Скандалът "VW" по-опасен от гръцката криза

Опасността за Германия идва отвътре, а не отвън
25 сеп 2015 08:23,
60
Скандалът "VW" по-опасен от гръцката криза
Снимка: flickr

Скандалът с манипулираните тестове за отделяните вредни газове на дизеловите автомобили на Фолксваген разтърси бизнес и политическата сцена на Германия, а анализаторите предупреждават, че кризата с автомобилопроизводителя може да се превърне в най-сериозната заплаха за първата икономика в Европа, посочва Ройтерс.

Още по темата

Фолксваген е най-големият германски производител на автомобили и един от най-големите работодатели в страната. В Германия за компанията работят 270 000 души, а още повече хора работят за доставчиците й.

Изпълнителният директор на Фолксваген Мартин Винтеркорн плати цената за скандала, като подаде оставка в сряда и се очаква днес да бъде посочен неговият заместник.

Най-неочаквано Фолксваген стана по-голям риск за германската икономика, отколкото гръцката дългова криза, посочва Карстен Бжески, главен икономист на ING.

Ако продажбите на Фолксваген в Северна Америка спаднат през идните месеци, това няма да се отрази само на компанията, но и на цялата германска икономика, допълни той.

Фолксваген продаде почти 600 000 автомобила в САЩ миналата година, което е около 6 процента от общите продажби на компанията в света, възлизащи на 9,5 милиона.

Американската агенция за защита на околната среда (EPA) отбелязва, че автомобилостроителят може да понесе глоби на стойност до 18 милиарда долара за манипулиране на тестовете за вредни газове, допълва Ройтерс.

Макар глобата да може да се покрие от парите в брой, които държи компанията, възлизащи на 21 милиарда евро, скандалът породи опасения за мащабно закриване на работни места.

Германското правителство се притеснява, че други автомобилопроизводители могат да пострадат заради скандала с Фолксваген.

Анализаторите предупреждават, че зависимостта на германската икономика от автомобилния сектор може да подкопае прогнозата за икономически растеж от 1,8% за тази година.
Съществуват и мнения, че влиянието на скандала върху икономиката не трябва да се преувеличава.

Няма да има рецесия само заради една компания, заяви Йорг Кремер, главен икономист на Комерцбанк (Commerzbank). Според него компаниите от германската автомобилна промишленост няма да бъдат сложени под един знаменател.

Някои наблюдатели виждат ирония в създалата се ситуация. Макар Германия да преодоля дълговата криза в еврозоната и засега икономическото забавяне на Китай, страната може да се сблъска с най-големия риск от дълго време, идващ от една от компаниите й.

Иронията на всичко това е, че опасността сега може да дойде отвътре, а не отвън, отбелязва Карстен Бжески.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Абе пак прокобата Америка!По добре да попушва Фолксваген отколкото радиацията от урановите бомби,ГМО и Кемтрейлса с които ни трови агресора Америка!!!Все повече американци карат немски коли а това срива американските фирми с коли които лапат по 30/100 .Обичам немските коли а Америка да го духа
42
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това им е рестото за Северен Поток. Ако не бяха подписали договора с Газпром, нямаше да го има този скандал. Меркел е *** крава, муууу!
41
2
 
7
 
! Отговори
senseipetz преди 8 години
всички са се разпищели колко много щели да ужулат VW, а никъде никой не пита, как ще обещетят тези хора които са дали по някои лев отгоре, че да отговарят на еко норми и пестят от данъците, а сега същите тези платили повече, ще им вдигнат данъците а парите за по еко кола отидоха в джоба на VW
40
0
 
1
 
! Отговори
senseipetz преди 8 години
До Анонименпо скоро ми прилича на нашенска идея.. дошла от някои БГ гении, щото затова ни сече главата като бръснарско ножле..
39
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Аз се чудех защо Меркел се върти около Обама .Ами в Америка карат Фолкс Ваген и американските коли не се търсят вече.ЕПА един Коор от Германия няма ли да има за Америка.270 000 засегнати и още толкова търговци.
38
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ЕПА -Американска АГЕНЦИЯ ще глобява 18 милиярда Германска Фирма.Това е пряка АТАКА върху ЕВРОПА и ЕВРОТО.Казах ви вече 100 пъти Америка върти за да вкара Еврото в Капан и Ю ЕС ЕЙ Долара да станебез конкуренция. За това направиха бежанската криза в Европа.Германия, ако фалира ЕС няма да може да се справи с ситуацията...
37
1
 
7
 
! Отговори
Го4о преди 8 години
Германия вече ще внася дизелови двигатели ЗАЗ!? Екологични - въобще не пушат!?!?!? Ха ха ха...
36
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Сименс, Пфайзер, а сега VW и BMW. Те германците по-добре да ни учат на корупция, а не на антикорупция, защото и моторите на рено, волво, БМВ и хюндай са показали същите резултати ама никой не излезе да се пъчи как подменяли софтуера. Само един пое вината, ама аз бих поел тая вина за десет (10) пъти по малко пари, в сравнение с неговата компенсация.
35
1
 
25
 
! Отговори
123 преди 8 години
Всияки лъжат - не само VW...И Toyota, Mercedes, BMW...и GM !Нали не сте наивни ?!
34
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да си говоря квото си искат, аз нов автомобил скоро няма да имам, старият ми е от 91 година марка няма да споменавам да не кажете че ги защитавам. Един ден ако имам възможност да си купя нов автомобил той ще е пак немски или може би японски но в никакъв случай американски
33
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Сьгласен с 24, Меркел нещо не слуша,,,та й спретнаха номер,,,по принцип само колелото не изхвьрля в вьздуха никакви газове, а всичко друго дали в повече или в помалко все тая щото от коли вече не можем да се разминем
32
16
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ако VW не могат да направят екологичен дизелов двигател, да отстъпят мястото на Рено, Пежо и Мерцедес, те поне се опитват, а не замазват положението
31
5
 
21
 
! Отговори
Пешо преди 8 години
Идеално нека да фалира целия ЕС и да се прикрепим отново към Русия!
30
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
То хубаво, че от време на време и на тарикатите им лъсва ***.Но остава и въпросът защо именно сега? Малко изненадващо е някаква държавна агенция, и то не нашенска - с потенциала и мощта на държавата за себе си, изведнъж се разработи като по поръчка. Досега не чухме нищо за проспали, корумпирани и уволнени. Да не говорим, че момента идеално съвпада с предстоящите проблеми на Европа, разбирай Германия и Франция, с мигрантите и подобно наливане на масло в огъня може и да не е толкова случайно
29
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
бецаленфау-ве скандал 600 000 * $20 000 = $1 200 000 000гръцка криза - помощ за гърция $95 000 000 000
28
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
всички лъжат
27
5
 
33
 
! Отговори
1234 преди 8 години
Май болшинството от пишещите дори не осъзнават какъв е проблема?! Не става въпрос за това кой прави скапани коли или това кой модел е по-икономичен?! Става въпрос за това, че един производител е решил целенасочено да лъже колко всъщност замърсява продукта му и за това, че една толкова голяма компания предпочита да налива пари в манипулации вместо в нови щадящи природата разработки!
26
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
От цялата работа стана ясно, че еко дизела е една голяма лъжа
25
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
От тези 600 000 автомобила които VW са продали в САЩ само 6 000 са дизели - скандала се преекспонира
24
9
 
17
 
! Отговори
Карстен Торстен преди 8 години
Европа не харесва Германия и техните прескъпи кошници, в които дори ел. стъклата, все още, в 21-и век, се считат за екстра.