Нов спад на потребителското доверие през октомври

Очакванията за икономическата ситуация са по-неблагоприятни спрямо предходното наблюдение
5 ное 2014 14:06,
0
Нов спад на потребителското доверие през октомври
Снимка: архив Reuters

През октомври общият показател на доверие на потребителите намалява с 2,9 пункта спрямо равнището си отпреди три месеца, показва анкетата на Националния статистически институт (НСИ).

Данните не изненадват, след като наскоро статистиката отчете поредно влошаване на бизнес климата през октомври на фона на неясната картина около бъдещо стабилно правителство и липсата на решения за проблемите около поставената под особен надзор Корпоративна търговска банка.

Според последната анкета на НСИ мненията за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са по-неблагоприятни спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 4,2 и с 2,5 пункта.

По-песимистични в сравнение с юли са и очакванията на потребителите относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.

Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца също са по-неблагоприятни в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано. Същевременно и инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват.

Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голяма част от потребителите като неблагоприятна за спестяване, а и очакванията им по отношение на възможността да спестяват през следващите дванадесет месеца се влошават.

По отношение на безработицата преобладават очакванията, че тя ще продължи да се увеличава през следващите дванадесет месеца.

Последната анкета отчита влошаване на общата оценка да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба като намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-резервирани.

Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола”, за „покупка или построяване на жилище (вила)” и за „подобрения в дома” през следващите дванадесет месеца.

Още новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още по темата: Потребителско доверие
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари