пише: "Тоест, ако има катастрофа с кола със специален режим на движение, виновен ще е автомобилът с неспециален режим на движение."според написаното, ако си си паркирал колата и някоя линейка те удари виновникът си ти!а всъщност реда е следни дори да си паркирал неправомерно и линейката не може да мине, тя е длъжна да ужедоми полицията и която да осигури път. да не говорим че когато не са пуснати сирените няма нищо специално в режима им на движение на тези коли
40
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ох ***, тея не са ли чували за групови безименни застраховки? За хора се допускат - примерно за заводи, екипажи на кораби застраховани са 50% от смяната (екипажа) + 1 човек. При условие че има много коли - всяка застрахователна компания ще им предложи подобна услуга за "каско" , но явно не се търси пазарен принцип...
39
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Само че колите на лизинг им се прави каско от лизингодателя, а лизингополучателя само го плаща на него. След като държавата обикновенно взема колите на 3 год. лизинг, а на 5тата обикновенно ги бракуват - нали се сещаш че голям келепир няма
38
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
29добавен от: Анонимен преди 1 часА КАКВО СТАНА С "ДЗИ" ???ТЯ НАЛИ БЕШЕ ДЪРЖАВНА, ЧЕ И ИМЕТО Й ОСТАНА ДЪРЖАВЕН ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН ИНСТИТУТ ???_______________ ДЗИ е образуван от сливането на национализираните преди това ЧАСТНИ застрахователни компании в България. Ако другарите не бяха правили национализация - нямаше да има приватизация!
37
0
 
3
 
! Отговори
fiat ulisse 1.8i преди 12 години
///Държавата е с толкова много коли, че може да не им прави Каско///..........като със закон тези коли ще се освободят от каско а ще го прибират от простосмъртните...............само не разбрах и ГО и ВИНЕТКИТЕ ли ще са гратис за държавата
36
0
 
11
 
! Отговори
ole преди 12 години
държавата да си направи застрахователна компания,а КАЛИНКА да назначат на длъжност Министър на ветровете и бурите
35
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ами ако се сблъскат две коли със специален режим на движение? Ще гледат коя е със по-специален режим ли? еле пък ако стане като по филмите преследване и катастрофа с 10-15 полицейски коли
34
1
 
46
 
! Отговори
??? преди 12 години
Изключително лошо написана статия. "Държавата има толкова много автомобили, че може да не им прави Автокаско...". С други думи досега държавата им прави автокаско, а защо? За да пълни гушите на определени застрахователи за наша сметка ли?Следващата глупост"Тоест, ако има катастрофа с кола със специален режим на движение, виновен ще е автомобилът с неспециален режим на движение" Никъде в закона за движение по пътищата няма такова нещо. Друг е въпросът, че колите на НСО са като джигити на пътя.
33
5
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"а когато кола със специален режим на движение се удари в стълб, виновен е стълбът :DD"Toчно за това става дума в статията. По евтино е като се удари в стълб държавата сама да си плаща щетата (тоест да не прави застраховка и сама да си е застраховател) отколкото да застрахова всички коли. Колко често се случва линейка или полицейска кола да се удари в стълб, каква е вероятността?
32
5
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"и как точно прецениха че когато има ПТП и единия участник е кола със специален режим на движение виновен е винаги другия участник???"Блъсни някой със включена синя лампа (линейка, полиция) или пък не му дай предимство и ще ти стане яско как.
31
1
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
искам да напомня на някои хора, че кола със специален режим на движение няма право да удря други коли на пътя!
30
1
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
а когато кола със специален режим на движение се удари в стълб, виновен е стълбът :DD
29
5
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ТАКОВАХТЕ МАМАТА НА ВСИЧКО ДЪРЖАВНО, СЕГА ЩЕ СЕ СЕТИТЕ....АКО ДЗИ СИ БЕШЕ ДЪРЖАВНО, ДЪРЖАВАТА ЩЕШЕ ДА СИ ЗАСТРАХОВА ТАМ КОЛИТЕ И БУКВАЛНО ДА СИ МЕСТИ ПАРИТЕ ОТ ДЖОБ В ДЖОБ. АМА ДРУГО Е ДА ПРОДАДЕШ ЗА КОМИСИОННА.ЗАТВОР ЗА ПРОДАЖНИЦИТЕ НА ДЪРЖАВАТА.
28
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
и как точно прецениха че когато има ПТП и единия участник е кола със специален режим на движение виновен е винаги другия участник???
27
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
А КАКВО СТАНА С "ДЗИ" ???ТЯ НАЛИ БЕШЕ ДЪРЖАВНА, ЧЕ И ИМЕТО Й ОСТАНА ДЪРЖАВЕН ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН ИНСТИТУТ ???

Спонсорирани публикации